
Ima li nade za opstanak konvencionalnih motora s unutrašnjim sagorijevanjem nakon prošlogodišnje radikalne odluke EU-a da od 2035. godine zabrani prodaju benzinskih, dizel, hibridnih automobila i kombija na europskom tlu? Prema riječima čelnika najveće grupe proizvođača automobila – ima, ali je pitanje hoće li političari koji se zalažu za ekologiju popustiti.
Novi šef VW grupe Oliver Blume, koji je u rujnu zamijenio Herberta Diessa na čelu najvećeg europskog proizvođača automobila, za razliku od svog prethodnika, ne namjerava baciti sve karte na elektrifikaciju. Blume je pristalica e-goriva, sintetičkih goriva koja ne sadrže fosilna goriva, već su stvorena korištenjem ugljik-dioksida ili ugljik-monoksida iz okoline kombinirana s vodikom i, što je najvažnije, neutralna su u pogledu emisija CO2.
Do sada je veliki problem e-goriva njihova visoka proizvodna cijena, ali bi masovnom proizvodnjom mogla dostići razinu fosilnih goriva, a Porsche i Simens ulažu velika sredstva u razvoj proizvodnje ove vrste goriva izgradnjom prve velike tvornice u Čileu.
Blume nije usamljen u svom mišljenju, ranije je šef Stellantisa Carlos Tavares, koji u svom portfoliju ima brendove kao što su Peugeot, Fiat, Opel, Citroen, Jeep i Chrysler, rekao da se e-mobilnost prije svega gura politički i da vjeruje da se stvarno smanjenje emisija neće dogoditi. Najveći proizvođač automobila na svijetu, japanska Toyota, ne namjerava odustati od razvoja SUS motora, posebno benzinsko-električnih hibridnih sklopova, s kojima su lideri na tržištu.
Naravno, europsko tržište nije jedino i naravno da će globalni proizvođači nastaviti proizvoditi automobile s konvencionalnim motorima za druga tržišta, ali svi se nekako nadaju da će se odluka EU-a da ih zabrani od 2035. godine prolongirati. I u samom EU-u se sumnja u mogućnost provođenja odluke o zabrani vozila na benzin i dizel od 2035. Povjerenik EU-a za unutrašnje tržište Thierry Breton upozorava na to da bi prelazak na čisto električnu mobilnost ugasio više od 600.000 radnih mjesta. Uz to, Europa zavisi od sirovina iz Azije, posebno Kine, a u slučaju masovnog prelaska na e-automobile bilo bi potrebno i do 25% više struje, a njezina proizvodnja plinom ili ugljem nema smisla s klimatske točke gledišta.