Poduža je sad već lista glumica koje su zakoračile s druge strane kamere i okušale se u režiji. Sondra Locke, Barbra Streisand, Jodie Foster, Angelina Jolie, Julie Delpy, Greta Gerwig, Melanie Laurent, Elizabeth Banks, Olivia Wilde, Regina King, Rebecca Hall, Halle Berry, Maggie Gyllenhaal...
Listi se pridružila i Katie Holmes, bivša supruga Toma Cruisea, čiji se redateljski projekt "Rijetki predmeti" ("Rare Objects", 2023.) premijerno pojavio u "A1 Videoteci", nakon čega će se prikazivati na Cinestar TV kanalima. "Rijetki predmeti" njezina su već treća režija, nakon "All We Had" i "Alone Together" iz 2016. i 2022. godine.
Holmes je debitirala kao redateljica dugometražnog igranog filma četiri godine nakon razvoda od Cruisea 2012. i pronašla se u dramskoj priči o borbi samohrane majke tinejdžerice da omogući kćeri bolju budućnost, koju je ispričala iskreno i dobronamjerno, ako već ne ekstraordinarno. Nešto od te (metafilmske) iskrenosti ili barem dobronamjernosti opstoji i u ovoj ekranizaciji istoimenog introspektivnog romana Kathleen Tessaro.
Katie se latila zahtjevnog zadatka uz pomoć debitantskog scenarista Phaedona A. Papadopoulosa i prebacila radnju romana smještenog u Boston nakon Velike depresije u postpandemijski New York (povremeno vidimo maske na licima ljudi), kako bi sebi olakšala posao nakon što je "Alone Together" snimila kao jedan od onih koronskih svedenih filmskih projekata.
"Rare Objects" tako tipuje biti i film o postpandemijskom životu u New Yorku, s osobnom mentalnom traumom prelomljenom preko kolektivne. Fokus je s pripadnice irskih imigranata prebačen na mladu imigranticu iz Južne Amerike, studenticu Benitu (Julia Mayorga), koja izlazi iz ustanove za mentalno zdravlje, gdje je primljena zbog traume i tjeskobe nakon seksualnog napada od strane muškarca koji je bio šarmantan i fin prije nego što se pretvorio u monstruma, neeksplicitno nagoviještenog u flashbackovima.
Kao da to nije dovoljno, Benita je, posljedično, imala i pobačaj, što sugerira da je Holmes dramski (ne)suptilna kao Berry kad je režirala "Modrice" i gomilala nedaće glavnog ženskog lika, ali rekosmo, dobre namjere su tu za film, pa i protagonisticu, odnosno njezin oporavak. "Pregorjela" Benita vraća se u Queens kako bi živjela s majkom Aymee (Sandra Santiago) i počinje raditi u aktikvarijatu u vlasništvu Petera Kesslera (Alan Cumming) i Bena Winshawa (Derek Luke), specijaliziranom za rijetke predmete.
U priču ulijeće i Holmes kao "histerična, depresivna i manična" Diana Van der Laar, bogata nasljednica i Benitina prijateljica iz mentalne ustanove, koja govori "nije ovdje ono što te izluđuje, to je tamo vani". Odnos Benite i Diane je solidan, ali likovi su tražili bolje glumice da se njihove emocije opipljivije ovjekovječe u kadru, pri čemu Diana izgleda kao kombinacija svakog lika u Holmesičinoj karijeri. Bolju redateljicu također.
Naime, Holmes režira mahom kako i glumi, sramežljivo, korektno i ne pretjerano pamtljivo i slojevito. Dosta je tu lutanja, pretrpanosti i praznog hoda, zato što se Katie suzdržava uzviknuti "rez" i izbaciti poneku scenu da cjelina bude kompaktnija i da "Rijetki predmeti" ispadnu ono što žele biti. Kompleksna drama o putovanju jedne žene prema novom samootkriću, između redaka djelomično osobnog za Holmes.