StoryEditor
Auto motoizvor promocija plus

Pad broja registracija u kolovozu: ovo su najprodavanije marke i modeli novih automobila

14. rujna 2021. - 06:28

Hrvatsko tržište novih automobila, prema izvješću agencije Promocija plus, tijekom ove godine i dalje se lagano oporavlja u odnosu na katastrofalnu pandemijsku 2020. godinu. To je vidljivo i po rezultatima iz ovogodišnjega kolovoza, kada je zabilježena 2841 nova registracija, što je za 9,31 posto, ili 242 primjerka više nego u istom mjesecu lani. Međutim, kada se usporedi kolovoz 2019. i ovogodišnji isti mjesec, onda je vidljivo da je kolovoz 2021. slabiji za 576 primjeraka, ili 16,9 posto. Treba naglasiti da je i u srpnju ove godine prodaja bila puno bolja od kolovoza, kad je registrirano 5675 novih vozila.

Kad uspoređujemo prvih osam mjeseci ove godine s istim razdobljem lani, tržište je u rezultatskom smislu puno bolje jer je prodano 34.619 novih automobila, što je u odnosu na 25.167 lanjskih primjeraka porast od više nego dobrih 37,55 posto. Naime, ove godine u razdoblju siječanj – kolovoz registrirana su čak 9452 nova vozila više nego lani u prvih osam mjeseci. Međutim, to je 13.166 vozila, odnosno 27,55 posto slabiji rezultat u odnosu na rekordnu 2019. godinu.

Ako pogledamo ukupni ovogodišnji rezultat, valja istaknuti kako je Volkswagen stigao na okruglih pet tisuća primjeraka, a što je za 1081 vozilo, odnosno 27,58 posto bolje u odnosu na prvih osam mjeseci protekle godine. Druga je i dalje Škoda uz 3748 vozila, što je 9,66 posto bolji rezultat u odnosu na lani, dok je treći Opel uz 2987 registracija. Upravo je Opel uz 1974 registracije više ubilježio i najveći rast među prvih dvadeset marki – 194,87 posto. Izvrstan rast od 135,44 posto imala je Mazda, koja je ukupno na 14. poziciji. Ipak, jedna je marka ubilježila i značajan pad, i to Renault, koji je 17,9 posto slabiji, uz manjak od 421 vozila.

U kolovozu najuspješniji brend ponovno je bio Volkswagen, koji je zabilježio 411 novih registracija, ali treba napomenuti kako je to 4,86 posto slabiji rezultat u odnosu na prošlogodišnji isti mjesec. Drugo mjesto pripalo je Opelu uz 294 prodana primjerka, a što je za 171 vozilo, odnosno 139 posto bolje u odnosu na isti mjesec lani. Treća je pozicija, za tek jedno vozilo više, uz 241 registraciju, pripala Kiji, i to ispred Škode. Dok je za Kiju to rast veći od 69 posto, ujedno je za Škodu pad od 31,43 posto. U apsolutnim brojkama, veći pad imao je još jedino Renault, i to s 230 na 118 vozila (48,7 posto), dok je u postotku gori bio i Ford – 60,87 posto.

Doduše, riječ je o puno manjem broju vozila. Dok ih je lani bilo 46, sada je tek njih 18. Pored već spomenutog Opelova uspjeha, porast veći od 147 posto imala je Mazda, i to s 51 na 176 vozila, te Jeep koji je rastao više od 173 posto (s 57 na 156 vozila). Za Jeep je ovo ujedno bio i najbolji ovogodišnji mjesec, a vjerujemo da će većina tih vozila i ostati u Hrvatskoj, odnosno da nije riječ o vozilima koja su kod nas završila na dan, dva, pa nakon toga odlaze u neku drugu državu.

U prvih osam mjeseci ove godine titulu najprodavanijeg modela već drugi mjesec zaredom drži Opel Corsa, s 1628 prodanih primjeraka, dok je lani imala tek 434 nove registracije. Na drugom mjestu je i dalje Škoda, s 1491 prodanim primjerkom, dok je lani u tom razdoblju na svom kontu imala 1593 komada. Preostala tri mjesta među pet najboljih drže dva Volkswagena, T-Cross i T-Roc, a između njih se ubacila Dacia Duster. T-Cross ima 1225 novih registracija za razliku od 660 komada lani, a T-Roc 971 prodani primjerak u odnosu na lanjskih 512 komada. Dacia Duster našla je put do 1174 nova kupca, dok je u istom razdoblju lani imala tek 665 komada.

Zanimljiv je poredak najtiražnijih modela proteklog mjeseca. Prvo mjesto, uz 144 registracije, drže Jeep Compass i Škoda Octavia. Treći je VW Polo uz 136 registracija, pa Opel Corsa s četiri vozila manje. U klubu troznamenkastih rezultata su još Sandero uz 112 registracija, te četiri manje Opel Crossland. Na 16. poziciji top-modela našla je i BMW-ova serija 3 uz 35 registracija, a što pripisujemo dobroj akcijskoj ponudi.

Zagrebačka regija najjača

Što se tiče regija i županija te njihovih prodajnih rezultata u ovogodišnjih osam mjeseci, uvjerljivo je i dalje najbolja zagrebačka regija s 14.702 zabilježene nove registracija, ili čak 42,47 posto tržišnog udjela. Na drugom mjestu je izbila Splitsko-dalmatinska županija s 2529 primjeraka, ili 7,31 posto tržišta, dok je na treću poziciju pala Bjelovarsko-bilogorska županija s 2507 prodanih novih automobila, ili 7,24 posto tržišta.

Četvrta je Primorsko-goranska županija, gdje su registrirana ukupno 2353 nova vozila, ili 6,80 posto. Šibensko-kninska županija s 2317 novih registracija je na petom mjestu pa sada ima 6,69 posto tržišnog udjela. Dvije najgore županije, kao i svih ovih prethodnih godina, jesu Virovitičko-podravska s 193 nove registracije (0,56 posto) i Ličko-senjska s 115 prodanih primjeraka (0,33 posto).

Udio dizelaša spao na četvrtinu

Od ukupno 34.619 novih registracija, 54,9 posto otpada na automobile s benzinskim motorima, odnosno 18.992 primjerka. Dizelaši su pali na 25,1 posto, odnosno imaju 8692 nove registracije. Potom slijede automobili s hibridnim pogonom, bilo da je riječ o blagim hibridima, klasičnim ili plug-in hibridima, kojih je prodano 5007 komada, što čini 14,5 posto tržišnog udjela, a najviše je Suzukijevih modela – 1607.

Vozila s tvornički ugrađenom plinskom instalacijom registrirano je u prvih osam mjeseci 1340, što je 3,9 posto tržišnog udjela, gdje prednjači Dacia s 1233 primjerka. Električni automobili čine samo 1,7 posto novoregistriranih vozila, odnosno prodano je samo 588 primjeraka.

item - id = 1127078
related id = 0 -> 1136985
related id = 1 -> 1136680
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. listopad 2021 08:14