StoryEditor
Auto motoLotus Emira

Posljednji Britanac sa SUS motorom: početna cijena će mu biti ispod 60.000 funti

22. srpnja 2021. - 06:32

Lotusov prvi novi model u posljednjih 12 godina svojevrstan je hommage motorima s unutrašnjim sagorijevanjem, prije nego što budu poslani u povijest. Riječ je o atraktivnom sportskom dvosjedu sa središnje pozicioniranim motorom, koji izgleda poput super-automobila. Krasi ga interijer visoke kvalitete i pogonska opcija u vidu 4-cilindarskog motora iz Mercedes-AMG-a.

Početna cijena će mu biti ispod 60.000 funti, a Lotus smatra da će popuniti prazninu ispod visokoperformantnih verzija Porsche 718 Cayman. Bit će u prodaji na svim globalnim tržištima počevši od sljedećeg proljeća, inicijalno s Toyotinim 3,5-litarskim V6 iz odlazećeg Exigea i Evore, dok će AMG jedinica pristići u ljeto. Emira će biti posljednji neelektrificirani model britanske marke, pred obećavajuću „električnu“ eru pod Geelyjem.

Mehaničku platformu Emire čini nova Lotusova Sports Car arhitektura, razvijena uz pomoć tehnologije aluminijske šasije, prvi put eksploatirane kod Elisea 1996. Novak je dugačak 4412 milimetara, širok je 1985 i visok 1225 milimetara, s tim što međuosovinski razmak iznosi 2575 milimetara. Dakle, tek je za nijansu veći od Evore. Dok je arhitektura nominalno evolucija one koju je koristio stariji model, jedino je međuosovinski razmak ostao isti. Trag kotača je proširen, instalirani su naplatci do 20 inča, uz dramatično promijenjene proporcije u usporedbi s Evorom.

Prve isporuke će činiti specijalna, Launch Edition serija viših specifikacija, koja koristi Toyotin V6. Bit će u ponudi s manualnim i automatskim mjenjačem. AMG 4-cilindarski motor, koji je postao dostupan kroz novo tehničko partnerstvo između Lotusa i AMG-a, nastalo uz pomoć Geelyjeva udjela u Daimleru, bit će posebno usklađen za potrebe britanskog modela, uz jedinstven usisni i ispušni sustav. Dolazit će isključivo u paru s 8-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom.

Kod obje verzije Emire će motori biti poprečno postavljeni i snagu isporučivati na zadnje kotače. Lotus još uvijek nije objavio brojke koje se tiču performansi, a očekuje se da raspon, što se izlazne snage tiče, bude između 360 i 400 „konja“. Sprint do „stotke“ će obavljati za manje od 4,5 sekundi, dok će maksimalna brzina iznositi više od 290 km/h. Emisija ugljičnog dioksida će službeno biti ispod 180 g/km.

Što se tiče dizajna, Emira je u velikoj mjeri inspirirana novom Evijom, s niskim i širokim stavom, uz prisutnost naglašenih ventilacijskih otvora i kratkih prepusta. Stilizirana od šefa Lotusova dizajna Russella Carra, Emira je upotrebljivija i „napakirana“ s više napredne tehnologije nego bilo koji raniji model britanske marke. Modernizacija, naravno, uključuje LED osvjetljenje naprijed i pozadi, dok unutrašnjost krasi 10,25-inčni ekran info-zabavnog sustava, koji uključuje Apple CarPlay i Android Auto funkcije. Ispred vozača se nalazi 12,3-inčna digitalna instrumentacija.

Sam interijer nije srodan ni s jednim rješenjem kod prethodnih Lotusa. U automobil ne samo što je lakše ući, već je osjećaj prostranosti izraženiji. Materijali su više kvalitete, dok je kabinski prostor opremljen modernom tehnologijom i brojnim mjestima za odlaganje stvarčica. Pored toga, iza sjedišta se nalazi prostor za odlaganje zapremine 208 litara, dok je prtljažnik zapremine 151 litre dostupan iza motora.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. srpanj 2021 23:39