StoryEditor
Auto motoprvi kilometri

Vozili smo Seres 3, ‘električar‘ iz Kine kojeg krasi izuzetno bogata serijska oprema

8. lipnja 2022. - 12:00

Tvrtka Auto Hrvatska ostvarila je suradnju s vodećim kineskim proizvođačem vozila CHONGQING SOKON MOTOR COMPANY te postala zastupnik DFSK električnih osobnih vozila marke SERES i komercijalnih modela SOKON na hrvatskom tržištu. Iz programa osobnih automobila trenutno je na tržištu dostupan model električnoga gradskog automobila DFKS Seres 3 koji krasi izuzetno bogata serijska oprema uključujući virtualni kokpit, panoramski krov, sjedala presvučena kožom, parkiranje s kamerom 360 stupnjeva i vrhunskim MP5 sustavom. Trenutno je u ponudi model s elektromotorom od 163 KS i paketom opreme Luxury 2 koji košta 309.900 kuna, dok se po akcijskoj cijeni može dobiti za 10.000 kuna manje.

Električni SUV Seres 3 djelo je tvrtke koja se krije iza pomalo nemaštovita akronima DFSK, a zapravo je riječ o joint-ventureu državnoga giganta Dong Feng (drugi po veličini proizvođač automobila u Kini) i Sokon Motorsa. Podmarka Seres koja proizvodi električne automobile je nešto poput ID-a ili Ioniqa za VW, odnosno Hyundai, osnovana je 2016. u Silicijskoj dolini gdje je i sjedište globalnog R&D-centra (za istraživanje i razvoj). Što se same ponude tiče, Seres 3 je ograničen na četiri boje i bez popisa dodatnih opcija. Međutim, dobra je vijest da je akcijska cijena u lipnju 299.000 kuna, a uz poticaje bit će još 70.000 kuna jeftiniji. Kupac dobiva najopremljeniju izvedbu s osam zračnih jastuka, sustavima upozorenja o napuštanju trake i opasnosti od naleta, automatskim klimom, ali i samom bojom uključenom u cijenu. Čak je i jamstvo na bateriju od osam godina ili 150.000 km sasvim u skladu s europskom konkurencijom.

Elektromotor maksimalne snage 120 kW (163 KS) i prateća elektronika smješteni su u prednjem dijelu, dok najviših 300 Nm okretnog momenta pokreće isključivo prednje kotače. S otprilike 1,7 tona mase, relativno lagana Seres 3 treba 8,9 sekundi do 100 km/h, što za današnja e-očekivanja vjerojatno ne izgleda dovoljno eksplozivno, no u praksi je najviših 155 km/h dovoljno suvereno. Kako bi proizvodili doseg, uz mod Sport dostupan su i Normal, odnosno štedljivi Eco koji snagu ograničava na 75 kW. Ukupan doseg prema WLTP-u iznosi 353 km, u gradskim uvjetima i nekoliko desetaka kilometara više. Seres 3 dolazi s četverogodišnjim jamstvom na vozilo i osmogodišnjim jamstvom na električne komponente i 70 posto kapaciteta baterije.

Pozitivno je da Seres 3 ima zaseban PTC-sustav grijanja koji pomaže očuvanju energije prilikom izuzetno niskih temperatura. Povratak energije u baterije moguć je klasičnim Tip2/CCS-priključkom koji se nalazi na stražnjem desnom dijelu automobila. Kod standardnog punjenja izmjeničnom strujom (AC) maksimalna snaga iznosi 6,6 kW te je potrebno oko osam sati za punu bateriju, dok je na brzim DC-punionicama s maksimalnim 92 kW snage punjenja manje od pola sata dovoljno da baterija dosegne 80 posto kapaciteta. Seres također nudi tri stupnja regenerativnog kočenja, no za podešavanje željenog intenziteta potrebno je ući u podizbornike središnjeg zaslona što je pomalo nespretno u vožnji. Uz najintenzivniju regeneraciju teoretski se može voziti samo doziranjem papučice gasa (tzv. One-pedal-driving), iako samo usporavanje nije toliko izraženo.

S kompaktnih 439 centimetara Seres 3 ostaje dovoljno okretan u gradu, dok istovremeno nema manjka mjesta za koljena putnika. Tek će putnici straga poželjeti izdašniju podstavu, a oni viši i koji dodatni centimetar koji oduzima serijski panoramski krov. Prtljažnik pak nudi solidnih 318 litara s opcijom preklapanja naslona u drugom redu i povećava volumen na 1249 litara. Prtljažnik bi u konačnici mogao biti i voluminozniji, no za razliku od današnjih trendova Seres 3 zadržava rezervni kotač što će kupci znati cijeniti. S tehničke strane ispod povišene podnice u središnjem dijelu nalazimo baterije kapaciteta 56,3 kWh, ali zanimljivo da one nisu uobičajene litij-ionske već litij-željezno-fosfatne koje donose manju energetsku gustoću te nešto veću masu, no zauzvrat nude bolju strukturnu stabilnost te triput više ciklusa punjenja.

Ponuda je ograničena na samo jednu razinu opreme i kapaciteta, ali je riječ o najluksuznijem paketu. Seres 3 manje polaže na dinamiku vožnje, a više na komforu, uz iznimku tanko podložene stražnje klupe. U svakom slučaju, zanimljiva alternativa europskoj konkurenciji kojoj će zasigurno preoteti dio kupaca.

image

Seres 3 kinez

image

Seres 3 kinez

image

Seres 3 kinez

image

Seres 3 kinez

image

Seres 3 kinez

image

Seres 3 kinez

image

Seres 3 kinez

image

Seres 3 kinez

image

Seres 3 kinez

image

Seres 3 kinez

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. kolovoz 2022 13:46