Mozaik Gastro

Deset najboljih

Hrana koje djeluje kao 'klima uređaj iznutra', a to nikad ne biste rekli: vruće je i sparno, vrijeme je 'teško', rashladite se ovim namirnicama

Deset najboljih

Vruće i sparno vrijeme može poremetiti san, dnevnu rutinu i bioritam, djelovati toliko iscrpljujuće da se osjećate umornima i manje produktivnima. Kad spas predstavlja jedino klimatiziran prostor, a grozite se izlaska na sunce, znate da su temperature dosegle onu granicu koju biste nazvali "kritičnom".

No ponekad se ne mora živa u termometru ni popeti previše visoko da biste u svakoj svojoj pori osjetili težinu u zraku. Stručnjaci stoga za one koji naročito teško podnose ljetne temperature savjetuju ponajprije promjenu u jelovniku.

Kako bi lakše trpjeli nenadane promjene vremena, ekstremno visoke temperature i vlažnost zraka za koju bi mnogi rekli da "nije humana", predlažu meni sastavljen od sljedećih namirnica - špinata, čilija i juhe, piše The Independent.

Najbolji izbor

Nutricionist Daniel O’Shaughnessy za ovaj britanski medij donosi popis hrane koja potencijalno hladi, ali i one koju bi po vrućinama bilo bolje izbjegavati, a neke od namirnica na listi su potpuno neočekivane.

Iako se smatra primarno "zimskim jelom", juha je najbolji večernji obrok koji ljeti možete odabrati, tvrdi nutricionist.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Vida Saludable • Gym • Recetas (@natyvidasaludable) on

"Više ćete se znojiti jedući ju, ali kako znoj bude isparavao, vaše će se tijelo u tim uvjetima držati hladnijim", objašnjava. Uz juhu, savjetuje i žestoki čili budući da supstanca kapsaicin šalje signal vašemu mozgu da se tijelo pregrijalo - kao rezultat, znojit ćete , a vaše će se tijelo hladiti.

Tijekom ljeta, kad je zrak "teži", ne zaboravite i na moć začina poput kurkume. Kurkumin potiče cirkulaciju, pa svojim jelima dodajte kurkumu u prahu ili pak curry, kaže O’Shaughnessy. Što krv brže kola, vaše se tijelo brže i hladi.

Neki od ostalih izbora koje preporučuje ovaj nutricionist su menta, kao i špinat koji sadrži vitamine i minerale koji pomažu držati krvni tlak pod kontrolom. 

Tijekom vrućina važno je i hidrirati se u dovoljnim količinama, pa su dobar izbor osim vode i kokosovo mlijeko i kokosova voda. Lubenica i njen sok sadrže uz visok udio vode i aminokiselinu citrulin koja pomaže u širenju krvnih žila što kao posljedicu ima pojčanu cirkulaciju, stog i "hlađenje". Ne iznenađuje stoga što neki za namirnice poput lubenice kažu da djeluju kao "klima uređaj iznutra".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Delish (@delish) on

Bolje izbjegavati

Postoji i neka hrana koju bi trebalo izbjegavati. Daniel O’Shaughnessy kaže da u na toj listi svakako riža i cjelovite žitarice, kao i hrana bogata proteinima poput crvenoga mesa.

"Teže je probavljati hranu bogatu proteinima tijekom toplinskog udara", objašnjava.

10 trikova koji pomažu:

- jedite špinat

- pojedite zdjelicu juhe za večeru

- ne zazirite od čilija i ljutih papričica

- rashlađena lubenica idealan je izbor

- kurkuma neka bude glavni dodatak jelu

- crveni i bijeli luk također

- smanjite unos crvenoga mesa

- metvica je obavezna

- kokosovo mlijeko i voda neka budu u svakom trenutku u vašemu hladnjaku

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Mylkman® (@mylkman_company) on

Naslovnica Gastro