StoryEditor
Auto motoMERCEDES-BENZ C 220d

Testirali smo: savršenstvo bez mane

23. lipnja 2021. - 06:27

Daleko najprodavaniji Mercedes-Benzov model u posljednjem desetljeću je C-klasa čija je četvrta generacija, bilo kao limuzina ili karavan, od 2014. godine prodana u više od 2,5 milijuna primjeraka. Sada je na tržište stigla najnovija, peta generacija u limuzinskoj i karavanskoj verziji. Zahvaljujući vlasniku tvrtke Jolly Autoline, zastupniku Mercedes-Benz i Smart vozila za Dalmaciju, Josipu Stojanoviću imali smo priliku kao prvi hrvatski medij testirati limuzinu C 220d koja dolazi s turbodizelskim agregatom u kombinaciji s blagim 48-voltnim hibridnim sustavom.

Nova C-klasa ima povećane vanjske dimenzije, tako da putnici na prednjim, ali i stražnjim sjedalima imaju više prostora, pogotovo za laktove, glavu i koljena. Međuosovinski razmak povećan je za 25 mm, s 2840 na 2865 milimetara. Limuzini je ukupna dužina povećana sa 4686 na 4751 milimetara što je povećanje za 65 milimetara. Širi je za 10 milimetara (1820 mm), te je viši 4 milimetra (1446 mm). Prostor za prtljagu modela limuzina veći je za 30 litara nego prije, s kapacitetom od 490 do 1510 litara.

Zanimljivo je da je Mercedes-Benz za hrvatsko tržište složio konfiguraciju, koja nadograđuje standardnu, serijsku opremu. Tako se hrvatski kupci, bez puno razmišljanja mogu pouzdati u Avantgarde eksterijer i interijer, s Thermatic automatskim klima-uređajem, preklopivim naslonima stražnjih sjedala, USB paketom, središnjim zaslonom s dijagonalom od 30,2 cm (11,9 inča), spremnikom goriva od 66 litara, te velur prostirkama.

Naravno, svi hrvatski kupci mogu i sami konfigurirati svoj model prema vlastitim željama i mogućnostima. Tako opremljena C-klasa s elektrificiranim turbodizelašerm C 220d košta 48.925 eura, ali naš testni model imao je puno više od spomenute opreme. To se u prvom redu odnosi na AMG line paket vanjštine i unutrašnjosti koji dodatno pojačavaju dojam baby S-klase, uz digital light sustav, sustav za upozorenje vozila u „mrtvom kutu“ vizualnim i zvučnim signalom, grijana prednja sjedala, zatamnjena stakla, premium paket, kočioni sustav s većim kočnim diskovima na prednjoj osovini...

Interijer C-klase sada ima premium detalje, poput zaslona i koncepta upravljanja preuzetog iz nove S-klase, ali sa sportskim naglaskom. Upravo kako bi se naglasio sportski štih, središnji zaslon lagano je zakrenut prema vozaču. Zaslon je standardno dijagonale 9,5 inča, a kao opcija se nude dodirni zasloni od 11,9 te čak 30,2 inča. Vozačev prostor karakterizira i LCD ekran visoke razlučivosti, potpuno drukčiji od tradicionalnog kokpita. Birati se može između ekrana od 10,25 i 12,3 inča.

Nova je C-klasa također opremljena drugom generacijom MBUX-a (Mercedes-Benz User Experience) što putnički prostor čini još više digitalnim i inteligentnim. Njegov glasovni asistent, osim što pomaže u podešavanju navigacije, klimatizacije, audio sustava…, može se (preko Smart Home funkcije) povezati s kućanskim aparatima u domu vlasnika, koji tako njima može upravljati na daljinu. U MBUX se vozač može logirati i skeniranjem otiska prsta (opcija), a kao dodatna oprema dostupna je i proširena stvarnost, gdje se snimka s kamere dopunjava korisnim objektima i informacijama te se tako obogaćena prikazuje na centralnom ekranu.

Testnu limuzinu pokretao je 4-cilindarski 2,0-litreni turbodizelski agregat u kombinaciji s blagim 48-voltnim hibridnim sustavom. Model prije imao je 194 KS, a novi raspolaže s 200 KS i 440 Nm okretnog momenta između 1800 i 2800 „điri“. Integrirani pokretački generator (ISG) služi za inteligentnu pomoć pri malim brzinama motora kao blagi hibrid druge generacije. ISG koristi ugrađeni električni sustav od 48 volti koji osigurava funkcije kao što su klizanje, pojačavanje ili uporaba energije i omogućava značajne uštede goriva.

Kao rezultat toga, motori također započinju vrlo brzo i ugodno, tako da je funkcija start/stop vozaču gotovo jednako neprimjetna kao i prijelaz s klizanja s isključenim motorom na snažno ubrzanje pod snagom motora. Uz 200 turbodizelskih konja blagi hibridni sustav osigurava dodatnih 20 KS u sustavu EQ Boost. Uglavnom, s ovim pogonskim sustavom C 220d ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,3 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 245 km/h uz prosječnu potrošnju od 5,0 l/100 km. Automatski mjenjač 9G-TRONIC dalje je razvijen za prilagodbu ISG-a, a ugrađen je u sve modele C-klase.

Osnovni model C 200 s turbobenzinskim 1,5-litrenim 4-cilindarskim motorom snage 170 KS i blagim 48-voltnim hibridnim sustavom košta 44.115 eura.

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski + 48-voltni generator

Obujam: 1993 ccm

Snaga: 200 KS pri 4200/min

Okretni moment: 440 Nm pri 1800-2800/min

Mjenjač: automatski, 9 stupnjeva

Pogon: stražnji

Dimenzije: 4751 x 1820 x 1446 mm

Međuosovinski razmak: 2865 mm

Prtljažnik: 490 l

Ubrzanje: 7,3 s

Najveća brzina: 245 km/h

Potrošnja: 4,8/5,4/5,6 l/100 km

Cijena: testni model 48.925 eura, s doplatama 61.655 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. srpanj 2021 07:38