
Škoda Octavia treće generacije tehnološki je izvedena iz Volkswagen Golfa 7. Osnovni turbodizelaš 1.6 TDI sa 105 KS (čak i s 90 KS) optimalna je motorizacija. S tim motorom češka limuzina na pragu srednje klase do stotke ubrzava za 11 s i postiže 191 km/h. Uz to je vrlo štedljiva i prosječno (deklarirano) troši samo 3,8 l/100 km. To je i jedna od povoljnijih kupnji na domaćem tržištu rabljenih.
Octavia 2.0 TDI sa 150 KS do stotke ubrzava za 8,6 s i postiže 216 km/h, što su već iznad potrebne performanse, a troši 4,1 l. Oba su motora visoke kvalitete i pouzdanosti, a 1.6 TDI je u prednosti jer su oba iste osnovne konstrukcije, pa je slabiji manje toplinski i mehanički opterećen, što utječe na trajnost i pouzdanost. Naime, turbodizelaš 2.0 TDI izveden je iz 1.9 TDI, povećanjem provrta sa 79,5 na 81 mm, uz zadržavanje hoda od 95,5 mm. Pritom su u razvodni mehanizam ugrađena dva bregasta vratila umjesto jednog i 16 ventila umjesto osam.
Za razliku od 2.0 TDI, nastalog povećanjem 1.9 TDI, 1.6 TDI je dobiven smanjivanjem 1.9 TDI, ali uz zadržavanje razvodnog mehanizma od 2.0 TDI (DOHC i 16V). Zadržan je provrt od 79,5 mm (promjer cilindara i klipova) motora 1.9 TDI, a hod skraćen s 95,5 na 80,5 mm. Kraći hod donosi mirniji rad, uz blaže vibracije i manje dinamičko opterećenje. Kad se uzmu u obzir i niža cijena te niža davanja kod registracije, Škoda Octavia 1.6 TDI bolji je izbor, osim ako vam performanse nisu u prvom planu. Kod daljnje prodaje na tom ćete modelu manje izgubiti.