StoryEditor
Auto motoE-AUTOMOBILI

Vrijeme je da automobilski svijet malo uspori

5. kolovoza 2021. - 06:32

Imate li štopericu kod sebe? Ne? Bez brige, samo izgovorite prvu rečenicu jer vam je za to potrebno manje od dvije sekunde, odnosno onoliko vremena koliko je Rimac Neveri potrebno za ubrzati iz stanja mirovanja do 100 km/h. Impresivno? I da i ne.

Tko je imao sreću da se nađe u nekom trkaćem automobilu i iskusi slično ubrzanje, zna do koje mjere je ono zapravo neugodno. Naravno, sile koje su na snazi su nevjerojatne, jednostavno vas "lijepe" za sjedalo i ne dopuštaju vam da se pomičete, a način na koji se vizualno doživljava ono što se vidi kroz vjetrobransko staklo je dezorijentirajuće, zamagljeno... Dok "dlanom o dlan", krećete se velikom brzinom, i tu nastaje "problem" jer morate na vrijeme kočiti pred zavojem koji se do prije nekoliko trenutaka činio kilometrima daleko. Tko je vozio neki moćni stroj na trkaćoj stazi, vrlo dobro zna o čemu govorimo.

Dakle, stvari su "pipave" na trkaćoj stazi, a kamoli na javnom putu. Zamislite da to isto učinite u prometu, pored drugih vozila, jer Rimac, Lotus Evija i slični automobili legalni su za sudjelovanje u svakodnevnom prometu. Hoće li se svi vozači ovih hiperautomobila moći u svakom trenutku oduprijeti iskušenju? Teško. Svako s viškom samopouzdanja i manjkom iskustva bit će "glavni kandidat" za ulazak u situaciju u kojoj će u jednom momentu panika nadvladati, a "magnetska privlačnost" između njegova vozila i stupova, drugih automobila i, ne daj Bože, pješaka postati "neodoljiva". Kada stvari odu po zlu, nema više vremena za reakciju.

Naravno, ovo nije kritika brzih automobila, ali definitivno smo došli do točke gdje se nameće pitanje "to što nešto možemo, znači li da to i trebamo uraditi?". Naravno, jasno je da snažniji i veći motori ne samo što su privlačniji za atraktivne naslove, već su i efikasniji u iskorištenju potencijalno izgubljene energije sve većih i većih baterija. Sasvim je razumljivo što u okviru tranzicije "iz sagorijevajućeg u elektrificirani svijet", proizvođači automobila, posebno onih sportskih, očajnički žele demonstrirati da 12 volti može biti jednako uzbudljiv kao V12.

Naravno da se u probleme u prometu može upasti s mnogo manje snage na raspolaganju. Međutim, javnost sve manje blagonaklono gleda na brzu vožnju, a percepcija vezana uz "odgovornost automobila" izraženija je nego ikad prije. Možda kod nas ne toliko, gdje "dizel zajednica" ima još uvijek jako uporište, ali u razvijenom svijetu je to svakako trend. Bez obzira što ulazimo u eru u kojoj su ekološki atributi prioritet, riječ je o dobu u kojem će snaga i performanse biti bez presedana, i to u svijetu koji definitivno nije spreman adekvatno se nositi s tim. Gdje su granice i zašto bismo ih uopće tražili u okruženju u kojem nismo sami? Čini se da je došlo vrijeme da (automobilski) svijet malo uspori.

item - id = 1117861
related id = 0 -> 1136985
related id = 1 -> 1136680
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. listopad 2021 00:13