StoryEditor
Auto motoDACIA SANDERO

Testirali smo: vožnja na plin isplativija nego s dizelašem

11. studenog 2020. - 06:20
Vojko Bašić/Cropix

U Dacijinim modelima sinergija benzina i plina funkcionira besprijekorno i prelasci s jedne na drugu vrstu goriva odvijaju se trenutačno i neprimjetno. Tek lampica na indikatoru, koji služi kao tipka za ručni prebačaj na željeno gorivo, pokazuje kojom se vrstom goriva vozi. Dacia već godinama drži primat u segmentu plinaša s tvornički ugrađenom i jamstvom pokrivenom instalacijom, a visoki stupanj nekvarljivosti pronijeli su neki modeli poput Logana, koji najviše koriste taksisti.

Ovaj put testirali smo Daciju Sandero Stepway s ugrađenom plinskom instalacijom, u kombinaciji s 1,0-litrenim turbobenzinskim motorom od 100 KS. Riječ je o 3-cilindarskom turbobenzincu koji je nastao rezanjem jednog cilindra iz 1,3-litrenog motora iz partnerstva s Mercedesom, s kojim je napravljen korak naprijed u smislu boljih performansi, niže potrošnje i finijeg rada na plin.

Instalaciju isporučuje dokazani talijanski specijalist Landi Renzo, dok su tvornički inženjeri prilagodili izvedbu ventila većim termičkim opterećenjima, ugradili sigurnosni ventil za automatski prekid dovoda plina u slučaju kvara. Otvor za točenje plina sakriven je odmah uz otvor za benzin, a spremnik plina formiran je točno prema prostoru za rezervni kotač. Međutim, s tim spremnikom za plin izgubljen je prostor za rezervni kotač i to je jedan mali minus Sandera Stepway s ugrađenom plinskom instalacijom.

Prilikom paljenja motor proradi na benzin i vrlo brzo i glatko se automatski prebacuje na plin. Po želji ili potrebi, ponovni prebačaj na benzin obavlja se u sekundi laganim pritiskom, a ukupni doseg s punim spremnikom benzina (50 litara) i plina (32 litre, odnosno najviše 80 posto zbog sigurnosti), uz umjereni stil vožnje iznosi više od 1000 kilometara.

Bez nepotrebnog forsiranja mali turbobenzinac od 100 KS troši u prosjeku 6,3 l/100 km, odnosno 7,6 l/100 km plina, a budući da je cijena plina upola niža od benzina, računica u smjeru uštede je više nego jasna. Na dan 8. studenoga cijena litre plina na Ininim pumpama iznosila je 4,30 kuna, a benzina 8,67 kuna. Dakle, plin je točno upola jeftiniji.

Razlike u performansama vožnje na benzin i plin praktički nema. Plin čak ima bolju krivulju okretnog momenta povećanog sa 160 na 170 Nm pri samo 2000 "điri", dok benzincu treba 2750 "điri". Plinaš zato čak nešto brže i životnije izlazi iz niskih okretaja prilikom pretjecanja, startno ubrzanje od 11,6 sekundi im je praktički isto, a jedino je konačna brzina od 174 km/h manja u odnosu na klasičnih 178 km/h.

Plinaš se vozi kao i svaki benzinski Sandero. Solidnog podvozja, nije sprinterski ni vozački orijentiran, ali daje ugodan osjećaj snage. Tvornička ugradnja pritom daje dodatnu dozu sigurnosti i pouzdanosti, ali nedostatak je, još jednom ističemo, izostanak klasične rezervne gume (samo kit za krpanje).

Sandero nikad nije imao dašak luksuza ni bogatstva. Pokazao se kao korektan, izdržljiv i pouzdan radnički auto, dok testni primjerak u najbogatijoj serijskoj opremi Proud, temeljen na popularnoj povišenoj izvedbi Stepway, ima i dosta zanimljive opreme, poput navigacije ili automatske klime. U verziji Proud, temeljenoj na Stepway izvedbi, sjedala imaju fragmente jednake boji karoserije. Međutim, rub prtljažnika, čiji kapacitet je 320 litara, nema nikakvu plastičnu zaštitu. Za volanom plinaša nema promjena u odnosu na dobro poznati ugođaj povišenog Sandera Stepway.

Testni model s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem i opremom Proud košta 13.345 eura, a uz nešto dodatne opreme (metalik boja, parkirna kamera, naslon za ruke sprijeda, karta istočne Europe...) cijena skače na 14.185 eura. Početna cijena standardnog Sandera s plinskom instalacijom zapada 10.650 eura.

Tehničke karakteristike

Motor: 3-cilindarski, turbobenzinski, s tvorničkom plinskom instalacijom (LPG)

Obujam: 999 ccm

Snaga: 100 KS pri 5000/min

Okretni moment: 170 Nm pri 2000/min

Mjenjač: ručni, 5 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4090 x 1760 x 1620 mm

Međuosovinski razmak: 2590 mm

Prtljažnik: 320 l

Ubrzanje: 11,6 s

Najveća brzina: 174 km/h

Potrošnja (plin): 7,6 l/100 km

Cijena: testni model 13.345 eura, s doplatama 14.185 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

13. siječanj 2021 12:26