StoryEditor
Auto motoRENAULT CLIO LPG

Testirali smo: živahni turbobenzinac prevaljuje 100 kilometara za 36,50 kuna, što je gotovo upola manje nego na benzin

14. siječnja 2021. - 06:29
Duje Klarić/Cropix

Zanimljivo je da slovenski Revoz od početka prošle godine proizvodi Renault Clio s ugrađenom tvorničkom plinskom instalacijom (LPG), što je itekako isplativo s obzirom na trenutačnu cijenu litre plina u odnosu na litru eurosupera 95. U trenutku pisanja ovog teksta litra plina je zapadala u prosjeku 4,68 kuna, dok je litra eurosupera 95 koštala 9,29 kuna. Kada se uzme u obzir činjenica da Clio opremljen 1,0-litrenim 3-cilindarskim TCe turbobenzinskim motorom pri vožnji na autoplin troši 7,8 litara na 100 kilometara, a na benzin 6,6 l/100 km, računica je vrlo jednostavna u korist LPG-a.

Prema našoj računici, vozači koji redovno pune spremnik autoplina od 32 litre, koji je smješten u prtljažniku na mjestu inače predviđenom za rezervnu gumu, 100 kilometara mogu prevaliti za 36,50 kuna. Za usporedbu, vožnju na benzin za svakih 100 kilometara plaćali bi 61,30 kuna, gotovo dvostruko više.

Upravo zbog ovakve računice mnogima će se isplatiti kupnja Clija s tvornički ugrađenom plinskom instalacijom koju isporučuje talijanska tvrtka Landi Renzo, bez obzira što je u startu skuplji 6000 kuna od jednako opremljene benzinske inačice. Uz uštedu od gotovo 25 kuna na svakih 100 kilometara, veće početno ulaganje isplaćuje se već nakon prijeđenih 23.000 kilometara, odnosno u manje od dvije godine u slučaju prosječnog domaćeg vozača. A nakon toga svaki kilometar predstavlja čistu uštedu! Inače, priključak za punjene spremnika plinom vješto je skriven ispod poklopca koji pokriva i otvor spremnika benzina kapaciteta 39 litara.

Da ne bi bilo zabune, Clio s plinskom instalacijom opremljen je izdržljivim ventilima otpornijima na veće termičko opterećenje u vožnji, a jednako je uvjerljiv i kao benzinska izvedba. Neovisno vozili na plin ili benzin, ubrzanja su prilično žustra, pa čak i pomalo iznenađujuća kada se vidi da prema tvorničkim podacima za ubrzanje do "stotke" Cliju treba 12,5 sekundi.

U praksi ovaj Clio djeluje kudikamo startnije, dijelom zahvaljujući i prodornom zvuku motora koji prati svaki naglašeniji pritisak na papučicu gasa. Ovaj 3-cilindarski benzinac raspolaže okretnim momentom od 160 Nm pri 2750 "điri", uz dobro raspoređenih pet stupnjeva prijenosa na solidno preciznom mjenjaču, ali ne bi bilo naodmet da ima i šestu brzinu za štedljiviju vožnju na autocesti.

Kad smo već kod autoceste, treba spomenuti kako ovaj 3-cilindarski turbobenzinac snage 100 KS postiže maksimalnu brzinu od 188 km/h. U vožnji ama baš ništa ne upućuje na to da tu nije riječ o standardnoj izvedbi francuskog bestselera pete generacije. Isti dojam ostavlja i u unutrašnjosti, gdje je jedina novost implementirani mali indikator s prekidačem, putem kojeg se može prebacivati vožnja s benzina na plin i obrnuto. Istodobno pokazuje s kojom količinom plina raspolažemo u spremniku.

Sve ostalo je kao i inače, a to u slučaju bogato opremljene izvedbe Intens znači da je armatura prekrivena mekanom plastikom, klima automatska, popis sigurnosne opreme poduži, sjedala udobna, a strujom je pokretano sve što treba. Ovako opremljen Clio košta 16.985 eura, a imao je i nešto dodatne opreme (metalik boja, paket City kamera – prednji i stražnji senzori, kamera 360 stupnjeva, paket Udobnost i Navigacija...) pa mu je u konačnici cijena 18.565 eura.

Tehničke karakteristike

Motor: 3-cilindarski, turbobenzinski + tvornička plinska instalacija, 12V

Obujam: 999 ccm

Snaga: 100 KS pri 5000/min

Okretni moment: 160 Nm pri 2750/min

Mjenjač: ručni, 5 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4050 x 1800 x 1440 mm

Međuosovinski razmak: 2580 mm

Prtljažnik: 391 l

Ubrzanje: 12,5 s

Najveća brzina: 188 km/h

Potrošnja (plin): 7,8 l/100 km

Cijena: testni model 16.985 eura, s doplatom 18.565 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

14. siječanj 2021 06:32