StoryEditor
Auto motoUZ 100. ROĐENDAN CITROENA

Svjetski susret u Samoboru: najavljen je dolazak od tri do četiri tisuće spačeka i oko 15 tisuća sudionika

15. srpnja 2019. - 08:23

Citroen je nizom manifestacija, od rodnog Pariza pa sve do Hrvatske s mnogo ponosa proslavio svoj 100. rođendan. Uvijek avangardan, drukčiji, progresivniji u tom je svojem prvom stoljeću svijetu na četiri kotača ostavio u nasljeđe niz posebnih ostvarenja.

Stoti rođendan Citroena poklapa se s godinom u kojoj se održava 23. svjetski susret spačeka u Samoboru (30. srpnja do 4. kolovoza 2019.), a upravo je to bilo tema okupljanja organizatora i brojnih novinara na Etno farmi Mirnovec nedaleko od Samobora.

Kroz priču o Citroenu s mnogo je informacija i odličnih videoprezentacija o pomicanjima granica tehnologije i dizajna koje je učinio ovaj automobilski gigant od 1919. godine do danas prošetala nas je Jasmina Pecotić, voditeljica komunikacija tvrtki Citroen, Peugeot i DS za Hrvatsku.

Prvi koji je pogon stavio na prednju osovinu, prvi koji se usudio osmišljavanje dizajna povjeriti kiparu, Flaminiju Bertoniju, pa slobodno možemo reći i prvi koji je u cijelosti demokratizirao mogućnost kupnje i korištenja automobila. Ako k tome istaknemo kako je Citroen na ljestvici Top10 svih vremena zauvijek parkirao i svoja najmanje dva automobila - DS znan i kao „žaba” kao i 2CV globalno poznat pod nazivom - “spaček”.

I upravo je taj model automobila, nakon što smo Samoborom ponosno vozili Ami6, DS i Traction Avant koji su i danas u besprijekornom stanju, posvetili smo se tom mitskom automobilu čije će se svjetsko okupljanje dogoditi 30. srpnja u Samoboru.

Najavljen je dolazak od tri do četiri tisuće spačeka i oko 15 tisuća sudionika 23. svjetskog susreta vlasnika tog mitskog automobila, simbola slobode i bunta. Njihov će grad nastati iza autobusnog kolodvora u Samoboru, a susret će trajati do 4. kolovoza. Nakon završetka susreta “spačekisti” će se uputiti na izlete u niz hrvatskih regija. Jedan dio tako vozi do istočnih hrvatskih granica, u Slavoniju, drugi se spušta prema Gospiću i Baškim Oštarijama pa preko Karlobaga u Zadar.

Istaknuli su to Goran Skrbin i Darko Zornjak, ključni ljudi hrvatskog kluba ljubitelja spačeka, ali i osobe koje su među najzaslužnijima što će se u Hrvatskoj dogoditi jedno tako značajno i globalno prihvaćeno okupljanje. Koje, upravo zbog pozitivnog odjeka sa značajnim refleksijama na turizam, nije bilo baš tako lako izboriti.

Ni na unutarnjem planu, u konkurenciji je bilo primjerice i područje uz Automotodrom Grobnik, kao ni na vanjskom planu jer su talijanski organizatori poduzeli silna lobiranja kako bi se “spačekisti” okupili baš kod njih. No, pobijedio je Samobor prvenstveno zbog toga što golema većina vlasnika tog automobila živi na području tog grada. Desetljećima su pohodili ove bijenalne susrete, bili su sveprisutni na svim kontinentima tako da im je organizacija zasluženo i pripala.

U Samobor su tako najavljeni dolasci “spačekista” iz doslovno čitavog svijeta, od juga Južne Amerike, iz Čilea i Argentine, sjevera i zapada Afrike - Maroka i Obale Slonovače, velikog broja azijskih te iz praktično svih europskih država.

- Zahvaljujem organizatorima, i osobno sam poklonik svega onog što spaček znači u povijesti automobilskog, ali i onog drugog, ljudskog svijeta - istaknuo je Krešo Beljak, saborski zastupnik i gradonačelnik Samobora vidno razdragan što se susret održava upravo u gradu kojem je on na čelu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

28. rujan 2020 10:43