StoryEditorOCM
Auto motoFORD FOCUS 1.5 ECOBLUE GROOVE PLUS

Privlačan dizajn, moderna unutrašnjost, uvjerljiv i štedljiv novi turbodizelaš od 120 KS, automatski 8-stupanjski mjenjač...

31. siječnja 2019. - 08:10

Najnovija generacija Ford Focusa, četvrta po redu, kada se pojavila početkom godine na našem tržištu, već je bila ovjenčana titulom HR automobila godine za 2019. u 25. izboru specijaliziranih automobilskih novinara. 

Novi Focus odnio je uvjerljivu pobjedu, nikad u bodovnoj razlici veću, u sada već četvrt stoljeća postojanja ovog nacionalnog izbora. A to samo govori kako su novinari prepoznali njegove kvalitete karakteriziravši ga kao jednog od najnaprednijih automobila u svom segmentu. Novi Focus je model koji nudi cijeli niz novih detalja opreme, posebno u sigurnosnom smislu, već u osnovnom paketu.

Premda je zadržao uobičajenu dužinu od 4378 milimetara i širok je kao i prije (1825 mm), djeluje moćnije od prethodnika iz 2011. godine zahvaljujući vodoravnim linijama, pogotovo straga, i karoseriji nižoj 1,5 centimetara. S novom, kromiranom maskom hladnjaka novi Focus konačno djeluje otmjeno.

Izvrsna diodna svjetla doslovce pretvaraju noć u dan. Baš kao i svi prethodnici unatrag 20 godina, i četvrta generacija Fordova kompakta vozi se osjetno bolje od konkurencije kao što su Volkswagen Golf, Kia Ceed... Sjajno leži na cesti, nevjerojatno je udoban i za savršen dojam nedostaje mu tek osjećajniji upravljač.

U unutrašnjosti instrumenta ploča je pomaknuta sasvim naprijed, sprijeda ima dovoljno smjesta za vozača i suvozača, a i straga zahvaljujući prilično dugom međuosovinskom razmaku (2700 mm) ima neusporedivo više prostora nego kod prethodnika.

Ne samo za koljena, nego i za ramena i glavu. Prtljažnik osnovnog kapaciteta 375 litara također nije tijesan, a preklapanjem naslona stražnjih sjedala dobiva se obujam od 1354 litre. Unatoč za nijansu više ugrađenom sjedalu, položaj za kožom presvučenim upravljačem je sjajan, a zahvaljujući električnoj ručnoj kočnici mjesta na središnjem grebenu ima i za sitnice.

Unutrašnjost je raščišćena od suvišnih prekidača, jer je većinu funkcija preuzeo na vrh središnjega grebena informacijsko-zabavni sustav Sync3. U Fordu su zadržali klasične prekidače za najvažnija podešavanja (glasnoća, temperatura...).

U kabini se odlično uklopio i okrugli izbornik besprijekornog automatskog 8-stupanjskog mjenjača, preuzet iz donedavno partnerskog Jaguara. Mogli bi ustvrditi kako je to jedno od najboljih rješenja u automobilskoj industriji, jer ne samo što lijepo izgleda, nego se i jednostavno koristi.

Automatski mjenjač odlično se uklapa u kombinaciju s 1,5-litrenim turbodizelašem (EcoBlue) sa 120 KS, premda je u ponudi i slabiji i jeftiniji agregat od 95 KS, kao i snažniji 2,0-litreni od 150 KS. Sprijeda, poprečno ugrađeni turbodizelaš od 120 KS i 300 Nm okretnog momenta raspoloživog već pri 1750 „điri“ prava je mjera za 1320 kilograma težak Focus.

Motor s četiri cilindra skladno razvija snagu i ne ostaje bez daha u visokim okretajima. S ovim agregatom novi Focus ubrzava od 0 do 100 km/h za 10,2 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 193 km/h uz prosječnu potrošnju od nekih 6,0 l/100 km.

Kritike nema ni na račun sigurnosne opreme, kao ni za udobnost. Doduše, s trećim od pet paketa opreme (Groove Plus) 1.5 Focus EcoBlue košta 23.400 eura, ali dolazi s automatskom dvozonskom klimom, diodnim svjetlima, aktivnim tempomatom, grijanim vjetrobranom, kao i grijanim sjedalima za vozača i suvozača te upravljač, aluminijskim naplatcima od 17 cola...

Jedini ozbiljniji izdatak od doplate je automatski 8-stupanjski mjenjač koji košta 17.000 kuna. U konačnici testni Focus košta 26.000 eura, što nije ni malo. Ali, još jedan je tu podatak koji će razveseliti buduće kupce ovog kompakta, a to je petogodišnje jamstvo (150.000 km), što je ravno onim najboljima poput Hyundaija, Seata i Toyote (pet godina jamstva) te Kiji sa sedam godina jamstva.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V

Obujam: 1499 ccm

Snaga: 120 KS pri 3600/min

Okretni moment: 300 Nm pri 1750/min

Mjenjač: automatski, 8 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4378 x 1825 x 1450 mm

Međuosovinski razmak: 2700 mm

Prtljažnik: 375/1354 l

Ubrzanje: 10,2 s

Najveća brzina: 193 km/h

Potrošnja: 4,5/5,1/6,2 l/100 km

Cijena: testni model 23.400 eura, s doplatama 26.000 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
08. lipanj 2023 12:55