StoryEditor
Auto motoPEUGEOT 308

Vozili smo: snažan i privlačan dizajn s odlikama visoke klase, a u ponudi su benzinski i dizelski motori, kao i dvije verzije plug-in hibrida

8. ožujka 2022. - 06:25

Treća generacija Peugeota 308 stigla je i na hrvatsko tržište pri čemu za osnovni model opremljen turbobenzincem od 110 KS i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem treba izdvojiti 160.975 kuna. Novi Peugeot 308 krasi snažan i privlačan dizajn s odlikama visoke klase, u kojem se ističe novi logo marke koji je prvi put upotrijebljen upravo na ovom modelu.

Općenita optimizacija strukture donijela je više prostora i istakla dinamičnost i identitet vozila, pri čemu je kvaliteta podignuta na višu razinu, s čime se marka s logom lava približava premium segmentu. Peugeotovi stručnjaci ponovno su uspjeli napraviti izvrstan dizajnerski posao. Automobil je magnet za poglede, i djeluje iznimno dinamično, pogotovo u GT izdanju.

Novi 308 je razvijen na modularnoj platformi EMP2, spremnoj za ugradnju različitih vrsta pogonskih motora, što omogućuje uvođenje cijele game s električnim motorima, uključujući 100-postotnu električnu izvedbu u ovom segmentu. Već od samog puštanja u prodaju dostupne su dvije izvedbe plug-in hibridnih motora.

Najnoviji Peugeot 308 narastao je u dužinu i širinu, pa broji 5,5 centimetara više na međuosovinskom razmaku (ukupno 267,5 cm), istovremeno je i čak 11 cm duži (436 cm), ali je i za dva centimetra niži (144 cm). Sve to pomoglo je i dinamičnijem dojmu vozila, ali i većoj razini prostora. To bi najviše trebali osjetiti putnici na stražnjoj klupi po većem prostoru za noge. Obujam prtljažnika sada iznosi 412 litara, uz 28 litara u pretincima ispod poda. S preklopljenim naslonima stražnjih sjedala obujam može doseći 1323 litre.

Peugeot i-Cockpit® sastavni je dio identiteta marke. Sa svakom se generacijom dodatno obogaćuje i modernizira. Za novi 308 doživio je evoluciju u pogledu ergonomije, kvalitete, dizajna i tehnologije uz svoj potpuno novi multimedijski sustav naziva Peugeot i-Connect®. Novi kompaktni upravljač sadrži senzore koji mogu prepoznati drži li vozač ruke na upravljaču dok se koristi novim sustavima za pomoć u vožnji. Instrumentnu ploču postavljenu u razini očiju čini 10-inčni digitalni zaslon dostupan od razine opreme Active. U izvedbi GT instrumentna ploča je trodimenzionalna.

Ponudu pogonskih strojeva otvara 3-cilindarski 1,2-litreni benzinac koji dolazi u izdanjima od 110 i 130 KS. Serijski su opremljeni 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, s time da je za snažnijeg osiguran i 8-stupanjski automatski. Jedina dizelska opcija je 4-cilindarski 1,5-litreni turbodizelaš od 130 KS, a tu su i dvije plug-in verzije od 180 i 225 KS.

U oba slučaja riječ je o kombinaciji benzinca i elektromotora od 81 kW koji se napaja iz 12,4 kW litij-ionske baterije. Kod slabijeg je tu i PureTech benzinac od 110 kW/150 KS, dok je kod jačeg taj benzinac od 132 kW/180 KS. Oni bi trebali osigurati električni doseg od 59, odnosno 60 km. Serijski imaju pretvarač od 3,7 kW, a opcijski je dostupan duplo snažniji, o čemu ovisi vrijeme punjenja na AC punionicama, odnosno wallbox uređaju.

Novi Peugeot 308 dolazi s tri razine opremljenosti: Active Business, Allure i GT. Benzinska izvedba 308 Active Business PureTech 110 S&S BVM6 ima početnu prodajnu cijenu od 160.975 kuna, dizelska izvedba 308 Active Business BlueHDi 130 S&S BVM6 starta od 184.995 kuna, a ulazna hibridna izvedba 308 Active Business PHEV 180 s e-EAT8 mjenjačem kreće od 265.757 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. rujan 2022 21:57