Mozaik Gastro

Čuvajte ga u hladnjaku

'Najzdraviji začin na svijetu' dolazi iz susjedne nam države, no mnogi za njega nisu čuli: obavezan je dodatak poznatom specijalitetu, evo kako ga možete uključiti u svoja jela

Čuvajte ga u hladnjaku

Prema posljednjim napisima portala specijaliziranih za ljudsko zdravlje, najzdravija mješavina začina dolazi iz susjedne nam Italije, no nisu svi čuli za nju. "Gremolata", što se nutritivne slike tiče, ima svojstva koja su gotovo - savršena.

HealthDay javlja da je ovaj "najzdraviji začin" još uvijek relativno nepoznat u svijetu, no potpuno neopravdano - njegov okus prilično je jak, no može se odlično sljubiti s mnogim vrstama jela, kojima daje svježinu, blagu kiselost i podiže ih u kategoriju "zdravih".

Zvuči egzotično, no gremolata je zapravo mješavina začina koje Dalmatinci ionako koriste u svojoj, pretežito mediteranskoj kuhinji. Nema gotovo nimalo kalorija, a što je najvažnije, ne sadrži nimalo masti i soli, premda pridodaje konačnom okusu koji imaju slana jela.

Mirišljava gremolata u stvari je kombinacija triju začina - limunove korice, peršina i bijeloga luka.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Maja & Jernej Zver (@jernejkitchen) on

Gastro stručnjaci tvrde da se slaže ponajviše s ovim namirnicama:

- gril meso/ gril riba

- umaci na bazi ulja

- tjestenina (umjesto klasične šalše)

- gljive

Osim toga, obavezan je dodatak talijanskom specijalitetu "osso buco". Doslovno preveden, osso buco je "kost s rupom" od teleće koljenice, ukuhan u ukusni toć i poslužen najčešće s rižom, a potječe iz Milana.

Kako napraviti "klasičnu gremolatu"?

Sastojci:

- 1 limun

- 1/4 šalice sitno narezanog peršina

- 3 režnja češnjaka, sitno narezani

Postupak:

Poslužite se gulilicom za povrće i uklonite koru limuna, pazite da ne ogulite i gorki, bijeli dio. Sitno narežite skinutu koru i premjestite ju u malu zdjelu. Dodajte sitno narezan peršin i luk, promiješajte. 

Začin može stajati u hladnjaku do 5 dana. Ova količina dovoljna je za dvije upotrebe, ukoliko začin koristite kao dodatak mesu ili ribi. Ako ćete ga jesti s tjesteninom, iskoristite čitavu količinu.

Evo i nekoliko ideja jela s gremolatom:

1. Možete ju dodati kuhanim (na pari) mahunama koje ste začinili solju i maslinovim uljem

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Marisa | Uproot Kitchen (@uprootkitchen) on

2. Odlično se slaže s krem juhom od gljiva i slanutka

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by 🌮 (@daily.maincourses) on

3. Ide i na pizzu "napoletanu", s inćunima

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by The Dainty Pizza 🍕 (@thedaintypizza) on

4. Začinite gremolatom pečenu tikvu...

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Comida com Afeto (@comida.com.afeto) on

5. ... ili pečenu pastrvu (odlično se slaže sa svim vrstama ribe)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jean | Lemons + Anchovies (@lemonsandanchovies) on

Naslovnica Gastro