Mozaik Gastro

Ne pretjerujte

Debata 'maslo ili margarin' ne jenjava, a ako ste mislili da znate koja je opcija 'zdravija', promislite ponovno: jedina istina je na pakiranju

Ne pretjerujte

Ukoliko pretražite Internet u potrazi za odgovorom na pitanje je li zdravije konzumirati maslac ili margarin, neupitno je da će se većina njih kretati u smjeru davanja prednosti prvome.

No budući da su neke od informacija zastarjele, dobro je s vremena na vrijeme svoje nutritivne odabire i preispitati. A odgovor na gore postavljeno pitanje mogao bi biti jednostavniji nego što biste pomislili.

Najprije je važno znati kako ne potoji "dobro" i "loše" kada su u pitanju maslo i margarin. Reći da bi svaki maslac bio dobar za zdravlje, a svaki margarin loš ili obrnuto, bilo bi pogrešno, piše Medicine Net.

Jedina "tajna" je u iščitavanju vrijednosti na pakiranjima. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Petits Fours Cafe (@petitsfours_insta) on

Zasićene masti iz maslaca, ukoliko ih ne koristite kao preljev i ne utapate svaki obrok u njima, ne bi vam trebale naštetiti. Barem ne u normalnim količinama. Ako ćete ujutro pojesti krišku integralnog krha s maslacem, ne trebate to smatrati nužno "nezdravim" obrokom.

Vodite računa o sastojcima maslaca, baš kao i margarina. One opcije ovoga drugoga koje nude nutrijente koji se nazivaju biljni steroli i stenoli. Zbog strukture slične kolesterolu, smatra se da pomažu sniziti ga, odnosno pormetiti proces njegove apsorpcije u krv.

No ukoliko ijedan sličan proizvod sadrži palmino ulje, sve "dobrobiti" padaju u vodu - u tom slučaju sadržavat će zasićene masti, a kalorije će se lako nakupiti - samo jedna žličica sadržavat će njih 80ak.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Gloria G. (@gg_yetanotherprofile) on

Stoga je jedini pouzdani trag pratiti nutiritivnu tablicu proizvoda koji kupujete. Ne razmišljajte samo u smjeru "zasićenih" i "nezasićenih" masti, jer uvijek postoji druga strana. Loše zasićene masti iz "čistog" maslaca mogu tako biti sasvim dobre za organizam, a neke "zdravije" opcije mogu imati skrivene minuse.

Proučite listu sastojaka u potrazi za hidrogeniziranim uljem (tipično sastojak margarina). Prema posljednjim istraživanjima, postoje vrste margarina koje sadrže mnogo manje štetnih transmasnih kiselina sastojaka nego dosad, stoga će kriška kruha s tankim slojem namaza ujutro bitt podjednako prihvatljva opcija kao maslo.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Kitchn (@thekitchn) on

Nutricionisti savjetuju da ni s jednim ni s drugim proizvodom - ne pretjerujete.

Zdravije opcije su namazi bazirani na maslinovom ulju. Ako ste navikli na maslac i druge varijante, probajte umjesto toga krišku dobro zagrijanog kruha preliti žličicom ekstra djevičanskog maslinovog ulja.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by BISTRO N°22 (@bistro_n22) on

Naslovnica Gastro