
Najprodavaniji Toyotin model Corolla s više od 50 milijuna prodanih primjeraka u razdoblju od 55 godina doživio je potpunu transformaciju te je nakon hach back verzije, karavana i limuzine doživio i SUV inačicu koja je prilagođena ukusu europskih kupaca.
Corolla Cross bit će pozicionirana u Toyotinoj gami crossovera između modela CH-R i RAV4. Prema vanjskim dimenzijama Corolla Cross je dugačka 4460 mm, široka 1825 mm, visoka 1620 mm, uz međuosovinski razmak od 2640 mm. Težina praznog vozila s vozačem od 75 kg je 1575–1580 kg za FWD model te 1620–1625 kg za model AWD s pogonom na sve kotače.
Ovo je prvi model opremljen petom generacijom Toyotine hibridne električne tehnologije, koja jamči više snage i manju potrošnju goriva. Pogonski sklop: u ponudi su 1,8 i 2,0-litreni hibridni benzinski motori koji su posebno baždareni za bolju upravljivost europskim uvjetima vožnje, s bliskijom i prirodnijom vezom između načina na koji vozač upotrebljava gas i ubrzanja automobila.
Dokazana dinamička kvaliteta platforme GA-C dodatno doprinosi većem uživanju u vožnji. Verzija s 1,8-litrenim motorom isporučuje se isključivo s pogonom na prednje kotače; verzija s 2,0-litrenim motorom može se naručiti s Toyotinim inteligentnim pogonom na sva četiri kotača (AWD-i), koji je dodatno unaprijeđen i ima snažniji (40 KS i 84 Nm) stražnji elektromotor koji se još bolje ponaša u zavojima i prilikom vučenja u stranu na podlogama s niskom razinom prianjanja.
Na početku prodaje Toyota je predvidjela tek jednu pogonsku verziju. Riječ je o petoj generaciji Toyotine hibridne električne tehnologije. Spoj 2.0-litrenog benzinskog motora i elektromotora daje 146 kW/197 KS, a ubrzanje s mjesta do brzine od 0 do 100 km/h traje 8,1 sekundu. Moguć je i pogon na sva četiri kotača kad u pomoć pristiže dodatni elektromotor na stražnjoj osovini od 30,6 kW. On je opcija na dvije bogatije razine opreme. Cilj je godišnje prodati 400.000 primjeraka modela i ostvariti tržišni udio od 9 posto već do 2025. godine.
Za domaće kupce Toyota je pripremila tri razine opreme – Luna, Style te Executive. Početni model donosi bogati sigurnosni paket, Bi-LED prednja svjetla, 17-colne alu naplatke kao i LED prednja svjetla za maglu. Unutrašnjost donosi pak dvozonski automatski klima-uređaj, 10,5-inčni središnji zaslon te navigaciju u “oblaku” uz četiri godine besplatnog korištenja. Isto tako tu je i 12,3-inčni digitalni zaslon instrumentne ploče, AM/FM i DAB radioprijemnik, 6 zvučnika kao i 3 USB ulaza. Spomenimo i elektronsku parkirnu kočnicu, Hill Assist Control te bežični punjač za mobilne uređaje.
Druga, Style razina između ostalog donosi za broj veće alu kotače s gumama 255/50 R18, dodatno zatamnjena stražnja stakla te grijanje prednjih sjedala i upravljača. Praktičan je i Smart Entry sustav automatskog otključavanja vozila, kao i prednji te stražnji parkirni sustavi. Srednja razina donosi i još neke sustave povećanja sigurnosti.
Treći, Executive paket opreme donosi i elektronski pokretana vrata prtljažnika, kamere 360 stupnjeva, navigaciju te kožna sjedala. Vozačevo sjedalo je električno pomično i po visini podesivo, a tu je i vrhunsko JBL ozvučenje koje uključuje 9 zvučnika. Doplata za metalik boju je 5100 kn, a uz najbogatiji paket opreme moguće je za 6500 kuna dobiti i panoramski krov.
Prema trenutnim planovima Toyota je za 2023. godinu osigurala 280 primjeraka Corolle Cross za hrvatsko tržište. To bi trebalo biti 18,5 posto prodaje kompletnog C-segmenta Toyote koji bi iduće godine trebao biti na 1160 vozila. Pod C-segment pored kompletne Corolla obitelji ide i model C-HR. Također, negdje u drugoj polovini 2023. godine očekuje se nadopunjavanje ponude i 1,8-litrenim hibridnim modelom.
Početna cijena modela Corolla Cross je 267.700 kn (35.529,90 rura) uz LUNA paket opreme koji također sadrži napredni paket aktivne sigurnosti Toyota Safety Sense.