StoryEditor
Auto motoopel corsa

Testirali smo: uz bogatu opremu i modernu tehnologiju, ističe se i odličan 3-cilindarski turbobenzinac sa 101 KS

18. svibnja 2020. - 06:15
Marin Tomaš

Opel Corsa u šestom generacijskom izdanju donosi novi dizajn i nema ništa zajedničko s prethodnim modelom, pa čak ni s Astrom s obzirom na to da je ovaj gradski automobil proizveden na CMP platformi PSA grupacije, koja je od GM-a kupila Opelov brend. Corsa je jedan od rijetkih modela koji u ponudi ima benzinski i dizelski agregat, kao i električnu verziju koju će pokretati elektromotor snage 136 KS.

U odnosu na prethodnika, novi model izdužio se na 406 centimetara (+ 39 mm), uži je jedan milimetar (1745 mm), te je znatno niži s visinom od 1433 milimetra, što je 48 mm manje nego što je to bio slučaj kod pete generacije. Unatoč osjetnom smanjenju visine zbog nižeg položaja sjedenja u unutrašnjosti, ima čak i više mjesta za glavu nego kod prethodnika. Također, više je mjesta za noge, a u prtljažnik stane 309 litara, što je 24 litre više nego u prošloj Corsi. Preklapanjem stražnjih sjedala prtljažnik raste na 1081 litru. Izdašan otvor petih vrata olakšava ukrcaj preko relativno visokog praga (80 cm).

Narastao je i međuosovinski razmak, koji sada iznosi 2538 milimetara, što je plus od 28 mm. Istodobno i težina mu je smanjena za punih 108 kilograma, tako da osnovna izvedba Corse sada teži samo 980 kilograma. Smanjena težina u kombinaciji s najboljom aerodinamikom u klasi (koeficijent 0,29) i novim efikasnim motorima ima za posljedicu veliku uštedu goriva. Primjerice, najsnažniji model benzinske Corse, koji troši najviše, još uvijek je štedljiviji od najštedljivijeg benzinca prethodne generacije.

Nova Corsa tehnološki je blizanac Peugeota 208, ali su razlike itekako očite na dionicama koje imaju dosta zavoja, ali i nekoliko ravnih dijelova gdje smo mogli razvući Corsu. To je rezultat podešavanja ovjesa sa specifično njemačkim pristupom, tako da je ovjes tvrđi, a držanje ceste puno bolje od dosadašnje Corse. Ni po izgledu unutrašnjosti vozač nema osjećaj da Corsa nešto dijeli s francuskim modelom. Osim par sitnica i infotainmenta, sve drugo je potpuno drukčije.

Corsa unutra izgleda moderno, profinjeno i lijepo, pogotovo u sportskoj GS line izvedbi. Dominira infotainment sustav, koji u osnovnoj verziji ima dijagonalu pet inča, a u top modelu čak 10 inča. Osnovni model ima analogne instrumente, dok se kod bogatijih može doplatiti za digitalne. Sjedala su tipično “opelovski” komforna i udobna.

Osim CMP platforme iz PSA grupacije, Corsa je iz Francuske dobila i ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, s dugim hodom ručice koja ne spada među najpreciznije. Omjeri stupnjeva dobro su posloženi, a za štedljivu vožnju bolje se pouzdati u uho i kazaljku okretaja nego u sugestije elektronike. Zauzvrat, 3-cilindarski turbobenzinski 1,2-litreni motor je briljantan.

Brojkom od 101 “konja” ne iskače iz prosjeka, ali 205 Nm okretnog momenta pri 1500 “điri” predstavlja razinu više. U kombinaciji sa smanjenom težinom, Corsi je za ubrzanje od 0 do 100 km/h dovoljno 9,9 sekundi uz najveću brzinu od 188 km/h. Motor uvjerljivo vuče od samog početka i djeluje snažnije od brojki na papiru, ali je nešto bučniji nego Peugeot 208.

Za razliku od Peugeota 208, komande tempomata i limitatora mjesto su našle na upravljaču, što je pogodnost za one koji prvi put sjedaju u inače ugodno profilirano i dimenzionirano sjedalo. Instrumenti i prekidači nedvojbeno su Opelovi, a posezanje za multimedijalnim sustavom koji koriste PSA modeli rezultiralo je dupliranjem komandi klima-uređaja. Položaj za upravljačem je niži i nekako prirodniji u odnosu na prethodno izdanje, dok je prostor na stražnjoj klupi prilično stiješnjen.

Testni model bio je opremljen 1,2-litrenim turbobenzincem, 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i paketom opreme GS line, koja je vrlo bogata. Popis je malo poduži i tako opremljena Corsa košta 16.305 eura.

Međutim, naša je Corsa imala i gomilu dodatne opreme koju je teško i nabrojiti (metalik boja plus crni krov, električna parkirna kočnica, 17-colni alu-naplatci, grijanje prednjih sjedala i upravljača, upozorenje na mrtvi kut, parkirni senzori sprijeda i straga plus kamera, električno podesivi, grijani i preklopivi vanjski retrovizori...) pa u konačnici košta 19.270 eura. To je ogromna razlika u odnosu na osnovnu verziju, koja košta 12.535 eura.

Tehničke karakteristike

Motor: 3-cilindarski, turbobenzinski 12V

Obujam: 1199 ccm

Snaga: 101 KS pri 5500/min

Okretni moment: 205 Nm pri 1500/min

Mjenjač: ručni, 6 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4060 x 1765 x 1433 mm

Međuosovinski razmak: 2583 mm

Prtljažnik: 309/1081 l

Ubrzanje: 9,9 s

Najveća brzina: 188 km/h

Potrošnja: 3,7/4,2/5,2 l/100 km

Cijena: testni model 16.305 eura, s doplatama 19.270 eura

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

14. rujan 2020 18:10