StoryEditorOCM
PanoramaNETFLIX DOKUMENTARAC

Dobro promislite treba li vam doista neki artikal: ‘Kupi odmah‘ razotkriva mehanizme kojima nas navlače na kupovinu

Piše Željko Simunić
15. prosinca 2024. - 16:00
Ne treba se zavaravati, ljudi, i dalje će se kupovati i trošiti. No, jamačno će na cijelom svijetu biti puno onih koji će stati, razmisliti i onda se upitati - moram li baš dopustiti da me brojne potrošačke kompanije vuku za nos?Netflix/Everett/Profimedia/Netflix/Everett/Profimedia

Mahnito kupovanje stvari, bilo uživo ili preko interneta, postali su glavno obilježje Božića u zapadnom svijetu, pri čemu se stvarni razlog slavljenja kršćanske vjere na taj dan, odnosno rođenje Isusovo, često stavlja u drugi plan. Već godinama u prosincu sa svih strana iskaču agresivne reklame u kojima oglašivači poručuju da je Božić najljepši u ovoj ili ovoj trgovini, cijelo vrijeme se spominje "vrijeme darivanja", a pokloni se karakteriziraju kao znak pažnje, kao da druge vrste pažnje bez velikog troška uopće ne postoje.

Uoči Božića se tako izmislio i Crni petak kao idealna prilika za grozničave kupnje, nešto prije njega je smještena Noć vještica, pa je Dan zahvalnosti u SAD-u, nakon čega slijede Valentinovo, Uskrs i cijeli niz praznika. Svi se oni, direktno ili i...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. prosinac 2024 22:58