StoryEditorOCM
Auto motokupovina

Opelu petina tržišnog udjela: u kolovozu registrirano 3320 novih automobila

15. rujna 2022. - 12:00

Premda je kolovoz bio treći najslabiji mjesec ove godine na tržištu novih automobila u Lijepoj našoj, dobra stvar je što je s 3320 registracija bio u plusu za 479 vozila, odnosno 16,8 posto bolji od istog mjeseca lanjske godine. Podaci su to koje pokazuje izvještaj agencije za istraživanje tržišta Promocija plus.

Što se tiče prodaje u prvih osam mjeseci ove godine, rezultat je još uvijek lošiji u odnosu na 2021. godinu, uz napomenu kako se minus smanjuje iz mjeseca u mjesec. Tako je u razdoblju između siječnja i kolovoza 2022. godine zabilježeno 32.245 novih registracija, što je u odnosu na isto lanjsko razdoblje, kada je prodano 34.619 novih automobila, minus od 6,8 posto. Da bi se dostigao prodajni rezultat iz prošlogodišnjih osam mjeseci, nedostaju 2374 nove registracije. S obzirom na sve nedaće koje prate autoindustriju, poput rata u Ukrajini, nedostatka dijelova i njihova poskupljenja, teško je povjerovati da će se do kraja 2022. godine dostići brojka od 45.289 prodanih vozila, rezultat koji je zabilježen na kraju prošle godine.

Najviše razloga za zadovoljstvo s ostvarenim rezultatima u ovogodišnjem kolovozu imaju u Opelu, koji je bio uvjerljivo najuspješniji brend s 723 registrirana primjerka, odnosno 21,78 posto tržišnog udjela. Najveći doprinos tome dao je model Crossland, koji je imao 408 registracija. Pogledamo li sve ostale modele registrirane ove godine, bez obzira na proizvođača, vidimo kako je ovo najbolji pojedinačni uspjeh jednog modela. Nije loš ni doprinos Corse uz 181 primjerak ili pak Mokke s 94 registracije. Kako doznajemo u Opelu, riječ je o zaostalim isporukama iz prethodnog razdoblja, jer su se zbog sporije proizvodnje isporuke pomaknule za vruće ljetno doba. Druga je pozicija s 378 vozila pripala Volkswagenu, a koji je time imao 11,39 posto udjela na tržištu tijekom kolovoza. Treća je pak pozicija pripala Škodi s 324 primjerka, odnosno udio od 9,76 posto. Slijede Toyota i Dacia s 266, odnosno 257 primjeraka, što je za 131, odnosno 108 primjeraka bolje nego isti mjesec lani.

Nasuprot njima, najveći pad u odnosu na lanjski kolovoz bilježi Jeep. Lani je imao 156 registracija, a sada njih samo 8. Minus od 95 vozila bilježi Mazda, koja je ove godine bila na 31 vozilu, a iako je imala 161 registraciju, to je 80 njih manje nego lani. Nakon prve registracije Nevere tijekom lipnja, Rimac je proteklog mjeseca registrirao još jedan primjerak. Dobili smo i još jedan Lamborghini, 12 Land Rovera, 14 Porschea, 32 Volva, 80 BMW-a, 87 Audija te 97 Mercedesa…Izvrstan rezultat tijekom kolovoza pomogao je Opelu da s ukupne pete pozicije tijekom srpnja na kraju kolovoza stigne na treću. Preskočio je tako Kiju i Daciju te uz 2904 vozila ima 9,01 posto tržišnog udjela. To je za 104 vozila manje od drugoplasirane Škode. Vodeći Volkswagen uz 3669 vozila drži 11,38 posto tržišta. Koliko Opel zaostaje za Škodom, toliko i Kia zaostaje za Opelom. Petoplasirana je Dacia uz 2576 vozila, odnosno 7,99 posto tržišta.

U kolovozu registrirano 118 ‘električara’

Tijekom kolovoza registrirano je 118 novih električnih vozila. Tu je 38 Renaulta, 15 Volkswagena, 11 Hyundaija, 10 Opela, 9 Audija, 8 Dacia, 6 Tesli… Ove je godine registrirano 750 električnih modela, a što je 2,3 posto ukupnog tržišta. Modeli opremljeni plinskim instalacijama drže 4,5 posto tržišta, a dizelaši samo 19,3 posto. Hibridnim modelima pripada petina tržišta, dok se ostatak od 53,9 posto odnosi na benzinske inačice.

Najbolje u Zagrebačkoj regiji

Što se tiče regija i županija te njihovih prodajnih rezultata u ovogodišnjih osam mjeseci, uvjerljivo najbolja je Zagrebačka regija s 14.726 zabilježenih novih registracije ili čak 45,67 posto tržišnog udjela, što znači da su od 10 novih vozila četiri i pol prodana u Zagrebu i okolici. Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija s 2609 novih registracija, tako da ima 8,09 posto tržišnog udjela. Na trećoj poziciji je Primorsko-goranska županija s 2317 registriranih primjeraka ili 7,19 posto, dok je četvrta Istarska županija, u kojoj su prodana 2002 nova vozila, što čini 6,21 posto tržišnog udjela. Zadarska županija je šesta s 1546 novih primjeraka (4,79 posto), Šibensko-kninska županija je na 11. mjestu s 585 prodanih vozila (1,81 posto), dok je Dubrovačko-neretvanska županija na 12. mjestu s 478 novih registracija (1,48 posto). Dvije su najgore županije, kao i svih ovih prethodnih godina, Virovitičko-podravska sa 166 novih registracija (0,51 posto) i Ličko-senjska s 121 prodanim primjerkom (0,38 posto).

image
Jakov Prkić/Cropix
image

Top 15 kolovoz mjesec

Promocija plus
image

Top 10 modeli

Promocija plus
image

Top 10 marke

Promocija plus
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. siječanj 2023 05:52