StoryEditor
Auto motodoktore, pomozite

Ovo je pitanje koji ima jako dobar razlog: Je li isplativija Škoda Octavia 1.6 TDI ili 2.0 TDI?

Piše Željko Marušić
29. lipnja 2022. - 16:00

Škoda Octavia treće generacije tehnološki je izvedena iz Volkswagen Golfa 7. Osnovni turbodizelaš 1.6 TDI sa 105 KS (čak i s 90 KS) optimalna je motorizacija. S tim motorom češka limuzina na pragu srednje klase do stotke ubrzava za 11 s i postiže 191 km/h. Uz to je vrlo štedljiva i prosječno (deklarirano) troši samo 3,8 l/100 km. To je i jedna od povoljnijih kupnji na domaćem tržištu rabljenih.

Octavia 2.0 TDI sa 150 KS do stotke ubrzava za 8,6 s i postiže 216 km/h, što su već iznad potrebne performanse, a troši 4,1 l. Oba su motora visoke kvalitete i pouzdanosti, a 1.6 TDI je u prednosti jer su oba iste osnovne konstrukcije, pa je slabiji manje toplinski i mehanički opterećen, što utječe na trajnost i pouzdanost. Naime, turbodizelaš 2.0 TDI izveden je iz 1.9 TDI, povećanjem provrta sa 79,5 na 81 mm, uz zadržavanje hoda od 95,5 mm. Pritom su u razvodni mehanizam ugrađena dva bregasta vratila umjesto jednog i 16 ventila umjesto osam.

Za razliku od 2.0 TDI, nastalog povećanjem 1.9 TDI, 1.6 TDI je dobiven smanjivanjem 1.9 TDI, ali uz zadržavanje razvodnog mehanizma od 2.0 TDI (DOHC i 16V). Zadržan je provrt od 79,5 mm (promjer cilindara i klipova) motora 1.9 TDI, a hod skraćen s 95,5 na 80,5 mm. Kraći hod donosi mirniji rad, uz blaže vibracije i manje dinamičko opterećenje. Kad se uzmu u obzir i niža cijena te niža davanja kod registracije, Škoda Octavia 1.6 TDI bolji je izbor, osim ako vam performanse nisu u prvom planu. Kod daljnje prodaje na tom ćete modelu manje izgubiti.

Opel Insignia 2.0 CDTI sporo reagira na ga

Opel Insignia 2.0 CDTI, 2012.,195.000 km, nakon prelaska neravnina da nakratko izgubi snagu, reagira tek kad papučicu stisnem do kraja…

Zvonimir T.

 

Opel Insignia 2.0 CDTI (2012.) ima izdržljiv i pouzdan turbodizelski motor, u rangu Volkswagenovog 2.0 TDI (čak i bolji), koji ima slabost u sklopu potenciometra papučice gasa i senzora, koji se isporučuje i mijenja u sklopu sa senzorom. Izgleda da je to uzrok, što je jedan od rijetkih problema vrlo pouzdanog turbodizelskog motora, izvorno Fiat 2.0 JTD, izvedenog iz 1.9 CDTI (1.9 JTD).

Otiđite u kvalitetan servis za dizelske motora te u sklopu dijagnostike provjerite tlakove kompresije i prednabijanja nezagrijanog motora, jer po tome možete ocijeniti stanje motora i locirati problem. Ako je u dobrom stanju, tlakovi kompresije su minimalno 30 bara, a tlak prednabijanja, iza turbopunjača, najmanje 0,7 bara pri 2000/min. U protivnom, bit će nužni ozbiljniji zahvati na motoru.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
10. kolovoz 2022 22:09