StoryEditor
Showbiz‘SAVRŠENA‘... SJETILI SMO SE RIJEČI

Milla Jovovich u ekskluzivnom intervjuu preko zooma za ‘Slobodnu‘ otkriva zašto obožava svog supruga i zašto je ženama danas lakše. Vidjeti je uživo bilo je posebno iskustvo...

18. veljače 2021. - 09:47
Loic Venance/AFP

Naslovljen "Savršena heroina: Bogu Milla, a ni 'geekovima' mrska", portret Mille Jovovich objavljen je u "Slobodnoj" krajem 2010. kad je u kinima igrao četvrti dio serijala "Resident Evil". Deset godina kasnije, evo nam je u Zoom intervjuu, obavljenim povodom još jednog njezina filma snimljenog prema videoigri koji 25. veljače stiže u kina – blockbustera "Monster Hunter".

Vidjeti Millu "uživo", pa makar preko Zooma, bilo je posebno iskustvo za nekoga tko ju je zadnjih 30 godina gledao na filmu. "Savršena", sjetili smo se riječi iz "Petog elementa" kad smo je ugledali u društvu redatelja i njezina supruga Paula W.S. Andersona s kojim je nakon "Resident Evila" snimila i "Monster Hunter".

Intervju smo napravili krajem prošle godine i "Monster Hunter" je bio par mjeseci na čeki za premijeru zbog korone, ali Jovovich i Anderson su otkrili kako nisu pomišljali da preskoče kino i puste film na neku od platformi kad smo ih upitali za recentni trend.

- Nema sumnje da je to film koji treba gledati na velikom platnu. Krajolici su predivni i veliki, a čudovišta da ne spominjem - rekla je Milla za "Slobodnu", a na njezine riječi se nadovezao Anderson koji je bio razgovorljiviji.

- Definitivno se radi o filmu koji traži kinoplatno. Snimili smo cijeli film na lokaciji usred Afrike, u Namibiji i Južnoj Africi. Lokacije nisu na uobičajenim dijelovima svijeta. Snimali smo kamerama velikog formata i kino pruža sveobuhvatno iskustvo za sva osjetila. Ako postoji film koji svakako treba pogledati u kinu, ovo je taj film. Za nas nema sumnje da se radi o filmu za veliko platno - zaključili su uglas.

Ovo je njihov prvi zajednički film nakon nekoliko godine koliko je prošlo od zadnjeg dijela "Resident Evila", serijala koji je zaradio više od milijardu dolara i postao najuspješnija adaptacija videoigre do sada. Zanimalo nas je koliko im je nedostajala poslovna suradnja i kako im je bilo opet biti zajedno na setu.

Pogled prema mužu

- Obožavam raditi s Paulom. Definitivno mi nedostaje raditi s tobom - nasmiješila se Jovovich i pogledala prema Paulu.

- Iako je "Resident Evil" izašao prije četiri godine snimili smo "Monster Hunter" davno - rekao je Anderson.

- Da, snimili smo ga dvije godine nakon "Resident Evila" - prisjetila se Milla.

- Nije bila tolika pauza, a razlog zašto je prošlo neko vrijeme leži u postprodukciji. Iako smo sve snimili na pravim krajolicima i samo smo jedan dan snimali "green screen", na krajolik sam morao dodati divovska čudovišta. U filmu ima 1300 vizualnih efekata i htio sam da film bude dostojan videogre. Da svako čudovište bude izuzetno.

Kako je krajolik bio pravi, htio sam da i čudovišta izgledaju stvarno. Umjesto da požurim s postprodukcijom kao mnogi filmovi koji nakon šest mjeseci već budu u kinima, mi smo zapravo vizualne efekte radili godinu i pol dana - priznao je Anderson i nastavio.

image
Paul W.S. Anderson u redateljskoj stolici
Brian Bowen Smith.


- Mogli smo raditi pažljivo i zanatski. Kad brzo radite efekte ljudi imaju suludi tempo posla. Svi znaju kako izgleda snimanje filma, imate 350 ljudi koji zajedno žive i rade i napeto je. Nakon toga imate otprilike još toliko ljudi koji rade na računalima. I to je druga ekipa.

Ako brzate s vizualnim efektima i tjerate te ljude da rade 14 sati dnevno i vikendima oni pregore. I što onda? Posao koji rade u 11 sati navečer nije jednako kvalitetan kao posao koji rade ujutro u devet jer su iscrpljeni.

Strastveni su i žele raditi, ali to ne može biti jednako kvalitetno. I umjesto da imamo takvu kaotičnu postprodukciju što je tipično za ovakve filmove, mi smo odlučili rastegnuti proces i omogućiti ljudima da imaju slobodne vikende i razumnu satnicu. Nisu pregorjeli i mislim da se to vidi u kvaliteti filma.

Sve izgleda sjajno jer smo pažljivo radili i taj proces je trajao duže nego što obično traje - ističe Anderson koji se zaljubio u "Monster Huntera" prije 11 godina.

- Tada je ovo primarno bio japanski fenomen, a ostatak svijeta nije baš znao za njega. Svidjeli su mi se krajolici, stvorenja, svijet. Za mene osobno ovo putovanje traje cijelo jedno desetljeće. Napisao sam nekoliko različitih vrsta scenarija i nisam bio zadovoljan s ranijim verzijama.

Projekt mi se jako sviđao i nisam htio žuriti već pronaći pravi način da uđem u taj svijet. Otkrio sam da želim reproducirati svoje prvo iskustvo igranja igre.

Nisam znao što očekivati taj prvi put, a onda sam se našao uvučen u taj predivan svijet, vidio sam bogato osmišljen svijet i stvorenja u njemu. Bio sam zadivljen i očaran i htio sam pružiti isto to iskustvo kinopublici. Iz tog razloga sam odlučio da je pravi put stvoriti lik koji nije iz tog svijeta i dovesti ga tamo.

Na taj način možete vidjeti sve svježim očima i imati osjećaj koji sam imao ja. Nakon toga, proces formiranja samog filma je išao brzo i nastao je film u kojem Milla glumi i sniman je u Africi - govori Anderson.

- Razvoj scenarija je dugo trajao, ali samo snimanje je išlo dosta brzo. Doduše, samo snimanje je bilo veliki izazov jer htio sam pronaći prave krajolike, a ne snimati "green screen" u studiju.

Nisam htio sintetički svijet nego onaj pravi, koji će privući ljude. Da bi pružili dojam okoliša koji nije s ovoga svijeta morali smo pronaći mjesta na našem planetu koji ljudi do sada nisu vidjeli.

Iz toga razloga smo često bili 200-250 kilometara od najbližeg grada, doslovno smo snimali usred ničega, a ekipa filma je živjela u šatorima. Snimanje je bilo fizički zahtjevno i iscrpljujuće, ali dobili smo krajolike koji kao da nisu s ovoga svijeta - zadovoljan je Anderson.

Vojničke pripreme

Jovovich se intenzivno pripremala za ulogu poručnice Artemis koja sa svojim timom specijalaca biva transportirana u drugi svijet, gdje se bori za opstanak protiv golemih monstruma.

- Na početku procesa sam htjela razgovarati s vojnicima pa su mi Paul i njegov producentski partner omogućili pristup vojnoj bazi Fort Irving koja se nalazi na tri sata od Los Angelesa. To je jedna od većih baza i imaju stvarne simulacije borbe i borbenih scenarija. Pripremaju vojnike za prekomorsko služenje vojnog roka.

image
Milla i Paul na snimanju filma zajedno s Tonyjem Jaa-om
Brian Bowen Smith.


Operacija koju imaju je nevjerojatna: glumci glume obične pješake, pucaju ćorcima, imaju punu opremu, tenkove, helikoptere. Imaju scenarij u kojem tenk prolazi kroz selo i odjednom krene paljba i nekoga rane u ruku.

Treba slijediti protokol u takvim stresnim situacijama i spasiti osobu, primijeniti prvu pomoć i dovesti ranjenika natrag. Sve ono što bi trebalo raditi u stvarnoj situaciji - veli Milla koja je imala priliku sudjelovati u tome, razgovarati s njima i jesti s njima.

- Bilo je sjajno, provela sam nekoliko dana tamo i preko njih sam stupila u kontakt s ženom koja je vojni rendžer. Ona je jedna od stotinjak žena koje su uspješno dobile taj čin u proteklih pet godina. Izuzetna osoba, zove se Natalie.

Postale smo dobre prijateljice, još smo jako bliske. Satima sam razgovarala s njom i s njenim suprugom na videopozivu. I on je vojni rendžer. Krenuli smo od početka, objasnila sam im kako ide scenarij.

Moj lik je kapetanica i vodi misiju spašavanja. Kako bi tu dospjela danas? Kako si ti dospjela tu gdje si danas? Doslovno smo radili unatrag od uvodne scene i stvorili moj lik: u koju školu je išla, koji su razlozi zašto bi išla u vojsku i htjela postati rendžer što je najzahtjevnija grana vojske.

Satima smo razgovarali. Paul i ja smo se toliko zaljubili u nju da smo doveli nju i supruga da budu vojni savjetnici na filmu - otkrila je Jovovich koju je Natalie na kraju obučavala u stvarnom životu, s oružjem i procedurama koje tim mora slijediti na terenu.

- Prošli smo sve vježbe. "Ti voziš, ti si na oružju, ovako bi tekla vaša komunikacija, ova osoba prva izlazi iz vozila". Moram reći da je zbog toga sve bilo realnije i lik je formiran organski kroz taj timski rad i te stvarne simulacije raznih scenarija koje smo prolazili. Povezali smo se i mi glumci i naši likovi.

image
Plakat filma 'Monster Hunter' koji 25. veljače dolazi u naša kina
Brian Bowen Smith.


Nije nam sve bilo u glavi. Kod priprema za film čest je slučaj da čitate, gledate razne sadržaje i slično ali rijetko možete doista proživjeti te situacije. Trčati s oružjem, leći na tlo, pucati, pratiti ostatak tima i pokrivati jedni druge. Sve što je važno u stvarnim borbenim situacijama.

Mi kao glumci smo sve to prošli i mislim da mi je to bila glavna priprema. Na kraju sam upoznala Natalie toliko dobro da smo u filmu moj lik nazvali Natalie. Trudila sam se što više biti kao ona što će je nasmijati jer bi mi sigurno rekla "Ma daj Milla", jer nema šanse da je mogu dostojno odglumiti.

Ali, dala sam sve od sebe i ponašala sam se onako kako sam mislila da bi se ona ponašala - kaže Jovovich koja je za ulogu trenirala i s nešto drukčijim oružjem (dualne oštrice, divovske sjekire) zajedno s glumcem iz filma Tonyjem Jaaom.

- Dualne oštrice su mi jednostavno imale smisla iz više razloga: za početak, njih volim koristiti dok igram igru. Eksperimentirala sam s hrpom oružja dok sam igrala i stalno sam umirala u borbi protiv čudovišta. Određeni aspekti oružja su mi stalno smetali i kočili me...

... kao divovska sjekira - uletio je Anderson.

- Da. Naravno da sam odmah odabrala sjekiru jer pruža mnogo mogućnosti za ubijanje čudovišta. Najmoćnija je. Ali, problem je bio što je nisam mogla podignuti. A kad bi i pogodila nešto i podigla se na noge, stvorenje bi me opet dohvatilo. Tako da sam na kraju pronašla dualne oštrice koje su mi bile super.

Ubila sam puno čudovišta s njima. Pogotovo male jagrise, što mi je bilo neopisivo zadovoljstvo. Kako se zove onaj štap? S bubom? Sjeća li se netko kako se zove?
Paul: "Insect glaive".

Milla: Obožavam to oružje. No, Paul je rekao da ne možemo to koristiti jer ima kukca prihvaćenog za sebe i shvaćam li ja koliko će nam to povećati budžet? Da me okolo prati insekt? (smijeh)

Paul: Kompromis je bio da na kraju filma "insect glaive" damo Tonyu.

Milla: Naravno, Tony je genijalan! On dobije svo najbolje oružje. Paul je morao napisati cijelu scenu u kojoj objašnjava to oružje i što insekt radi, ali ne. Ako snimimo nastavak, onda možeš dobiti "insect glaive". (smijeh) Obožavam to oružje. Osim toga, netko iz vojske ne bi znao sve one poteze. To je nešto što je tipično za Tonya Jaa.

Paul: Tony je nevjerojatan. On je najbliže superjunaku u ljudskom obliku što smo susreli. Stvari koje taj čovjek može raditi su izvanredne.

Milla: Neki dan sam gledala njegov Instagram: "Vježbao sam dva sata i samo vas htio pozdraviti". Kad ono vidite kako radi skokove, okrete i špagate u dnevnoj sobi! Pored njega svi izgledaju kao lijenčine.

image
'Resident Evil', serijal koji ju je prometnuo u jednu od najvećih ženskih akcijskih zvijezda


Paul: Jedan od rijetkih ljudi koji mogu koristiti dualnu oštricu, veliki luk i veliki mač koje ima. Jer to smo doista napravili, to su ogromni predmeti, veći od Tonya i on ih mora nositi okolo. Trebalo nam je izuzetno ljudsko biće. Također, Ron Perlman je isto nadljudski. Veličina njegove sjekire, one iz videoigre koja se Milli nije svidjela jer je prevelika, preteška i premoćna...

To je Ronovo oružje i vrti ga kao da je čačkalica – dodavali su se supružnici sjećanjima sa snimanja toliko uživljeno da je evidentno koliko vole i dobro poznaju videoigre, a posebice ih obožavaju pretočiti u film.

- Osobno sam uvijek pristupao adaptacijama koje sam ja radio, "Mortal Kombat", "Resident Evil", "Monster Hunter" kao istinski obožavatelj. Dobro poznajem izvorni materijal jer igram "Monster Hunter" već 11 godina.

Dosta sam razgovarao s tvorcima igre, proveli smo dugo vremena u Tokiju u razgovorima o igri i detaljima priče, likovima, čudovištima, o svijetu igre, o krajolicima. Da bi pružili pravo iskustvo obožavateljima igara morate blisko surađivati s tvorcima igre.

Tako sam radio na ovom filmu, oni su sve vodili i imali smo odličan proces rada. Postali smo dobri prijatelji, imali su veliki utjecaj. Ponekad su bili jako kritični, no to je super jer draža mi je njihova kritika pa da napravim dobar posao nego da dobijem kritike obožavatelja, ali je onda prekasno jer film je već snimljen.

Blisko smo surađivali i to je jako važno jer s jedne strane treba stvoriti film koji je prikladan za ljude koji nisu fanovi, a to je slučaj s ovim filmom.

image
AAP/Panckow/AAP/Panckow/Picture-Alliance/AFP


Ako nikada niste igrali videoigru, ovo je zabavan film s puno uzbuđenja. Ako jeste igrali igru, gledate svijet stvoren u filmu i znate da su tvorci filma jako dobro upoznati s igrom i da je tretiraju s poštovanjem. Dakle, uvijek sam tome pristupao na način da uđem u svijet igre.

Razgovarao sam s tvorcima igre što je više bilo moguće tako da kad radite promjene na izvornom materijalu, a to je neizbježno bilo radite li adaptaciju ili nešto drugo, obožavatelji znaju da ste svemu pristupili s poštovanjem. Jer, sve poznajete i možda je bilo promjena, ali cijeli proizvod je vjeran originalu i materijalu na kojem se temelji - precizira Anderson kojemu je smiješno kad ljudi pitaju zašto je teško adaptirati videoigru u film.

Jača od Julije Roberts na box-officeu

- Mislim da je svaka adaptacija teška i, iskreno, da napravite sličnu analizu filmova koji su adaptacije knjiga sigurno bi i tu našli hrpu grešaka, ali o tome nitko ne govori. Teško je napraviti kvalitetan i uspješan film. Da je to lako, svi bi to radili. Pogledajte box-office: ljudi ih snimaju, ali nisu uvijek uspješni.

Svaka adaptacija je klimava jer ste na tankoj crti između dodvoravanja ljudima koju su napisali knjigu ili videoigru i znaju sve o njoj i privlačenja publike koja ne zna ništa o knjizi ili igri. To je teško jer želite usrećiti obožavatelje, ali ne želite da film bude toliko specifičan da isključite ljude jer nisu čitali knjigu ili igrali igru pa misle da to nije za njih – objašnjava redatelj.

Anderson je veteran na polju adaptacija videoigara još od njegovog prvog hollywoodskog filma "Mortal Kombat" iz 1995. godine. Tu negdje je i Millina karijera krenula uzlaznom putanjom da bi ubrzo nakon "Petog elementa" zasjala kao jedna od najvećih ženskih akcijskih zvijezda svih vremena koja je bila u stanju pobijediti Juliju Roberts na box-officeu (duel "Resident Evila 4" i "Jedi, moli, voli").

image
Loic Venance/AFP


Možemo reći kako je Jovovich udarna predvodnica novomilenijskih heroina i da je pripomogla u tome da se filmska industrija promijeni i da u današnje vrijeme žene puno više dobivaju glavne (akcijske) uloge, ne samo muškarci.

- Situacija se znatno poboljšala od kad sam ja počela snimati filmove i na snazi je veliki napredak. Danas ima jako puno akcijskih filmova s ženama u glavnoj ulozi, puno više. Redatelji su postali voljni ženama dati zanimljive likove u kojima su na čelu i vode priču. Ima puno scenarija za muškarce i mislim da scenarije za žene treba pisati na isti način da bi se privukla publika.

Smatram da situacija ide u pravom smjeru, nema sumnje. Puno je bolje nego što je bilo – zaključila je Milla.

Svi znaju kako izgleda King Kong i Godzilla, ali ne i Diablos

Jedan od ciljeva mi je bio snimiti stvorenja po danu. Predivno afričko sunce je izgledalo sjajno. Vidio sam dovoljno filmova s čudovištima u kojima je noć, kiša, magla, ništa se ne vidi. Bilo je dosta skrivanja čudovišta, idemo ih vidjeti po danu. Zato sam godinu dana radio na vizualnim efektima. Ako ih sakrijete u kiši, magli i noći onda efekti ne moraju biti toliko dobri. Ali, ako imate duge kadrove po danu, vizualni efekti moraju biti svjetski. Ako želite da čudovišta dobro izgledaju, morate raditi na njima.

Naši suradnici na vizualnim efektima su nam točno rekli: ako želite dan, moramo napraviti bolja stvorenja od onih u "Jurrassic Worldu". Ima više detalja u Diablosu nego u T-Rexu. Morali smo držati standard svjetske animacije. Meni je bilo zabavnije raditi s Diablosom nego s Godzillom jer on je jako prepoznatljiv. Divan je i ikona je. Producenti su kompanija koja ima Godzillu u svom vlasništvu, ali stvorenja su me privukla da budem dio ovog projekta.

Diablos je genijalno stvorenje koje je originalna kreacija. Svi znaju kako izgleda King Kong, Godzilla ili T-Rex. Diablos je za mene na toj razini, ali ga nikad do sada niste vidjeli. Privuklo me to što ću moći oživjeti ta stvorenja i prikazati ih svijetu. I to po danu a da ih ne skrivam u mraku.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. travanj 2021 22:44