
Na tržištu novih automobila u Hrvatskoj ništa novo s obzirom na to da se situacija mijenja iz mjeseca u mjesec, malo bolje pa malo lošije. Primjerice, ovogodišnji listopad s 4045 zabilježenih novih registracija nešto je bolji u odnosu na lanjski kada su prodana 2853 nova automobila, čime je ostvaren plus od 6,7 posto ili 192 nova vozila u našem voznom parku, rezultati su agencije Promocija plus.
U razdoblju siječanj - listopad, odnosno u prvih deset mjeseci ove godine najprodavanija marka je i dalje Volkswagen s 4554 prodana nova primjerka, što je 11,77 posto tržišnog udjela, dok je na drugome mjestu Škoda, koja je pronašla put do 3213 novih kupaca, što je ekvivalent tržišnom udjelu od 9,98 posto. Na trećem mjestu je Opel s 3213 novih registracija (8,31 posto), četvrta je Kia s 3132 registrirana primjerka (8,10 posto), a Dacia je peta s 2891 novom registracijom (7,47 posto).
Toyota bilježi veliki napredak te se popela na šesto mjesto s 2617 novih registracija (6,76 posto). Iza nje su ostali Renault s 2113 registracija (5,46 posto) te Hundai s 2020 novih primjeraka (5,22 posto) i Suzuki s 1462 nova vozila (3,78 posto). Među deset najboljih ugurali su se Peugeot s 1431 prodanim primjerkom i Audi s 1388 novih registracija (83,70 posto). Dalje slijede Ford s 1345 komada, Mercedes ima 1054 prodana nova primjerka, a Mazda 1047 novih vozila.
U razdoblju siječanj - listopad najprodavaniji model bila je Škoda Octavia s 1772 nova primjerka (4,58 posto). Druga je Dacia Duster s 1382 nove registracije (3,57 posto), a treći Opel Crosland s 1268 primjeraka (3,28 posto). Iza je Dacia Sandero s 1125 komada (2,91 posto). Potom slijedi Kia Stonic s 962 registracije, a onda Volkswagen T-Cross s 849 novih registracija. Šesta je Toyota Yaris s 244 komada, a onda slijede Vokswagen Taigo - 342, Opel Mokka - 802 i i Volkswafeb T-Roc - 765 novih registracija.
U samom listopadu Škoda Octavia je najbolja sa 184 nove registracije, treći je VW Tiguan s 95 komada, a četvrti Suzuki SX4 S-Cross s 93 primjerka. Peto mjesto dijele Dacia Duster i Škoda Kodiaq sa po 52 prodana primjerka. Sedmi je Hyundai Tucson - 94 i osmi VW T- Cross s 58 komada. Na desetome mjestu su Kia Ceed i Renault Clio sa po 40 novih registracija u listopadu.
Što se tiče regija i županija te njihovih prodajnih rezultata u ovogodišnjih deset mjeseci, uvjerljivo najbolja je Zagrebačka regija s 46.639 zabilježenih novih registracija ili čak 45,59 posto tržišnog udjela, što znači da su od 10 novih vozila četiri i pol prodana u Zagrebu i okolici. Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija s 3213 novih registracija, tako da ima 8,31 posto tržišnog udjela.
Na trećoj poziciji je Primorsko-goranska županija s 3000 registriranih primjeraka ili 7,75 posto, dok je četvrta Istarska županija, gdje je prodano 3000 novih vozila, što čini 6,15 posto tržišnog udjela. Zadarska županija je šesta s 1821 novom primjerkom (4,71 posto), Šibensko-kninska županija je na 11. mjestu sa 732 prodana vozila (1,89 posto), dok je Dubrovačko-neretvanska županija na 12. mjestu sa 602 nove registracije (1,56 posto). Dvije najgore županije, kao i svih ovih prethodnih godina, jesu Virovitičko-podravska sa 197 novih registracija (0,51 posto) i Ličko-senjska sa 159 prodanih primjeraka (0,41 posto).
Od ukupno 38.687 novih registracija, 52,9 posto otpada na automobile s benzinskim motorima, odnosno 20.449 primjeraka. Dizelaši su na 25,0 posto, odnosno imaju 7745 novih registracija. Potom slijede automobili s hibridnim pogonom, bilo da je riječ o blagim hibridima, klasičnim ili plug-in hibridima kojih je prodano 5835 komada, što čini 20,3 posto tržišnog udjela. S tvornički ugrađenom plinskom instalacijom registrirano je 1595 novih vozila, što je 4,1 posto tržišnog udjela. Električnih je registrirano 2063 komada, što je 1,7 posto tržišnog udjela.