StoryEditor
Auto motoSUZUKI IGNIS Hybrid

Testirali smo: okretan, živahan i nadasve siguran

15. lipnja 2021. - 06:28

Nakon tri godine na tržištu, Suzukijev najmanji SUV Ignis podvrgnut je laganom redizajnu koji je obuhvatio vanjštinu, ali su istodobno s estetskim promjenama stigli i novi sigurnosni sustavi kao pomoć vozaču. Odmah u startu isprobali smo Ignis s prednjim pogonom, ručnim 5-stupanjskim mjenjačem i srednjim paketom opreme GL+, koji je zahvaljujući redizajnu dobio i neke nove sigurnosne sustave. Cijena modela koji smo vozili je 14.215 eura, a od dodatne opreme imao je metalik boju pa u konačnici košta 14.520 eura.

Ignis i dalje dolazi s 4-cilindarskim 1,2-litrenim benzincem u kombinaciji s "blagim", 12-voltnim hibridnim sustavom – SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), koji značajno povećava učinkovitost u vožnji. SHVS se sastoji od laganog, kompaktnog ISG (Integrated Starter Generator) generatora, koji ima funkciju pomaganja benzinskom motoru kad mu je snaga najpotrebnija, a to su ubrzanja i pretjecanja.

Pritiskom na papučicu gasa oslobađa se dodatnih 50 Nm okretnog momenta, koji su više nego dovoljni za izvanredne događaje. Njegove visoko učinkovite, ali još snažnije litij-ionske baterije čiji je kapacitet povećan s tri na 10 Ah, s izvanrednim performansama punjenja i isporuke energije, lagane su i pune se tijekom vožnje te ničim ne umanjuju dinamiku vožnje, nego je čak dodatno poboljšavaju.

Što se tiče Ignisova face liftinga izvana, najprimjetnija izmjena odnosi se na masku, koja je dobila kromirane ukrasne oblike, zamijenivši ravnu kromiranu lajsnu koju je presijecao Suzukijev logo. Riječ je o četiri kromirana detalja U oblika s lijeve i desne strane maske, između kojega se smjestio logo ovog japanskog brenda. Zajedno s prednjim i stražnjim odbojnicima, koji imaju srebrni oblik trapezoidnog oblika ispod ukrasa, pojačan je cjelokupan karakter SUV-a i jedinstveni stil.

I prednja svjetla su donekle izmijenjena, pri čemu se nije dirao oblik, nego samo raspored unutar samog svjetlosnog sklopa. Dopunjujući karakterističan stil eksterijera, dizajniran je futurističkim urbanim stilom i zamašnim vodoravnim linijama koje prenose širinu i osjećaj prostora. Ploča s instrumentima s novodizajniranim mjeračem, nadograđena kontrastom crno-bijele boje, koja je jednostavne kompozicije, ostavlja hrabar dojam.

Od sigurnosnih sustava koji su stigli s redizajnom Ignisa izdvaja se RBS sustav, koji najmanji Suzukijev SUV koristi u vožnji. Na osnovi milimetarskih radarskih valova Ignis detektira vozila ispred sebe. Ako vozač ne reagira, vozilo samo lagano usporava kočenjem. U krajnjoj nuždi, ako nema reakcije vozača, sustav automatski reagira i zaustavlja automobil. Ignis je sada opremljen i DCBS sustavom, koji koristi dvije kamere smještene u gornjem dijelu vjetrobranskog stakla.

Ovaj sustav detektira opasnost od sudara s drugim vozilom, pješakom ili biciklistom. U prvoj fazi sustav zvučnim i vizualnim signalom upozorava na opasnost. Nakon reakcije vozača koji stišće papučicu kočnice, sustav uključuje pomoć pri kočenju te povećava silu kočenja ako je rizik od sudara visok i vozač naglo stišće kočnicu. Ako je rizik od sudara i dalje visok, sustav aktivira snažno automatsko kočenje.

Novost je i automatski nadzor dugih svjetala koji reagira pri brzinama višim od 40 km/h. Sustav nadzora dugih svjetala osmišljen je za automatsko prebacivanje dugih i kratkih svjetala, ovisno o prisutnosti drugih vozila i rasvjeti okoline (standard na vozilima s monokularnom kamerom i laserskim senzorom). Tu su još sustavi prevencije napuštanja prometnog traka, kao i upozorenje na krivudanje po cesti.

Nadzor "mrtvog" kuta ne treba posebno isticati. Ovjes je potpuno nanovo razvijen kako bi smanjio masu vozila, a ujedno osigurao potrebnu krutost. Osim što glatko upija udarce i neravnine s ceste, omogućuje lagano, izravno i stabilno upravljanje.

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, benzinski, 12-voltni hibridni sustav

Obujam: 1242 ccm

Snaga: 83 KS pri 6000/min

Okretni moment: 107 Nm pri 2800/min

Mjenjač: ručni, pet brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 3700 x 1690 x 1595 mm

Međuosovinski razmak: 2435 mm

Prtljažnik: 267/1097 l

Ubrzanje: 12,7 s

Najveća brzina: 165 km/h

Potrošnja: 3,8/3,9/4,2 l/100 km

Cijena: testni model 14.215 eura, s doplatama 14.520 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
02. kolovoz 2021 15:37