Mozaik Showbizz

top liste

ZAMP skenirao glazbenu scenu: Možda se Severina sluša u svakom kutku planete, ali prava vladarica estrade je zapravo - ona

top liste

Kada je Severina Kojić u pitanju, svijet je odavno postao glazbeno selo - pokazuju to analize ZAMP-a za obrađenu 2016. i prvu polovinu 2017. godine, po kojima u hitovima turbo Splićanke uživa slušateljstvo 25 zemalja svijeta. Time je Sevka zauzela prvo mjesto na ZAMP-ovoj listi najizvođenijih domaćih autorica u inozemstvu, na kojoj je slijede Nina Badrić s 22 zemlje, Antonija Šola s 20 i Alka Vuica s 15.

Severinu slušaju od Australije do Amerike, na njezine hitove skaču i u Austriji, BiH, Češkoj, Danskoj, Estoniji, Francuskoj, Grčkoj, Irskoj. Vole je i u Izraelu, Kanadi, Mađarskoj, Makedoniji, Nizozemskoj, Njemačkoj, Poljskoj. Lista je duga, tu su još i obožavatelji u Rumunjskoj, Slovačkoj, Sloveniji, Srbiji, Švedskoj, Švicarskoj, Turskoj i Ujedinjenom Kraljevstvu. Slušanost joj donosi i dobru zaradu od koncerata, na toj listi ona je zauzela drugo mjesto, nakon još jedne Splićanke Vjekoslave Huljić, a slijede je Tamara Obrovac i Nina Badrić.

- Među pet top autorica gledano po zaradi, nalaze se Vjekoslava Huljić, Antonija Šola, Ines Prajo, Nina Badrić i pridružena članica ZAMP-a Aleksandra Milutinović iz Srbije kao autorica skladbe za čitav niz renomiranih pjevača. Njezine pjesme pjevaju i Tony Cetinski, Nina Badrić, Jacques Houdek, a od regionalnih izvođača i Zdravko Čolić, Željko Joksimović, Sergej Ćetković, te nekada Toše Proeski. Vjekoslavu Huljić moramo izdvojiti, ona je jedna od najuspješnijih autorica na HR TOP 40, najpopularnija je autorica i na digitalnim servisima, a s 589 prijavljenih djela u ZAMP-u i prva među deset najproduktivnijih naših autorica – saznajemo iz ZAMP-a.

Opus Vjekoslave Huljić je impresivan, glazbeno jato koje izvodi njezine skladbe je veliko, uz Jolu, Petra Grašu, Danijelu, tu su i Jelena Rozga i Magazin s Andreom Šušnjarom. Podaci ZAMP-a pokazuju da Vjekoslava posljednjih nekoliko godina stameno drži i sigurnu poziciju među top deset hrvatskih skladatelja. Izniman je to kompliment njezinim sposobnostima, posebice kada se u obzir uzme da se na njoj nalaze uglavnom jake muške snage predvođene suprugom joj Tončijem Huljićem, Splićanima Nenom Belanom i Gibonnijem, te plodnima autorima kao što su Pecotić i Buljan.

- Da ja imam muža kompozitora, vjerojatno bih se s Vjekoslavom Huljić borila za prvo mjesto – duhovito je prokomentirala analize ZAMP-a Alka Vuica, autorica čije skladbe ulaze u hrvatsku antologiju.

Raduje se što se njezine skladbe slušaju u 15 zemalja svijeta. Što to kaže? Da je zemlja globalno selo bez glazbenih granica, što se može zahvaliti digitalnim platformama. S druge strane stvorilo je to i situaciju koja, kaže Alka, ne ide na ruku glazbenicima, jer svekolikom slušateljstvo omogućava besplatno uživanje u glazbi. A, dok oni besplatno slušaju, autorima na račune ne stiže ni lipica, niti najmanji apoen strane valutice.

- Nekada smo bili zatvoreno tržište, koje se suvremenom tehnologijom otvorilo javnosti. S tim je došla i činjenica da se autorski rad više ne može naplatiti. Svako zlo za neko dobro. Danas se iz kuće može raditi za cijeli svijet. Što se mene tiče nisam osoba sklona hiperprodukciji. Stvaram kada me uhvati, kada mi dođe.

Pojasnila bih to riječima Dine Merlina - "U ovim godinama teško se prave djeca, a kamoli dobra pjesma". Želim napraviti pjesmu koja će ostati, ne želim da bude potrošna roba. Želim da u njoj uživaju, da je pjevaju i mlade generacije. Eto zašto nisam produktivnija – iskrena je Alka, koja se na ZAMP-ovoj listi 10 najproduktivnijih žena nalazi na četvrtom mjestu s 370 prijavljenih djela.

Na toj se listi uz Vjekoslavu nalaze još dvije Splićanke, Asja Kahle i Ingrid Flesch. Tu je i iznimno produktivna autorica Antonija Šola, potpisnica hit skladbi za brojne pjevače. Na četvrtom je mjestu liste najpopularnijih autorica na digitalnim servisima, među pet je top autorica po zaradi, sluša se u 20 zemalja svijeta...

- Ma dajte, pa nisam uopće za to znala, uljepšali ste mi dan, to je divno. Noćas sam baš radila reviziju svojih skladbi, kako pišem svakodnevno imam ih na papirima, u računalu, bilježnicama. Ponekad se pitam: koliko radim čovječe, pa je li se to uopće vidi. I evo od vas stiže i potvrda, vidi se, znači, i baš ste me obradovali. To mi puno znači. A znači mi i zbog činjenice, i o ovome ću bez ustručavanja, i to prvi put progovoriti.

Narodni radio, u čijem je stvaranju deset godina radila plejada naših najboljih autora i pjevača, već dugi niz godina bojkotira veliki broj naših domaćih glazbenika zabavne i pop glazbe. Posebno zadnje dvije godine. Tražila sam razloge tome na mnogo strana, no rečeno je kao da nismo rado slušani po netransparentnim statistikama i upitnom uzorku slušatelja – kaže Antonija.

I upravo zato su je ZAMP-ovi podaci oduševili, jer su joj pokazali da se njezine skladbe itekako rado slušaju. Što i dokazuje, kaže Šola, da na Narodnom radiju postoje sabotaže, lobiji, crne liste. I, veli Šola, nepoželjna imena skovana po osobnim kriterijima i interesima kojima pristupa u eteru nema. Ostali, veli, o tome za sada šute, ali ona više neće, prisnažena našom viješću progovorila je o problemu.

- Dosta je bilo šutnje. Ova me vaša vijest razoružala i želim je otvoreno reći. Puštaju tek nekoliko mojih starih skladbi, a nove ne mogu doživjeti ni premijeru. Puno radim, imam feedback na svakodnevnoj razini i publika je ta koja me podržava i daje vjetar u leđa. Dolaze mi poruke mnogih Tošinih fanova iz Australije, za njega sam pisala 11 tekstova i pjesama, među njima i najslušanije "Srce nije kamen", "Bože brani je od zla", "Pratim te", "Volim osmijeh tvoj".

Za Čolića potpisujem "Što ti dadoh" i s Ivanom Zakom "Ono malo sreće", noseću pjesmu aktualne svjetske turneje. S Grašom sam pisala za Brenu, tu su i pjesme za Gazde. Imam više od 350 objavljenih tekstova, a oko 40 sam sama komponirala. Sada vidim da se rad ipak isplati. Ovo je bila predivna vijest za mene, uljepšali ste mi dan – otvorila je dušu Antonija kojoj poruke slušatelja, kaže, dolaze i iz Austrije, Poljske, Slovenije, Njemačke, a s njima i brojni pozivi za suradnju.


'Žene u glazbi'

ZAMP je ovogodišnji Svjetski dan intelektualnog vlasništva obilježio predstavljanjem infografike "Žene u glazbi", koja donosi podatke o stvaralaštvu i uspjesima autorica, članica Hrvatskog društva skladatelja. Od ukupno 367 redovnih članova Društva, njih 86 čine autorice klasične, jazz, pop i rock glazbe te muzikologinje. Najmlađa među njima ima 28 godina, dok najstarija članica ove godine puni 91 godinu.


Vjekoslava Huljić, Mia Dimšić, Remi...

Na HR TOP 40 uz Vjekoslavu Huljić najuspješnije su autorice još i, abecednim redom gledano, Mia Dimšić, Mirela Priselac Remi i Nina Badrić. Na digitalnim servisima prvo mjesto zauzima Vjekoslava Huljić, slijede je Lana Jurčević, Antonija Šola i Mirela Priselac. Najpopularnije žene u naslovima domaćih pjesama u 2017. su "Ako voliš ovu ženu" u izvođenju Željka Bebeka i Olivera, "Žena, a ne broj" Magazina i "Kada žena zavoli" Tonyja Cetinskog.

 

Naslovnica Showbizz