StoryEditor
Gastroza dobar dan

Je li mudro za doručak jesti obilno, a večeru preskakati? Ovo je prava istina o tome trebamo li brojati kalorije i koliko utječu na naš metabolizam

Piše L.L.
20. veljače 2020. - 09:05
Shutterstock

Čak i mala djeca znaju da je kvalitetan doručak najvažnija star za početak dugog i produktivnog dana.

Pa iako su brojne debate među stručnjacima na ovu temu donijele razne zaključke, korist je ipak prevagnula u smjeru bogatog i nutritivno raznolikog doručka.

Studija objavljena u časopisu Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism otkrila je da obilan doručak u odnosu na obilnu večeru može imati izrazito povoljan utjecaj na naš metabolizam.

Što bogatiji doručak, to bolje?

Kako bi razmotrili važnost komponente vremena unutar kojeg se jede pojedini obrok, stručnjaci su svoje istraživanje utemeljili na procesu tzv. termogeneze inducirane načinom prehrane.

Radi se o postupku mjerenja načina na koji tijelo koristi energiju za apsorpciju, probavu, transport i skladištenje hranjivih sastojaka, a odličan je pokazatelj kako naš metabolizam zapravo funkcionira.

U sklopu provedene studije, u prvom krugu sudionici su pojeli izrazito kaloričan doručak, te manje kaloričnu večeru, dok je u drugom krugu situacija bila obrnuta.

Istaživanje se provelo na relativnom malom uzorku ljudi i to na šesnaest muškaraca, no prvi rezultati pokazali su da je proces termogeneze bio dvostruko viši kod onih koji su ujutro jeli veću količinu hrane.

Također su otkrili da je razina šećera u krvi  kod ispitanika bila niža nakon što su pojeli veći doručak, u odnosu na dan kada su pojeli bogatiju večeru, te da je slabiji doručak bio povezan s nereguliranim šećerom u krvi tijekom dana.

Juliane Richter sa sveučilišta Lübeck zaključila je: "naši rezultati pokazuju da obrok pojeden za doručak, bez obzira na broj kalorija koje sadrži, stvara dvostruko veću termogenezu uzrokovanu načinom prehrane od istog obroka koji se konzumira navečer."

Richter savjetuje da osobe koje su sklone pretilosti svakako krenu prakticirati bogatiji doručak u odnosu na tešku i kaloričnu večeru, kako bi smanjili svoju težinu i spriječili metaboličke bolesti.

U konačnici, pitanje hoćete li jesti doručak te koliko će oni biti bogat ostaje na vama i vašim svakodnevnim navikama.

No, ako je vjerovati stručnjacima kvalitetan početak dana odraz je svega što nas u narednim satima očekuje pa, prije no što izađete ujutro iz stana, razmislite.

Izdvojeno

02. kolovoz 2020 17:08