
U prva dva mjeseca prošle godine, prije izbijanja pandemije koronavirusa, na hrvatskom tržištu novih automobila zabilježene su 7303 registracije, dok su u istom razdoblju ove godine prodana 6354 nova vozila. To je minus u odnosnu na lani od 12,99 posto, s obzirom na to da je prodano manje automobila, točnije njih 949. Ako se uzme u obzir i jako loš ovogodišnji siječanj, u kojem je zabilježen minus od 19,7 posto, onda ovaj minus nije zabrinjavajući.
Tijekom veljače registrirano je 3439 novih vozila, dok je u istom mjesecu lani, prije "lockdowna", prodano 3590 primjeraka, tako da je zabilježen minus od samo 4,20 posto ili 151 novog automobila. Kakva će biti prodaja u idućim mjesecima teško je predvidjeti s obzirom na to da će u tome veliku ulogu imati rent-a-car tvrtke čije je poslovanje u najmanju ruku upitno.
Tijekom siječnja i veljače ove godine najuspješnija marka s obzirom na prodane primjerke ponovno je bio Volkswagen s 1187 novih registracija, što predstavlja 18,68 posto tržišnog udjela. Na drugom mjestu je kao i do sada Škoda koja je plasirala na tržište 823 nova automobila, čime je ostvarila tržišni udio od 12,95 posto. Na iznenađujućem trećem mjestu je Fiat s 482 nove registracije, što je ekvivalent tržišnom udjelu od 7,59 posto.
Međutim, treba naglasiti da je najveći dio Fiatovih automobila otišao u reizvoz. Četvrto mjesto s 328 novih registracija dijele Dacia i Hyundai, pri čemu su ostvarili tržišni udio od 5,16 posto. Na šestom mjestu je Renault koji zaostaje za njima tek za jedno vozilo s 327 primjeraka, odnosno 5,15 posto tržišnog udjela. Od sedmog do devetog mjesta poredali su se Kia, Suzuki i Peugeot s manje od 300 prodanih primjeraka. Tako Kia ima 291 prodani novi automobil (4,58 posto), Suzuki 286 (4,50 posto) i Peugeot 277 primjeraka (4,36 posto). Deseto mjesto dijele Toyota i Seat koji su pronašli put do 241 novog kupca, čime su ostvarili tržišni udio od 3,79 posto.
Volkswagen je bio najprodavanija marka i u ovogodišnjoj veljači s 538 primjeraka, čime je dosegao tržišni udio od 15,64 posto. Na drugom mjestu je Škoda s 451 novom registracijom i tržišnim udjelom od 13,11 posto, dok je treći Fiat s 236 prodanih vozila ili 6,86 posto tržišta. Preostala dva mjesta među pet najuspješnijih zauzeli su Hyundai i Renault koji su imali 234, odnosno 211 novih registracija, čime su ostvarili tržišni udio od 6,80 posto, odnosno 6,14 posto.
Drugi dio od deset najuspješnijih brendova predvodi Dacia s točno 200 prodanih novih automobila ili 5,82 posto tržišta. Sedma je Kia sa 192 primjerka (5,58 posto), a osmi Suzuki sa 162 nove registracije (4,71 posto). Deveti je Peugeot sa 149 primjeraka (4,33 posto), dok je Toyota deseta sa 143 zabilježene nove registracije (4,16 posto).
U prva dva mjeseca ove godine najprodavaniji model kod nas ponovno je bila Škoda Octavia s 372 novoregistrirana primjerka ili 5,85 posto tržišnog udjela. Na drugom mjestu s izvrsnim prodajnim rezultatom je Fiat Panda koja je našla put do 308 novih kupaca ili 4,85 posto tržišnog udjela, dok je treći Volkswagen T-Cross s 249 prodanih primjeraka (3,92 posto). Na četvrtom mjestu je još jedan Volkswagen, ovaj put T-Roc s 234 zabilježene nove registracije ili 3,68 posto tržišnog udjela.
Peta je Dacia Duster s 206 prodanih primjeraka (3,24 posto), a šesti Volkswagen Golf sa 195 novih registracija (3,07 posto). Sedmi je Fiat 500 sa 172 registrirana primjerka (2,71 posto), osmi je Volkswagen Tiguan s jednim manje prodanim primjerkom i tržišnim udjelom od 2,69 posto. Preostala dva mjesta među deset najboljih u prva dva mjeseca ove godine zauzeli su Hyundai Tucson i Renault Clio sa 159, odnosno 155 novoregistriranih primjeraka, točnije s 2,50, odnosno 2,44 posto tržišnog udjela.
U veljači Škoda Octavia je imala 227 novih registracija ili 6,60 posto tržišnog udjela, dok je druga Fiat Panda s 215 komada ili 6,25 posto udjela na tržištu. Treći je Volkswagen T-Roc sa 150 prodanih primjeraka ili 4,36 posto tržišta. Na četvrtom i petom mjestu su Dacia Duster sa 138 novih registracija (4,01 posto) i Hyundai Tucson sa 126 primjeraka (3,66 posto).
Renault Clio je šesti sa 121 novom registracijom (3,52 posto), dok je Volkswagen T-Cross sedmi sa 118 prodanih primjeraka (3,43 posto). Osmi je još jedan Volkswagen – Tiguan sa 106 zabilježenih registracija ili 3,08 posto tržišnog udjela. Preostala dva mjesta zauzeli su Jeep Compass sa 75 primjeraka (2,18 posto) i Kia Stonic sa 71 prodanim vozilom (2,06 posto).
Kad su u pitanju regije i županije, te njihovi prodajni rezultati u ovogodišnja prva dva mjeseca, uvjerljivo je najbolja Zagrebačka regija s 2837 zabilježenih novih registracija ili čak 44,65 posto tržišnog udjela, što znači da su od 10 novih vozila čak četiri i pol prodana u Zagrebu i okolici. Na drugom mjestu je Šibensko-kninska županija sa 627 novih registracija, čemu je najviše pridonijela flotna prodaja tako da ima 9,87 posto tržišnog udjela.
Na trećoj poziciji je Primorsko-goranska županija s 480 registriranih primjeraka ili 7,55 posto, dok je četvrta Splitsko-dalmatinska županija gdje su prodana 403 nova vozila, što čini 6,34 posto tržišnog udjela. Dvije najgore županije, kao i svih prethodnih godina su Virovitičko-podravska s 36 novih registracija (0,57 posto) i Ličko-senjska s 15 prodanih primjeraka (0,24 posto).