
Premda je ovogodišnji rujan bio četvrti najslabiji mjesec po prodaji novih automobila u Hrvatskoj u prvih devet mjeseci 2022., treba istaknuti kako je u odnosu na isti mjesec lani bio bolji za čak 22,5 posto - stoji u priopćenju agencije Promocija plus.
U rujnu ove godine registrirano je 3397 novih automobila, što je za 624 primjerka više nego u istom mjesecu lani kada su prodana 2773 nova vozila. Međutim, ako gledamo rezultate za prvih devet mjeseci ove godine u odnosu na isto razdoblje lani, tržište je u minusu za 4,68 posto.
Naime, u ovogodišnjih devet mjeseci prodana su 35.642 nova automobila, dok su u istom razdoblju ove godine na tržište plasirana 37.392 nova automobila, što čini razliku od 1750 primjeraka i korist 2021. godine. No, da nije sve tako sivo, dokazuje nam činjenica kako smo tijekom rujna dobili po jedan primjerak Ferrarija, Maseratija i Aston Martina. U rujnu je prodano i 117 Mercedesa, 113 Audija, 81 BMW, 34 Volva, 29 Porschea, 22 Cupre…
U devet mjeseci ove godine najprodavanija marka u Hrvata je Volkswagen, koji je na tržište plasirao 4113 novih automobila, što predstavlja 11,54 posto tržišnog udjela, dok je na drugom mjestu Škoda, koja je prodala 3434 nova primjerka, što je ekvivalent tržišnog udjela od 9,63 posto.
Na treće mjesto se probio Opel, koji je zabilježio 3137 novih registracija ili 8,80 posto tržišnog udjela, preskočivši Kiju koja se zaustavila na 2956 prodanih primjeraka (8,29 posto). Na petom mjestu je Dacia s 2790 novih registracija (7,83 posto). Drugu polovicu deset najuspješnijih predvodi Toyota s 2433 prodana primjerka (6,83 posto), a slijedi Renault s 1962 komada (5,50 posto). Na osmom mjestu je Hyundai s 1858 novih registracija (5,21 posto), deveti je Peugeot s 1310 primjeraka (3,68 posto), dok je deseti Suzuki koji je registrirao 1295 modela (3,63 posto).
U rujnu je Volkswagen prednjačio s brojem prodanih automobila – 444, što je 13,07 posto tržišnog udjela. Odmah iza Volkswagena je Škoda, koja je plasirala 426 primjeraka (12,54 posto) zahvaljujući u prvom redu narudžbi MUP-a. Treći je Renault s 268 komada (7,89 posto), četvrti je Opel s 233 nove registracije, dok je Dacia peta s 214 primjeraka (6,30 posto).
Šesta je Toyota s 201 novom registracijom (5,92 posto), dok je Suzuki sedmi s 197 prodanih primjeraka (5,80 posto). Hyundai ima samo jedan automobil manje na svom kontu – 196, s tržišnim udjelom od 5,77 posto. Preostala dva mjesta među deset najboljih zauzeli su Kia sa 160 komada (4,71 posto) i Peugeot sa 137 registracija (4,03 posto).
Što se tiče prodaje modela, kolo vodi Škoda Octavia koja je u devet mjeseci ove godine zabilježila 1588 novih registracija, što predstavlja 4,46 posto tržišnog udjela. Ali opet ponavljamo, to je produkt suradnje s MUP-om koji je za potrebe službe nabavio toliko primjeraka češkog kompakta. Na drugom mjestu je Dacia Duster s 1330 primjeraka (2,83 posto), a na trećem Opel Crossland s 1236 novih registracija (3,47 posto).
Na četvrtom i petom mjestu su Dacia Sandero i Kia Stonic, koji su u devet mjeseci pronašli put do 1236, odnosno 1097 novih kupaca, što je ekvivalent tržišnom udjelu od 3,47, odnosno 3,08 posto. Volkswagen T-Cross na šestom mjestu imao je 791 novu registraciju (2,22 posto), sedma Opel Mokka je 786 puta registrirana (2,21 posto). Osma je Toyota Yaris s 763 primjerka (2,14 posto), deveti Volkswagen Taigo s 732 nove registracije (2,05 posto), a deseti je još jedan Volkswagen T-Roc s 714 primjeraka (2,00 posto).
U rujnu Škoda Octavia je također bila najprodavaniji model s 232 primjerka (6,83 posto), dok je iza nje Opel Crossland sa 107 novih registracija (3,15 posto). Toyota Yaris je treća s 98 primjeraka (2,88 posto), a Renault Clio s primjerkom manje – 97 je na četvrtom mjestu (2,86 posto). Peto mjesto dijele Hyundai Tucson i Dacia Duster s 96 novih registracija (2,83 posto). Sedma je Dacia Sandero s 95 komada (2,80 posto), dok je Suzuki SX4 S-Cross osmi s 86 novih registracija (2,53 posto). Deveti je Volkswagen T-Roc sa 76 primjeraka (2,24 posto), dok je deseti Volkswagen Tiguan – 75 primjeraka (2,21 posto).
Što se tiče regija i županija te njihovih prodajnih rezultata u ovogodišnjih devet mjeseci, uvjerljivo najbolja je zagrebačka regija sa 16.172 zabilježene nove registracije ili čak 45,37 posto tržišnog udjela, što znači da su od 10 novih vozila četiri i pol prodana u Zagrebu i okolici. Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija s 2906 novih registracija, tako da ima 8,59 posto tržišnog udjela. Na trećoj poziciji je Primorsko-goranska županija s 2710 registriranih primjeraka ili 7,60 posto, dok je četvrta Istarska županija, gdje je prodano 2199 novih vozila, što čini 6,17 posto tržišnog udjela.
Zadarska županija je šesta s 1692 nova primjerka (4,75 posto), Šibensko-kninska županija je na 11. mjestu s 670 prodanih vozila (1,88 posto), dok je Dubrovačko-neretvanska županija na 12. mjestu s 553 nove registracije (1,88 posto). Dvije najgore županije, kao i svih ovih prethodnih godina su Virovitičko-podravska sa 187 novih registracija (0,52 posto) i Ličko-senjska sa 143 prodana primjerak (0,40 posto).