StoryEditor
Trendrecept za fit tijelo

Povratak u top formu: želite li do ljeta dotjerati figuru, kopirajte jelovnik najvećih sportaša današnjice! Disciplina je ključna, no ne uvijek...

Piše Jelena Vrcelj
14. svibnja 2020. - 11:50
Shutterstock

- Ti, bi' će, ništa ne jedeš kad si tako smršavila?

- Jedem. Chia sjemenke, voće... Znaš? Jogurt.

- Ali to nije veganski. Čitala sam da se samo tako može smršavit'.

- Kontroliram porcije.

- 'A?

Rasprave o kilaži. O prehrani, tome što netko jede, u koliko sati u danu, kolike porcije u satu, koliko sjemenki u obroku. Koliko i kako, specifično i točno što jede kako bi izgledao tako kako izgleda. Kada bi se pojavila formula u kojoj bi se krila tajna savršenog izgleda, svi bi je biflali prije nego što biste uspjeli izreći riječ "kalorija".

A kod sportaša je situacija još delikatnija. Ti "nadljudi", koji nam barem tako ponekad djeluju, ne samo da izgledaju fizički najbliže savršenstvu, već se nije moguće ne diviti njihovu sportskom uspjehu. Počelo je s Olimpijcima u drevnoj Grčkoj, a nije mnogo drugačije ni danas.

Kako se postaje nacionalnim junakom? Sport je, složit ćete se, jedna od opcija. Osvoji se nešto za svoju državu, učini sugrađane ponosnima.

Što je i normalno. Ono što nije režim je koji vrhunski sportaši njeguju, ali samo na prvi pogled, samo običnom smrtniku. Ako vam je ujutro jedina briga koliko ste gorku kavu skuhali, a dok je kuhate lomite komadiće keksiju i slažete sendvič, niste na pravome putu da svoje tijelo dovedete do savršenstva, a sportske rezultate, unatoč svim treninzima, do onih natprosječnih.

Jer stručnjaci su složni u jednome - vrhunskog sportaša ne čini samo talent, samo iscrpljujući treninzi i trud, prolijevanje krvi i znoja na terenu. Sve počinje u kuhinji. Baš kao i mršavljenje.

Zbog interesa javnosti o svojim su režimima već progovarali neki od najpoznatijih sportaša na svijetu. Svojom veganskom prehranom naročitu je pozornost pritom izazvao Novak Đoković, ali definitivno nije jedini sa specifičnim načinima jedenja.

LeBron James

LeBron James je jedan od najboljih sportaša današnjice. U svijetu košarke dominira - dovoljno govori činjenica da je rezultatima nadmašio čak i legende poput Michaela Jordana. Osvojio je tri NBA prstena, dva olimpijska zlata, između ostaloga. Visok je 2 metra i 6 centimetara, a održava i kilažu od 113 kilograma, uglavnom mišića.

Kako? Što taj čovjek jede? To ga je, nimalo "upakirano" upitao poduzetnik i voditelj Tim Ferriss u svom showu. Pa je James i otkrio primjer svoj dnevnog jelovnika, onog kojemu je posvećen kad je u "top formi".

Dan počinje omletom od bjelanjaka i dimljenim lososom uz dodatak palačinki bez glutena sa svježim bobičastim voćem.

Ručak mu je najčešće tjestenina od cjelovitih žitarica sa lososom i povrćem.

Obrok prije utakmice je sendvič s maslacem od kikirikija i džemom, a odmah poslije pije proteinski shake. Uzima proteine u prahu na biljnoj bazi, a izbjegava whey, kaže, kao što ne pije ni kravlje mlijeko, već bademovo. Za vrijeme poluvremena pojede, ako stigne, narezane jabuke s maslacem od badema.

Za večeru najčešće jede piletinu sa salatom od rikole. Dodao je kako mu uz to najbolje prija čaša vina.

Trudi se, priznaje na kraju, jesti organski tijekom čitave godine. Pije velike količine vode, a izbjegava umjetna sladila, zaslađena pića i prženu hranu.

Roger Federer

Jedan od najboljih tenisača svih vremena na prvom je mjestu u svom sportu proveo ukupno 310 tjedana u karijeri. Bilo do poznatog sportskog praznovjera ili jednostavno one da se "konj koji pobjeđuje ne mijenja", Federer je priznao u više navrata kako neke trikove svog strogog režima prehrane nije mijenjao 20 godina.

Dan započinje domaćim vaflima sa sirupom od brusnice, kao i sa zobenim pahuljicama. Nakon toga popije mješavinu espressa s jabučnim octom i par kapi limunova soka.

Dva sata prije svakog meča, Federer jede tjesteninu s nekim laganim umakom.

Otkrio je i kako mu večera varira. Uživa podjednako u talijanskoj, japanskoj i indijskoj kuhinji, a jedno od najdražih jela ikad mu je topljeni sir. Najčešći "snack" - banane.

Svoju dijetu opisuje kao "ne pretjerano ozbiljnu". Kaže da se trudi živjeti zdravo te se tako i hraniti, a kada povremeno odluči uživati u sladoledu, čokoladi,, šampanjcu ili vinu - ne grize se pretjerano.

Serena Williams

U mnogim izvorima Serenu Williams nazivaju jednom od najuspješnijih sportašica svih vremena. Njeni uspjesi to samo potvrđuju, riječ je o ženi koja je rušila rekorde, a svojim fizičkim izgledom impresionira.

Mišićava Serena ne krije kako trenira predano i u strogom rasporedu, ali otkrila je i ponešto o svojoj prehrani. Nakon rođenja svog prvog djeteta u 2017. godini, držala se i prilično stroge dijete kako bi se vratila u formu.

U tom periodu je, otkriva, prigrlila vegansku dijetu i nije konzumirala šećer. Jela je i poveću količinu oraščića, grahorica, kao i quinou.

U teniskoj sezoni njen tipični plan prehrane izgleda prilično "čisto" i ujednačeno. Jutro započinje zobenim pahuljicama s jagodama, mandarinama i maslacem od badema.

Za ručak najčešće jede salatu od špinata, naranče, cherry rajčica, luka, krutona i badema, prelivenu limunovim sokom. Snackovi se tijekom dana svode na tostirani kruh od cjelovitih žitarica s bademovim maslom i limunadom. Ne pije kavu, nego matcha zeleni čaj s cimetom.

Večera je, kaže, najčešće integralna riža s konopljinim i chia sjemenkama, uz prilog - salatu sa svježim povrćem.

No kad nije sezona, Williams "priznaje" da uživa u hrani. Omiljena joj je meksička, ali i pizza i pržena piletina. Prženi krumpirići i sve u čemu uživaju obični smrtnici.

Treba se ponekad i opustiti.

#PREHRANA#SPORTAŠI#NOVAK ĐOKOVIĆ#LEBRON JAMES#SERENA WILLIAMS#ROGER FEDERER

Izdvojeno

25. svibanj 2020 22:48