StoryEditorOCM
Auto motosmanjen minus

Raste broj hibrida, samo dva brenda su u plusu: u veljači registrirano 3439 novih automobila

9. ožujka 2021. - 06:30

U prva dva mjeseca prošle godine, prije izbijanja pandemije koronavirusa, na hrvatskom tržištu novih automobila zabilježene su 7303 registracije, dok su u istom razdoblju ove godine prodana 6354 nova vozila. To je minus u odnosnu na lani od 12,99 posto, s obzirom na to da je prodano manje automobila, točnije njih 949. Ako se uzme u obzir i jako loš ovogodišnji siječanj, u kojem je zabilježen minus od 19,7 posto, onda ovaj minus nije zabrinjavajući.

Tijekom veljače registrirano je 3439 novih vozila, dok je u istom mjesecu lani, prije "lockdowna", prodano 3590 primjeraka, tako da je zabilježen minus od samo 4,20 posto ili 151 novog automobila. Kakva će biti prodaja u idućim mjesecima teško je predvidjeti s obzirom na to da će u tome veliku ulogu imati rent-a-car tvrtke čije je poslovanje u najmanju ruku upitno.

Tijekom siječnja i veljače ove godine najuspješnija marka s obzirom na prodane primjerke ponovno je bio Volkswagen s 1187 novih registracija, što predstavlja 18,68 posto tržišnog udjela. Na drugom mjestu je kao i do sada Škoda koja je plasirala na tržište 823 nova automobila, čime je ostvarila tržišni udio od 12,95 posto. Na iznenađujućem trećem mjestu je Fiat s 482 nove registracije, što je ekvivalent tržišnom udjelu od 7,59 posto.

Međutim, treba naglasiti da je najveći dio Fiatovih automobila otišao u reizvoz. Četvrto mjesto s 328 novih registracija dijele Dacia i Hyundai, pri čemu su ostvarili tržišni udio od 5,16 posto. Na šestom mjestu je Renault koji zaostaje za njima tek za jedno vozilo s 327 primjeraka, odnosno 5,15 posto tržišnog udjela. Od sedmog do devetog mjesta poredali su se Kia, Suzuki i Peugeot s manje od 300 prodanih primjeraka. Tako Kia ima 291 prodani novi automobil (4,58 posto), Suzuki 286 (4,50 posto) i Peugeot 277 primjeraka (4,36 posto). Deseto mjesto dijele Toyota i Seat koji su pronašli put do 241 novog kupca, čime su ostvarili tržišni udio od 3,79 posto.

Volkswagen je bio najprodavanija marka i u ovogodišnjoj veljači s 538 primjeraka, čime je dosegao tržišni udio od 15,64 posto. Na drugom mjestu je Škoda s 451 novom registracijom i tržišnim udjelom od 13,11 posto, dok je treći Fiat s 236 prodanih vozila ili 6,86 posto tržišta. Preostala dva mjesta među pet najuspješnijih zauzeli su Hyundai i Renault koji su imali 234, odnosno 211 novih registracija, čime su ostvarili tržišni udio od 6,80 posto, odnosno 6,14 posto.

Drugi dio od deset najuspješnijih brendova predvodi Dacia s točno 200 prodanih novih automobila ili 5,82 posto tržišta. Sedma je Kia sa 192 primjerka (5,58 posto), a osmi Suzuki sa 162 nove registracije (4,71 posto). Deveti je Peugeot sa 149 primjeraka (4,33 posto), dok je Toyota deseta sa 143 zabilježene nove registracije (4,16 posto).

U prva dva mjeseca ove godine najprodavaniji model kod nas ponovno je bila Škoda Octavia s 372 novoregistrirana primjerka ili 5,85 posto tržišnog udjela. Na drugom mjestu s izvrsnim prodajnim rezultatom je Fiat Panda koja je našla put do 308 novih kupaca ili 4,85 posto tržišnog udjela, dok je treći Volkswagen T-Cross s 249 prodanih primjeraka (3,92 posto). Na četvrtom mjestu je još jedan Volkswagen, ovaj put T-Roc s 234 zabilježene nove registracije ili 3,68 posto tržišnog udjela.

Peta je Dacia Duster s 206 prodanih primjeraka (3,24 posto), a šesti Volkswagen Golf sa 195 novih registracija (3,07 posto). Sedmi je Fiat 500 sa 172 registrirana primjerka (2,71 posto), osmi je Volkswagen Tiguan s jednim manje prodanim primjerkom i tržišnim udjelom od 2,69 posto. Preostala dva mjesta među deset najboljih u prva dva mjeseca ove godine zauzeli su Hyundai Tucson i Renault Clio sa 159, odnosno 155 novoregistriranih primjeraka, točnije s 2,50, odnosno 2,44 posto tržišnog udjela.

U veljači Škoda Octavia je imala 227 novih registracija ili 6,60 posto tržišnog udjela, dok je druga Fiat Panda s 215 komada ili 6,25 posto udjela na tržištu. Treći je Volkswagen T-Roc sa 150 prodanih primjeraka ili 4,36 posto tržišta. Na četvrtom i petom mjestu su Dacia Duster sa 138 novih registracija (4,01 posto) i Hyundai Tucson sa 126 primjeraka (3,66 posto).

Renault Clio je šesti sa 121 novom registracijom (3,52 posto), dok je Volkswagen T-Cross sedmi sa 118 prodanih primjeraka (3,43 posto). Osmi je još jedan Volkswagen – Tiguan sa 106 zabilježenih registracija ili 3,08 posto tržišnog udjela. Preostala dva mjesta zauzeli su Jeep Compass sa 75 primjeraka (2,18 posto) i Kia Stonic sa 71 prodanim vozilom (2,06 posto).

Kad su u pitanju regije i županije, te njihovi prodajni rezultati u ovogodišnja prva dva mjeseca, uvjerljivo je najbolja Zagrebačka regija s 2837 zabilježenih novih registracija ili čak 44,65 posto tržišnog udjela, što znači da su od 10 novih vozila čak četiri i pol prodana u Zagrebu i okolici. Na drugom mjestu je Šibensko-kninska županija sa 627 novih registracija, čemu je najviše pridonijela flotna prodaja tako da ima 9,87 posto tržišnog udjela.

Na trećoj poziciji je Primorsko-goranska županija s 480 registriranih primjeraka ili 7,55 posto, dok je četvrta Splitsko-dalmatinska županija gdje su prodana 403 nova vozila, što čini 6,34 posto tržišnog udjela. Dvije najgore županije, kao i svih prethodnih godina su Virovitičko-podravska s 36 novih registracija (0,57 posto) i Ličko-senjska s 15 prodanih primjeraka (0,24 posto).

Samo dva brenda u plusu

Od 15 najuspješnijih marki u prva dva mjeseca 2021. u odnosu na isto razdoblje lani samo su dva brenda u plusu, i to Fiat za 138 primjeraka i Peugeot za 50 komada.

Listu onih s minusom predvodi Škoda kojoj nedostaje 298 primjeraka u odnosu na lani, a slijedi je Renault sa 141 komadom manje nego 2020., te Kia s minusom od 103 nove registracije. Daciji nedostaje 87 primjeraka u odnosu na lani, Hyundaiju 77, Suzukiju 60, Toyoti 54, Audiju 50, Seatu 45, BMW-u 40, Volkswagenu 36, Mercdesu 22 i Opelu 2 komada.

Raste broj hibrida

Od ukupno 6354 nove registracije 51,5 posto otpada na automobile s benzinskim motorima, odnosno 3271 primjerak. Dizelaši su na 31,3 posto, odnosno imaju 1896 novih registracija. Potom slijede automobili s hibridnim pogonom, bilo da je riječ o blagim hibridima, klasičnim ili plug-in hibridima kojih je prodano 830 komada, što čini 13,1 posto tržišnog udjela.

U prva dva mjeseca registrirana su 193 vozila s tvornički ugrađenom plinskom instalacijom, što je 3,0 posto tržišnog udjela. Električni automobili su još uvijek egzotika jer čine samo 1,2 posto novoregistriranih vozila, odnosno prodana su samo 74 primjeraka.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
29. rujan 2023 02:31