StoryEditor
Auto motoSUZUKI SWIFT HYBRID

Testirali smo: ‘blagi‘ hibrid još manje troši i zagađuje

3. studenog 2020. - 07:41
Jakov Prkić/Cropix

Najnoviji Suzuki Swift predstavlja napredak usmjeren na podizanje razine sigurnosti vozača i putnika kroz evoluciju i inovacije. Uz svoj stilski vanjski dizajn u kompaktnoj veličini od samo 3845 mm, osvježena četvrta generacija Suzuki Swift ima izvrsnu vidljivost, prostranu kabinu i dovoljno prostora za prtljagu. Novi gradski automobil osvježen je preuređenom maskom, branicima i djelomice svjetlima, novim dizajnom 16-colnim naplataka (klasičnih i poliranih), a sitnih kozmetičkih ima i na stražnjim svjetlima. Sve skupa Swift ostavlja svježiji dojam, s još malo više japanskog retro stila nego do sada.

Podebljana je i unaprijeđena i oprema za sigurnost pa su sada dostupni i radarski reguliran rad tempomata, sustav upozorenja na mogućnost sudara s automatskim kočenjem putem radara, kamera ili lasera, upozorenje na izlazak iz trake, nadzor mrtvog kuta, prepoznavanje pokretnih objekata iza automobila... Jednom riječju, gradski automobil dobio je sve sigurnosne sustave koji su do sada bili privilegij puno većih i skupljih vozila.

Novi Swift koji je oplemenjen poboljšanim „blagim“ hibridnim 12-voltnim pogonom SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) u kombinaciji s 1,2-litrenim 4-cilindarskim atmosferskim benzincem, čija je snaga prigušena za sedam „konja“, sa 90 na 83 KS, te može biti u kombinaciji s prednjim ili pogonom na sve kotače. Istodobno, dolazi u kombinaciji s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem ili bezstupanjskim CVT mjenjačem. Na testu smo imali inačicu s ručnim mjenjačem i prednjim pogonom te srednjim paketom opreme.

Suzuki je svoju 1,2-litrenu Dualjet tehniku prvi put predstavio 2014. godine, u početku u Swiftu, a zatim je korišten u modelima Baleno i Ignis. Ovaj je motor sada zamijenjen novim Dualjet agregatom koji nudi manju potrošnju goriva i niže emisije CO2. Maksimalna izlazna snaga je 83 KS pri 6000 „điri“ s okretnim momentom od 107 Nm pri samo 2800 „điri“. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno mu je 13,1 sekundi s obzirom da je bio uparen s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem. Maksimalna brzina ovoga gradskog automobila s ručnim mjenjačem je 180 km/h.

Osvježeni 1,2-litreni 4-cilindarski motor koji pokreće najnoviji Swift ima novi sustav dvostrukog ubrizgavanja i nudi snažan odziv i visoku učinkovitost goriva. Ova ravnoteža na visokoj razini omogućena je napretkom koji uključuje električni usisni VVT (promjenjivo vrijeme ventila), uljnu pumpu s promjenjivom zapreminom i električne mlaznice za hlađenje klipa.

Potrošnja goriva dodatno je poboljšana uparivanjem ovog atmosferskog benzinca s hibridnim sustavom koji pokreće nova litij-ionska baterija nadograđenog kapaciteta s 3 Ah na 10 Ah radi poboljšanja učinkovitosti povrata energije. S jačom električnom instalacijom hibridni sustav troši i manje goriva, tako da je sada prosjek potrošnje u kombiniranim uvjetima vožnje 3,9 l/100 km, što je ekvivalent emisiji CO2 od samo 88 g/km.

Dostupan kao standardna oprema za sve Swift modele, nadograđeni 12-voltni hibridni sustav kompaktna je i lagana jedinica koja uključuje integrirani generator startera (poznat kao ISG) koji djeluje i kao generator i kao pokretač. ISG se pokreće remenom i pomaže motoru tijekom polaska i ubrzanja vozila, a također generira električnu energiju regenerativnim kočenjem. ISG jedinica ima izlaznu snagu od 2,3 kW s okretnim momentom od 50 Nm, a dijelovi sustava dodaju samo 6,2 kg ukupnoj težini automobila.

Osnovna verzija 1,2-litrenog Hybrida od 83 KS s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem i prednjim pogonom, te s klimom, kožnim volanom LED projektorskim svjetlima i drugim praktičnim sitnicama košta 13.260 eura. S obzirom da je testni automobil bio opremljen srednjim paketom opreme (GL+) uz spomenuti motor i mjenjač, cijena mu je 14.510 eura. Od dodatne opreme tu je i metalik boja pa je konačna cijena 14.815 eura.

SADRŽAJ OMOGUĆIO ATT SPLIT

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, benzinski + 12-voltni generator

Obujam: 1242 ccm

Snaga: 83 KS pri 6000/min

Okretni moment: 107 Nm pri 2800/min

Mjenjač: ručni, 5 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 3845 mm x 1735 mm x 1495 mm

Međuosovinski razmak: 2450 mm

Prtljažnik: 265/579 l

Ubrzanje: 13,1 s

Najveća brzina: 180 km/h

Potrošnja: 3,7/3,9/4,3 l/100 km

Cijena: testni model 14.510 eura, s doplatama 14.815 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

28. siječanj 2021 01:16