StoryEditor
ShowbizVRUĆE OSAMDESETE

‘Skinuo sam 163 žene, mnogima je žao što su me odbile!‘: fotograf Morski nam otkriva tajne najuzbudljivijih godina, komentirao je i današnje Splićanke

Piše Tanja Šimundić Bendić
14. veljače 2020. - 21:05
Photo(c)morski
rgx time: 6.0081481933594E-5

Jeste li znali da je 1983. godine jedan od važnih direktora splitske tvrtke "Dalmacijavino" bio toliko opsjednut glazbom Lepe Brene, da je izvatke iz njezinih turbo hitova želio staviti na legendarnu reklamu za piće Pipi? Onu s Anom Sasso u glavnoj ulozi.

I da nije bilo tvrdoglavosti pokojnog splitskog snimatelja Andrije Pivčevića, autora tog kultnog reklamnog djela, umjesto i danas poznate glazbene potke, Pipi bi se reklamirao nekim od Breninih refrena tipa Čačak, Čačak, šumadijski rock'n'roll...

Evo, 37 godina od snimanja reklame na Bačvicama, pred nekih pet tisuća ljudi koji su dotrčali vidjeti to ludilo na plaži, ovo nam je otkrio jedan od onih koji su je stvorili.

Riječ je o jednom od najpoznatijih splitskih fotografa, Ivanku Miši zvanom Morski, koji otkriva nešto što do sada nikada nije izišlo u javnost.

- Nisam to nikada nikome do sada rekao, jer me ovo nitko nije ni pitao. Ispred mene na snimanju reklame Andriji je taj direktor doslovce zasjeo na leđa. I oće, oće, pa oće, navalio za poludit, oće Brenu i nikog drugog.

Mira mu nije dao, on je umjesto one milozvučne glazbe koju svi i dan danas povezujemo s motorima, Baćama, Anom Sassom, adrenalinom, želio staviti nešto turbo cile, mile. Andrija je rezolutno rekao, ili ovako ili nikako. I tako je i bilo. Ovo vam je živa istina, ja sam to svojim očima gledao – veli Morski.

Vjerovati mu se može, nema čovjeka u Splitu koji je toliko nazočio društvenim zbivanjima. I kroz njih snimio obilje ljepotica.

U vremenima 80-ih, pa nadalje, malo je bilo cura iz grada koje se u njegovoj blizini nisu onako kao slučajno, suptilno, gracilno namještale.

Jer znalo se tada, koga Morski uhvati u kadar svoga fotoaparata, taj će izići u novinama, u reklami, otići će u neki spot, na revije. Možda će postati misica, nakon čega može birati.

image
Reklama za Pipi
Photo(c)morski

Morski nam skroz ozbiljno navodi da je imao ludu sreću, ali i upornost i znanje, pa je snimao brojne cure koje su stvarno kasnije postale okrunjene ljepotice. On je bio i autor ideje da se na plićak Baća dovezu snažni motori, on je odabrao Asju Brešan i Vlastu Tolić da zaokruže trio Pipi ljepotica.

Umjesto konja - motori

- Pipi je imao tri reklame, prva je bila s Veljkom Rogošićem, u drugoj se pojavila fatalna Ana Sasso, a treća je bila ova s Baćama, gdje su sudjelovale i druge cure. A išlo je ovako. Andrija me zamolio, ja sam tada radio kao novinar i fotoreporter, da mu nađem dva, tri konja koje je mislio dovesti na Baće za snimanje te treće reklame.

Mislin se ja, ma di ćeš nać konje tada, nije to kao danas, odeš kod Kurobase i eto konja. I padne meni na pamet ideja da ja dovedem njemu nekoliko stotina konjskih snaga u obliku jakih, snažnih motora. Andrija se oduševio, odmah pristao i onda sam nazvao ljude koji su tada vozili te jake mašine – sjeća se Morski.

I tko bi takvo nešto odbio, odmah su se našli moto junaci sa svojim brzincima, Ivan Šola, Miro Pivac i Milivoj Bebić. Nedostajale su još samo cure, pa je Andrija Morskome dao u zadatak da ih nađe.

Morski danas ima 65 godina i nevjerojatno fotografsko pamćenje, točno nam navodi kako je u rano predvečerje kolovoza 1983. godine, u kavani hotela "Bellevue", organizirao casting. Na njemu je kao Anine sudružice odabrao ljepotice Asju te Vlastu Tolić.

I Asja je bila misica, na izboru na kojem je Sasso proglašena misicom Jugoslavije, ona je postala prva pratilja. A da dvije prve titule ne bi otišle u Split, odlukom s vrha je oivičena lentom druge pratilje.

image
Asja Brešan danas, snimljena na lokaciji na kojoj je 80-ih nastala kultna reklama
Tom Dubravec/Cropix

- Ona scena u kojoj cure plešu, to je isto bilo antologijski. Kako nismo imali glazbe na Baćama, ja sam legao u plićak i pljeskajući rukama davao im takt na jednu top pismu. One su plesale.

Sandra zvana Zrno

Asja je inače bila tadašnja Šolina cura, a u reklami se pojavljuje i još jedna ljepotica, Splićanka Sandra Jajić, koja je vozila dječji motor Italjet od 50 kubika i glumila Pipi s kikicama.

Bila je manjeg rasta, ali džepna Venera, koju je cili Split znao po nadimku Zrno. Prekrasna. Drugi dio reklame u jedno smo popodne snimili u kampu kraj Stobreča. I to je bilo to, stvorili smo legendu – veli Morski.

image
Photo(c)morski

Morski je znao i zna s kamerom, ali i s curama, pa bi malo koja odbila njegovu molbu. Kaže nam da je taj epitet "čovika od lipotica" dobio nakon što mu je otvorena hit foto izložba za tadašnji splitski butik "Kokeza". A onda se pojačala izložbom u "Semafora", na kojoj je šest mjeseci prezentirao 16 aktova žena, cura iz Splita.

E to je bio događaj, Split kao gnijezdo liberalnog načina života. Uz "Semafor" i "Arkadu", poslije i disko "Shakespeare", stariji pamte i Splićanke u toplesu na platou plaže kraj diskoteke na Zenti.

Gradske ljepotice kod Zvone

- Mislim da mi se epitet glamour fotografa dogodio nakon izložbe "Kokeza", otvorene 28. 12. 1985. godine u "Semafora". Godinu poslije Zvone Krstulović mi je u Omladinskoj Iskri dao predzadnju stranicu, na kojoj sam objavljivao slike gradskih ljepotica.

image
Maja Kučić
Photo(c)morski

A puno je njih postalo miss. Ana, Asja, Maja Kučić, Suzana Žunić, udana Štimac. A koliko je tu bilo modela iz reklama! Bio sam suradnik četiri od pet tada najvećih manekenskih agencija na svijetu. Radio sam probna snimanja za Ricardo Guya, Fashion model management, Ford i Metropolitan – veli Morski, kojeg prijatelji zbog njegova obilna znanja zovu i Morskopedija.

Kasnije su došli i aktovi, i to točno 163 modela s kojima je radio foto sessione. Kaže da su sve te žene bile i više nego zadovoljne jer se držao i drži obećanja, da se niti jednoj od njih nikada u javnosti neće vidjeti glava. I kako im za života neće otkriti identitet.

image
Photo(c)morski

- Volim to što su žene uvijek bile velike obožavateljice mojih aktova, i to pokazuje da sam model na njima predstavio u onom najboljem svjetlu. Model za akt je drukčiji od onog za modeling, to su žene s oblinama, one koje bude maštu.

Akt ih otkriva na jedan sofisticirani način. Moram priznati da i danas dobivam mailove žena koje mi iskreno priznaju kako ne mogu prežaliti to što su me odbile kada sam im ponudio snimanje. To je dobar osjećaj, to znači da sam prema njima bio i ostao čovjek.

Bespotrebno prikrivanje mladosti

Snimao sam puno cura, no moram reći da su današnje cure puno drukčije. Split je i nadalje pun prekrasnih žena. Ali nekako im je vijek trajanja kraći – kaže Morski.

Smetaju ga estetski zahvati kojima se podvrgavaju već u ranim godinama, neznanje i korištenje večernje i svečane šminke u dnevnom izlasku.

- To je bespotrebno prikrivanje mladosti. Davno je Ingrid Bergman rekla da svi pričaju o mladosti, o najljepšem i najkraćem dijelu života. I poentiraju kako zapravo lijepima treba ostati i u ostatku života. To je srž stvari.

Žene. Shvatio sam davno njihovu bit. I u svojim sam slikama prezentirao njihovu ljepotu, kroz sve svoje izložbe, tisuće svojih radova – veli Morski, i nadalje fotograf, ljubitelj klasike, vijesti, pogleda na ljepotice, koji bez laptopa, pa bilo to i na kavu, nikada ne izlazi vani.

#IVANKO MIšE MORSKI#REKLAMA ZA PIPI

Izdvojeno