StoryEditor

Djevojka u Meksiku upucana nakon što je pokušala inscenirati vlastitu otmicu za pratitelje na TikToku, zabilježen rast smrtnih slučajeva na platformi

Piše PSD
16. listopada 2020. - 12:25
Zeljko Hajdinjak/Cropix

Ranije ovog mjeseca u Meksiku je upucana i ubijena 21-godišnja djevojka Areline Martinez dok je pokušavala inscenirati lažnu otmicu za video na svom TikTok profilu. Ovo nije prvi smrtni slučaj koji se odigrao za društvene mreže ove godine, a između 2011. i 2018. više od 250 ljudi je poginulo dok je pokušavalo snimiti selfieje u opasnim i rizičnim situacijama, prenosi Dazed magazin.

Sve veća popularnost TikToka samo je naglasila koliko bizaran i opasan je ovaj rastući trend opsesivne potrage za pažnjom po mentalno zdravlje, ali kako se sve više pokazuje i po sam život. 

Video koji je uspjela objaviti prije nesreće pokazuje djevojku zavezanih ruku i nogu i s povezom preko očiju dok je okružuju muškarci koji drže puške uperene u njenu glavu. Nakon toga jedan od njenih prijatelja upucao je u glavu uslijed čega su se ostali sudionici lažne otmice razbježali i napustili sada već pravo mjesto nesreće.

Zahvaljujući prethodnom 'behind the scenes' videu policija je uspjela identificirati druge sudionike nesreće ili ubojstva, kako to već odlučili nazvati. Video je nakon toga uklonjen.

Lokalni državni odvjetnik César Augusto Peniche rekao je da će svi koji imaju kaznenu odgovornost morati odgovarati.

-Postoji nekoliko činjenica koje treba istražiti: nesretna smrt mlade žene i podrijetlo tog oružja te kako je ono došlo do njihovih ruku, dodao je.

TikTok se suočava s brojnim napadima vezanim za kontrolu nad videima koji kruže na njihovoj aplikaciji. Prošlog mjeseca na platformi je počela kružiti video snimka muškarca koji je počinio samoubojstvo. Unatoč masovnim pritužbama, videozapis je ostao u optjecaju nekoliko dana.

U veljači ove godine TikToku je trebalo tri sata da policiji saopći o samoubojstvu koje je uživo emitirano u aplikaciji. Videozapis tijela žrtve mogao se pogledati više od sat i pol prije nego što je skinut. Navodno su prije obavještavanja vlasti poduzeti koraci u cilju sprječavanja videa da postane viralan na mreži.

Prije par mjeseci još jednom je dovedeno u pitanje moderiranje sadržaja aplikacije nakon što je njezin algoritam promovirao kolekciju antisemitskih mema, zvučno praćenih stihovima, "Idemo na putovanje u mjesto zvano Auschwitz, vrijeme je za tuširanje". Video zapisi vrtjeli su se u aplikaciji tri dana usprkos upozorenjima, među ostalim i BBC-ovog članka nakon kojeg su bili dostupni još 8 sati.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

27. listopad 2020 02:12