StoryEditor
Auto motoEQC 4x4²

Terenac na električni pogon: siguran na neravnom terenu i s tehnologijom orijentiranom na budućnost

4. studenog 2020. - 06:20
Mercedes-Benz

S konceptom električnog modela EQC 4x4² Mercedes-Benz želi pokazati da e-mobilnost nije samo urbana, već i da ona može biti primjenjiva i izvan asfalta. S EQC 4x4² kao tehnološkom platformom, Mercedes-Benz pokazuje da se ljubav prema avanturi može kombinirati sa životnim stilom i održivošću. Njegove mogućnosti uključuju vožnju kroz pijesak u pustinjskim predjelima i plažama, stjenovitim terenima i planinskim potocima.

Siguran na neravnom terenu i s tehnologijom orijentiranom na budućnost, EQC 4x4² pokazuje da elektrifikacija Mercedes-Benza već ide dalje od asfaltiranih cesta. EQC 4x4² već je treći model obitelji 4x4² iz Mercedes-Benza. Model G 500 4x4² zapravo je bio i u serijskoj proizvodnji od rujna 2015. godine. A 2017. godine, studijom E 400 All-Terrain 4x4², Mercedes-Benz je mnogim SUV-ovima pokazao kako se snalazi u off-road uvjetima.

Mali tim programera stvorio je novu tehnološku platformu za pogon na temelju serijskog modela EQC 400 4MATIC. Sa svoja 293 milimetra, EQC 4x4² ima više nego dvostruko višu visinu od podloge od serijskog modela EQC (140 milimetara). Čak i G-klasa ima 58 milimetara nižu visinu od podloge. Dubina prolaska kroz vodenu prepreku povećava se za 150 mm, na 400 mm.

Izniman razmak od tla omogućen je ugradnjom portalnih osovina: za razliku od konvencionalnih osovina, kotači nisu u visini središta osovine, već su smješteni znatno niže na glavčinama osovina zahvaljujući zupčanicima portala. Ili obratno, cijelo se vozilo podiže prema gore. Ovjes EQC 4x4² pričvršćen je na iste točke pričvršćivanja karoserije kao i standardni ovjes. Jednako impresivni su i kutovi prilaska i odlaska - 31,8 stupnjeva sprijeda i 33 stupnja straga. Usporedbe radi, konvencionalna G-klasa ima pristupni i izlazni kut od 28 stupnjeva.

Reprogramirani off-road pogonski programi iskorištavaju logiku visokih performansi trenutnih GLC modela. Na primjer, korištenjem ciljanih intervencija kočenja, ovo omogućuje poboljšanu krivulju zakretnog momenta prilikom starta na labavom tlu. U kombinaciji s terenskim Cooper Zeon gumama dimenzija 285/50 R 20, ovo rezultira impresivnom sigurnošću na terenu. Upečatljiv vizualni izgled zaokružuju mat metalik „gun-metal“ siva automobilska folija i prilično izvučeni crni lukovi kotača.

Još jedan naglašeni detalj modela EQC 4x4² je doživljaj zvuka s vlastitom zvučnom kulisom. Akustična produkcija sadrži zvukove koji vozaču daju povratne informacije o dostupnosti sustava i parkiranju vozila, kao i interaktivni, emocionalni zvuk vožnje. Na to utječu različiti parametri poput položaja papučice gasa, brzine ili brzine povrata energije. Tehnologija koristi inteligentne algoritme dizajna zvuka za izračunavanje zvukova koji dolaze iz pojačala zvučnog sustava u stvarnom vremenu i unutarnjih zvučnika za njihovu reprodukciju.

Serijski, standardni EQC koristi vanjski generator buke (sustav zvučnog upozoravanja vozila, AVAS) koji je zakonom propisan za reprodukciju zvukova. EQC 4x4² ima snažniji AVAS sastavljen posebno za njega i u tu svrhu koristi prednja svjetla kao vanjske zvučnike. Razlog tome je što su stručnjaci za zvuk Mercedes-Benza kreativno iskoristili raspoloživi prostor za ugradnju u kućišta prednjih svjetala i tako stvorili 'lampspeakers'.

U ovom trenutku nema informacija o tome hoće li ova studija EQC 4x4² ući i u serijsku proizvodnju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

16. siječanj 2021 12:27