StoryEditor
Auto motoPREMIJERA

Struji struja u Mazdinim ‘venama‘: potpuno električni model pod nazivom MX-30 u formi SUV-a

17. rujna 2020. - 06:23

Mazda je u Zagrebu predstavila svoj prvi potpuno električni model pod nazivom MX-30 u formi SUV-a, čiji je domet bez emisije štetnih plinova više od 200 kilometara po WLTP sustavu mjerenja.

S maksimalnom snagom sustava od 107 kW/145 KS i najvećim okretnim momentom od 270,9 Nm (kombinirana potrošnja električne energije prema WLTP-u 19 kWh/100 km, emisija CO2 0 g/km), MX-30 s prednjim pogonom ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,7 sekundi i postiže maksimalnu (ograničenu) brzinu od 140 km/h. Potrošnjom od 190 Wh/km, odnosno 19 kWh/100 km (WLTP kombinirano), izmjereni doseg vožnje od 200 km Mazde MX-30 daleko premašuje prosječnu dnevnu vožnju europskih vozača od 48 kilometara.

Visokonaponske komponente e-Skyactiv sustava uključuju elektromotor, baterijski paket, inverter i DC-DC pretvarač. Inverter pretvara istosmjernu struju iz baterije u izmjeničnu struju kako bi pokretao elektromotor, dok DC-DC pretvarač smanjuje napon kako bi doveo električnu energiju do pomoćne opreme automobila napona 12V. Veličina visokonaponske baterije ugrađene ispod poda pažljivo je odabrana kako bi se smanjila emisija CO2 tijekom cijelog životnog ciklusa, od vađenja resursa do zbrinjavanja baterija.

Prizmatične ćelije litij-ionskog sustava baterije napona 355 V proizvode ukupnu električnu snagu od 35,5 kW. Baterijski sustav može se napuniti do 80 posto u roku od približno 40 minuta pomoću brzog istosmjernog punjača. Baterijski paket modela MX-30 koristi sustav hlađenja rashladnim sredstvom koji hladi bateriju kada temperatura poraste. Sustav čine tanke cijevi za hlađenje pričvršćene na donjoj ravnini modula baterije koje su u dodiru s izmjenjivačem topline. Senzor stalno nadgleda temperaturu baterije i po potrebi kontrolira protok rashladne tekućine.

Specifičnost modela MX-30 je svakako i u njegovim „Freestyle“ dvokrilnim vratima. Znači, izostao je klasičan B-nosač, pa se za pristup na stražnju klupu prvo treba otvoriti prednja vrata. Nakon toga moguće je otvoriti stražnja vrata koja se otvaraju prema straga. Prednja vrata otvaraju se prema naprijed pod kutom do 82°, a stražnja vrata prema natrag pod kutom do 80°. Prednja sjedala opremljena su mehanizmom koji jednim dodirom preklopi naslon sjedala prema naprijed i istodobno pomiče cijelo sjedalo prema naprijed, osiguravajući time nesmetan ulaz i izlaz sa stražnjih sjedala.

Arhitektura vozila Skyactiv kod MX-30 posebno je konstruirana kako bi upotpunila dojam uglađene vožnje bez ikakvih zapinjanja koji je svojstven potpuno električnim vozilima. U kombinaciji s novim sveobuhvatnim sigurnosnim sustavima i-Activsense, MX-30 kupcima nudi jedinstveno iskustvo bešumne neometane vožnje, što je i bila glavna uputa inženjerima.

Električni automobil može se voziti jednako dobro kao i svaki drugi Mazdin automobil. Ergonomski izvrsna unutrašnjost ističe kokpit usmjeren na vozača, tzv. plutajuću središnju konzolu, Mazdin prvi 7-inčni upravljački panel klimatizacijskog uređaja s dodirnim zaslonom i niz novih, ekološki prihvatljivih materijala poput pluta i tkanine za obloge vrata koja sadrži vlakna od recikliranih plastičnih boca.

Što se cijena tiče, Mazda MX-30 e-Skyactiv/GT 143 AT kreće od 248.900 kuna. Model MX-30 e-Skyactiv/GT Plus 143 AT starta od 253.900 kuna, MX-30 e-Skyactiv/Launch Edition (Luxury Modern) 143 AT ide od 259.900 kuna, a MX-30 e-Skyactiv/Launch Edition (Luxury Vintage) 143 AT košta 259.900 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

21. rujan 2020 07:54