StoryEditor
Auto motoautotržište

U listopadu registrirana 3093 nova automobila: u odnosu na isti mjesec lani, prodaja je lošija za 24,6 posto

10. studenog 2020. - 06:38
Najprodavanije marke automobila u razdoblju siječanj – listopad 2020.Ilustracija SD

Broj prodanih novih automobila na našem tržištu u listopadu ove godine mogao bi se okarakterizirati zadovoljavajućim s obzirom da je agencija Promocija plus zabilježila 3093 nove registracije, tri više nego u ovogodišnjem rujnu. U usporedbi s prošlogodišnjim listopadom, kada su bila registrirana 4104 nova automobila, proizlazi minus od 1011 primjeraka, ili 24,6 posto.

Dakle, u ovogodišnjemu listopadu nedostaje četvrtina prodanih automobila da bi se ostvario rezultat iz lanjskog istog mjeseca, što se u ovom trenutku čini čak i dobro. Kada se gleda ukupna prodaja novih vozila od siječnja do kraja listopada ove godine, situacija je znatno lošija. Do zadnjeg dana listopada 2020. godine registrirano je 31.350 novih automobila, dok je na isti datum prošle godine bio prodan 55.441 primjerak, što znači da je hrvatsko tržište novih vozila u minusu za čak 24.091 komad.

Gledano u postocima, to je minus od 43,5 posto i situacija nije nimalo bezazlena za generalne uvoznike i njihove dilere. Međutim, stanje se ipak lagano poboljšava jer je za prvih devet mjeseci minus bio 45 posto, a prodajni rezultat za prvih pola godine pokazivao je da smo u "crvenom" za 54,4 posto. Nakon pola godine 2020. godine bili smo zemlja s najvećim padom prodaje u čitavoj Europskoj uniji.

Razlog naglog pada prodaje novih automobila kod nas, ali i u svijetu, rezultat je pandemije koronavirusa i proljetnog "lockdowna", tako da je teško predvidjeti s kojim minusom ćemo završiti ovu godinu. Prema nekim procjenama, može se očekivati da bi se 2020. godina mogla zaključiti s nekih 35.000 do 37.000 prodanih novih automobila. Samo usporedbe radi, lani je zabilježeno ukupno 62.938 novih registracija, što je bilo bolje za 4,8 posto nego 2018. godine. A ovu godinu ako završimo s minusom manjim od 40 posto, bit će više nego dobro.

Ni nakon deset mjeseci vodeći brend po prodaji novih automobila nije se promijenio, jer Volkswagen s 5046 novih registracija, ili 16,10 posto tržišnog udjela, ostaje najprodavanija marka u Hrvata. Na drugom mjestu je i dalje Škoda koja na svom kontu ima 4312 zabilježenih novih registracija, što je ekvivalent tržišnom udjelu od 13,75 posto. Renault i Dacia su na trećem i četvrtom mjestu s prodanih 2706, odnosno 1933 primjerka novih vozila, ili 8,63, odnosno 6,17 posto tržišnog udjela.

Pet najuspješnijih u deset mjeseci ove godine zaključuje Kia s 1644 nove registracije, ili 5,24 posto tržišnog udjela. Drugi dio deset najuspješnijih tijekom ove godine predvodi Suzuki, na šestom mjestu, s 1545 prodanih novih primjeraka (4,93 posto), dok je iza njega Hyundai s 1501 novom registracijom (4,79 posto). Od osmog do desetog mjesta poredali su se Peugeot (1399), Toyota (1312) i Opel (1297 primjeraka). Postotak udjela na tržištu im je 4,46, 4,19 i 4,16 posto.

U samom listopadu najuspješniji brend po broju prodanih primjeraka također je bio Volkswagen, s 551 novom registracijom, što je 17,81 posto tržišnog udjela, dok je na drugom mjestu, kao i prošli mjesec, Škoda s 460 prodanih novih vozila, ili 14,78 posto tržišta. Na trećem mjestu je Suzuki sa 196 novih registracija, ili 6,34 posto tržišnog udjela.

Na četvrtom i petom mjestu su Dacia sa 193 primjerka (6,24 posto) i Kia sa 159 novih registracija (5,14 posto). Renault je šesti sa 153 nove registracije (4,95 posto), a zatim slijede Hyundai i Peugeot sa 145 i 133 prodana nova automobila, što čini 4,69, odnosno 4,30 posto. Preostala dva mjesta među deset najboljih u listopadu pripala su Toyoti i Fiatu, koji su našli put do 129, odnosno 110 kupaca, što je tržišni udio od 4,17, odnosno 3,56 posto.

U deset mjeseci ove godine najprodavaniji model je i dalje Škoda Octavia, za koju se odlučilo 2115 kupaca, što je tržišni udio od 6,75 posto, dok je na drugom mjestu Renault Clio s 1163 primjerka, ili 3,71 posto tržišnog udjela. Na treće mjesto se probio Volkswagen Polo s 1130 prodanih primjeraka, ili 3,60 posto tržišta, dok je četvrta Dacia Sandero s 905 novih registracija (2,89 posto).

Među pet najprodavanijih modela još je Volkswagen T-Cross, koji je prodan u 869 primjeraka (2,77 posto), a odmah iza njega je Volkswagen Golf s 858 novih registracija (2,74 posto). Na sedmom mjestu je Dacia Duster s 837 registriranih primjeraka (2,67 posto), dok je Kia Stonic osma sa 735 novih kupaca (2,34 posto). Preostala dva mjesta među deset najboljih u deset mjeseci 2020. drže Renault Captur sa 642 nova vozila (2,05 posto) i Volkswagen T-Roc sa 630 primjeraka (2,01 posto).

U samom listopadu Škoda Octavia je došla do najvećeg broja kupaca, njih 265, što je tržišni udio od 8,57 posto, dok je Volkswagen Polo na drugom mjestu sa 146 primjeraka (4,72 posto). Treću poziciju drži Volkswagen Golf sa 117 novoprodanih vozila (3,78 posto), dok su četvrti i peti modeli po uspješnosti u listopadu Dacia Duster i Volkswagen T-Cross sa 103, odnosno 94 prodana primjerka (3,33 posto, odnosno 3,04 posto). Šesti je Fiat 500 s 81 primjerkom (2,62 posto), sedma Dacia Sandero sa 78 komada (2,52 posto), osma Kia Stonic – 74 (2,39 posto), deveta Suzuki Vitara – 72 (2,33 posto) i deseti Renault Clio – 63 primjerka (2,04 posto).

Prodaja po regijama i županijama i dalje pokazuje kako je zagrebačka regija najuspješnija po tom pitanju. Na širem području Zagreba tijekom prvih deset mjeseci ove godine prodano je 42,12 posto svih vozila u državi, ili 13.204 primjerka. Na drugom mjestu je i dalje Šibensko-kninska županija, gdje je registrirano 2735 novih vozila (8,72 posto). Splitsko-dalmatinska županija pala je na četvrtu poziciju s 2197 novih registracija, ili 7,01 posto tržišnog udjela.

Pretekla ju je Primorsko-goranska županija s 2203 nova vozila, ili 7,03 posto tržišnog udjela. Kao i obično, dvije najgore županije po broju registracija su Virovitičko-podravska i Ličko-senjska. U Virovitičko-podravskoj županiji prodan je 181 novi automobil (0,58 posto), dok je u Ličko-senjskoj županiji registrirano tek 139 novih automobila (0,44 posto).

Benzinci brojniji od dizelaša

U odnosu između benzinaca i dizelaša po pitanju broja registracija, dizelski modeli i dalje zaostaju za automobilima s benzinskim agregatima. Tako je u prvih deset mjeseci ove godine zabilježeno 17.549 novih registracija vozila s benzinskim motorom, što je tržišni udio od 56 posto. Istodobno je prodano 10.987 novih automobila s dizelskim agregatom, što je 35 posto tržišnog udjela.

Automobila s hibridnim pogonom registrirano je 159 primjeraka, ili 6,2 posto tržišta, među kojima dominira Toyota. Broj električnih automobila i dalje je minimalan. Registriran je samo 331 primjerak, što predstavlja skroman tržišni udio od tek 1,1 posto. Nešto bolji rezultat, s 524 prodana primjerka, imaju vozila s tvornički ugrađenom plinskom instalacijom, uz postotak od 1,7 posto.

Od 15 najprodavanijih, Kia jedina u plusu

Od 15 najprodavanijih marki novih automobila u razdoblju siječanj – listopad 2020., samo jedna bilježi pozitivan rezultat, a riječ je o Kiji, koja je u plusu za 219 prodanih automobila. Svi ostali su u minusu, pri čemu neki bilježe čak minus s četiri znamenke.

Najveći gubitnik je Opel, na čijem kontu u odnosu na prvih devet mjeseci lani nedostaje čak 3684 nove registracije, dok je Renault iza njega s nešto manjim minusom – "samo" 2524 primjerka. Treći najlošiji rezultat ima Volkswagen, kojem nedostaje 2393 nove registracije da bi dosegnuo prošlogodišnju razinu. Peugeot je u minusu za 1870 primjeraka, Suzuki – 1760, Dacia – 1323, Citroen – 1230, Hyundai – 1207, Fiat – 1087, Toyota – 1001, Škoda – 938...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

17. siječanj 2021 01:24