
Prodaja novih automobila na hrvatskom tržištu u veljači ove godine pala je za 15,38 posto u odnosu na isti mjesec lani, što je najvećim dijelom uzrokovano nedostatkom čipova. Iako se o koroni gotovo više ni ne priča, pojavio se novi razlog za zabrinutost – pitanje je kako će ratno stanje u Ukrajini utjecati na kompletnu proizvodnju, ali i prodaju vozila. U svakom slučaju, u najkraćem mjesecu u godini prodano je 2910 novih vozila.
U istom mjesecu lani, prema podacima agencije Promocija plus, zabilježeno je 3439 novih registracija, što znači da je ovogodišnja veljača u minusu za 529 novih vozila. Ako analiziramo prodaju u prva dva mjeseca ove godine i usporedimo je s istim razdobljem lani, proizlazi da se i tu bilježi pad od 7,44 posto. Naime, u prva dva mjeseca ove godine prodan je 5881 novi automobil, dok su u istom razdoblju 2021. godine zabilježene 6354 nove registracije, što znači da je 2022. godina u minusu od 473 nova vozila.
Tijekom siječnja i veljače ove godine najprodavanija marka na našem tržištu bila je Škoda sa 733 nove registracije, što predstavlja 12,46 posto tržišnog udjela, dok je na drugom mjestu Volkswagen s 588 prodanih primjeraka ili 10 posto tržišta. Na visokom trećem mjestu je Kia, koja je prodala 451 novo vozilo (7,67 posto), a na četvrtom mjestu je još jedan korejski brend – Hyundai, koji je našao put do 432 nova kupca (7,35 posto).
Izvrsno peto mjesto drži Toyota s 378 novih registracija (6,43 posto). Dacia je šesta, prodavši 351 novo vozilo (5,97 posto), dok je Renault sedmi s 289 novih registracija (4,91 posto). Preostala tri mjesta među deset najuspješnijih tijekom prva dva mjeseca ove godine drže Opel, Ford i Audi. Pritom Opel ima 261 novu registraciju (4,44 posto), Ford - 248 (4,22 posto) i Audi, koji je prodao 236 novih primjeraka (4,01 posto).
U samoj veljači najuspješnija marka, kao i u prva dva mjeseca ove godine je Škoda s 368 prodanih primjeraka ili 12,65 posto tržišnog udjela. Na drugom mjestu je Volkswagen s 241 novom registracijom ili 8,28 posto tržišnog udjela, dok je Kia treća s 227 novoregistriranih vozila (7,80 posto). Na četvrtom mjestu je Hyundai, koji ima prodano samo jedno vozila manje – 226, što je ekvivalent tržišnom udjelu od 7,77 posto.
Peto mjesto drži Toyota, koja je pronašla put do 220 novih kupaca (7,56 posto). Dacia je registrirala 144 nova automobila (4,95 posto) što joj je donijelo šesto mjesto, dok je sedmi Renault sa samo jednim primjerkom manje – 143 (4,91 posto). Opel i Mazda prodali su po 138 primjeraka, čime dijele osmo mjesto (4,74 posto), dok je deseti Audi sa 124 nove registracije (4,26 posto).
Kad su u pitanju najuspješniji modeli, u prva dva mjeseca ove godine vodeću poziciju drži Škoda Octavia, koja je zabilježila 366 novih registracija ili 6,22 posto tržišnog udjela. Na drugom mjestu je Dacia Duster sa 196 prodanih primjeraka ili 3,33 posto tržišnog udjela, dok je treći Jeep Compass sa 191 primjerkom plasiranim na tržište (3,25 posto). Na četvrtom mjestu je Volkswagen T-Roc sa 148 prodanih komada (2,52 posto), dok je peti Renault Clio sa 143 primjerka (2,43 posto).
Na šestom mjestu sa samo jednim prodanim primjerkom manje je Škoda Kodiaq – 142, uz tržišni udio od 2,41 posto. Sedma je Dacia Sandero sa 137 primjeraka (2,33 posto), dok je Kia Stonic osma sa 132 komada (2,24 posto). Preostala dva mjesta među deset najboljih zauzeli su Kia Xceed i Hyundai Kona sa 129 i 126 primjeraka, točnije s tržišnim udjelom od 2,19, odnosno 2,14 posto.
U samoj veljači ponovno je najuspješnija bila Škoda Octavia, koja je imala 181 novu registraciju ili 6,22 posto tržišnog udjela. Na iznenađujućem drugom mjestu je Jeep Compass s 97 prodanih primjeraka (3,33 posto), dok je treći Hyundai Kona s 84 nova kupca (2,89 posto). Četvrti je Renault Clio s 83 primjerka (2,85 posto), a peta Dacia Duster s 82 komada (2,82 posto).
Drugi dio deset najboljih predvodi Hyundai Tucson na šestom mjestu sa 71 novom registracijom (2,44 posto), sedma je Toyota Corolla sa 69 (2,37 posto), a osma Kia Stonic sa 67 komada (2,30 posto). Deveto mjesto dijele Opel Mokka i Škoda Kodiaq, koji su prodali po 64 komada, što im je donijelo 2,20 posto tržišnog udjela.
Što se tiče regija i županija, te njihovih prodajnih rezultata u ovogodišnjem siječnju i veljači, uvjerljivo najbolja je Zagrebačka regija s 2602 zabilježene nove registracije ili čak 44,24 posto tržišnog udjela, što znači da su od 10 novih vozila gotovo četiri i pol prodana u Zagrebu i okolici. Na drugom mjestu je Primorsko-goranska županija s 460 novih registracija, tako da ima 7,82 posto tržišnog udjela. Na trećoj poziciji je Splitsko-dalmatinska županija s 452 registrirana primjerka ili 7,69 posto, dok je četvrta Istarska županija, gdje je prodano 388 novih vozila, što čini 6,60 posto tržišnog udjela.
Zadarska županija je sedma s 238 novih primjeraka (4,05 posto), Šibensko-kninska županija je na 11. mjestu sa 109 prodanih vozila (1,85 posto), dok je Dubrovačko-neretvanska županija na 14. mjestu s 88 novih registracija. Dvije najgore županije, kao i svih ovih prethodnih godina su Virovitičko-podravska s 40 novih registracija (0,68 posto) i Ličko-senjska s 22 prodana primjerka (0,37 posto).