StoryEditorOCM
Auto-motonenadmašan ugled

Nova Toyota Land Cruiser, moderna ikona vjerna svojim korijenima sposobna za sve terene

Piše Robert Radica
8. travnja 2024. - 10:30

Potpuno novi Land Cruiser 250 posljednja je generacija modela koji je u proteklih 70 godina stvorio nenadmašan ugled zahvaljujući svojoj snazi, pouzdanosti i sposobnosti da se nosi s najtežim uvjetima u svim dijelovima svijeta.

Land Cruiser dizajniran je tako da s najvećom lakoćom dosad savlada i najteže izazove te vas odveze gdje god poželite i vrati natrag bez ikakvih problema.

Prvi model iz serije Light Duty (također poznat kao „Prado” u nekim regijama) pridružio se globalnoj ponudi Land Cruisera 1985. godine. Njegov ga je razvoj tijekom godina obilježjima približio luksuznijoj i većoj seriji Land Cruiser 300. Tijekom razvoja modela serije 250 za 2024. godinu donesena je svjesna odluka da se Land Cruiser vrati svojim korijenima i da u prvom planu bude njegova temeljna kvaliteta praktičnog i pristupačnog vozila.

Odluku je detaljnije objasnio glavni inženjer Keita Moritsu: „Promijenili smo svoju percepciju i vjerujemo da bi ovaj model Land Cruisera trebao biti pozicioniran na tržištu kao praktično i pristupačno terensko vozilo. Odlučili smo da će ideja povratka korijenima odsad biti temeljni dio razvoja brenda Land Cruiser.”

Rezultat je potpuno novi model koji nudi snažne i autentične terenske performanse podržane novom platformom i okvirom GA-F; odlična funkcionalnost za prijevoz putnika i tereta; poboljšana vidljivost za vozača; kao i jednostavnost zahvaljujući dijelovima koji su posebno osmišljeni da bi ih se moglo jednostavno popraviti ili zamijeniti dijelovima izrađenima po narudžbi.

image
Jayson Fong/Toyota

Kvaliteta s motom „povratka korijenima” također se očituje u dizajnu vozila koji spaja baštinu Land Cruisera i moderna obilježja. Robusni stil objedinjuje pouzdanost, bezvremenski izgled i vrstu funkcionalne kvalitete koju povezujemo s najboljim profesionalnim alatima.

„Ne radi se samo o odavanju počasti”, objašnjava glavni dizajner Yoshito Watanabe. „Ovi se elementi očituju u modernom dizajnu koji upućuje na samu bit Land Cruisera.”

Land Cruiser prvi je put predstavljen na tržištu prije 72 godine, točnije 1. kolovoza 1951. godine, pod nazivom „Toyota BJ”. Ubrzo je dokazao svoju snagu i sposobnosti kao prvo vozilo koje se uspješno probilo do šeste postaje na obroncima planine Fuji.

Od tog je trenutka Toyotina misija za Land Cruiser bila da ponudi vozačima automobil koji će ih odvesti do bilo kojeg odredišta na siguran način, čak i u najzahtjevnijim uvjetima. Različita iskustva kupaca širom svijeta pokazala su se neprocjenjivima za razvoj glavnih kvaliteta Land Cruisera, a to su pouzdanost, izdržljivost i sposobnost savladavanja najtežih uvjeta na cesti.

Stoga ne iznenađuje da je zahvaljujući svojem dugogodišnjem svjetskom ugledu postao jedan od najprodavanijih Toyotinih modela s 11,3 milijuna prodanih automobila* u više od 170 zemalja i regija.

Dizajn novog Land Cruisera jasan je odraz statusa ovog vozila kao potpuno funkcionalnog terenca koji je tradicionalno snažan i stabilan.

Za njegovu temeljnu pouzdanost zaslužni su oblik i sastav dijelova koji su osmišljeni tako da izdrže zahtjevne uvjete i da se mogu jednostavno zamijeniti u slučaju oštećenja. Bezvremenska jednostavnost dizajna očituje se u kvaliteti i činjenici da vozilo nikada neće izgledati zastarjelo, a načelo „oblika koji prati funkciju” vozilu daje određenu profesionalnost kakvu nalazimo u alatima vrhunske kvalitete.

Ovi elementi predstavljaju savršen spoj naslijeđa i suvremenosti: ovaj Land Cruiser inspiriran je tradicijom, a ipak zadovoljava najviše suvremene standarde.

image
Jayson Fong/Toyota

Klasična silueta Land Cruisera podsjeća na karakteristične linije ranijih modela (očit su uzor Land Cruiseri serije 40 i 70) s naglašenom vodoravnom osi, dugim poklopcem motora, uspravnim vjetrobranskim staklom, kratkim prednjim prevjesom i prepoznatljivim trapezoidnim kotačima. Proporcije također slijede dizajnerska pravila prethodnih Land Cruisera s uskom kabinom kvadratnog oblika koja se nalazi iza okomite osi automobila i osigurava prostranu unutrašnjost i udobnost. Ukupna je duljina vozila 4925 mm, širina 1980 mm i visina 1935 mm, a međuosovinski razmak iznosi 2850 mm.

Konfiguracija i proporcije prednje maske daju novom Land Cruiseru klasični izgled. Funkcionalni dijelovi grupirani su prema središnjoj liniji s visoko postavljenim prednjim svjetlima kako bi se izbjegla oštećenja u zahtjevnim uvjetima vožnje. Osjećaj svrhe dodatno je naglašen klasičnim logotipom TOYOTA koji se nalazi u sredini prednjeg i stražnjeg dijela, iznad okvira za registarsku pločicu. Praktična izvedba branika znači da ih je moguće lako zamijeniti u slučaju oštećenja.

Standardna ponuda prednje rasvjete uključuje tanka i duguljasta LED svjetla s tri odvojena elementa ili klasične dvostruke okrugle LED projektore s okomito postavljenim pokazivačima smjera i dnevnim svjetlima. Prednja svjetla za maglu duboko su uvučena u uglove branika kako bi se izbjegla moguća oštećenja; prednji i stražnji uglovi su zaobljeni (što također pomaže pri upravljanju vozilom), a donji dijelovi vrata imaju struganu, konkavnu površinu.

image
Jayson Fong/Toyota

Tijekom projektiranja vozila na prvom je mjestu bilo omogućiti vozaču najbolji pregled ispred i pored vozila. Time je postignut oblik poklopca motora s podignutim bočnim stranama koji olakšava lociranje uglova vozila, a spušteni središnji dio poboljšava pregled ceste, čime se smanjuje mrtvi kut neposredno ispred vozila. Kako bi se poboljšao pogled sa strane, prednji nosač krova postavljen je uspravnije, retrovizori su pričvršćeni na vrata, a donji rub bočnih prozora spušten je za približno 30 mm u usporedbi s trenutačnim modelom, što je obilježje klasičnog modela Toyota BJ70.

Na karoseriji se izmjenjuju kontrastne oštre i nagle te sjajne i zaobljene površine kojima se postiže jednostavan, suvremen izgled koji odaje osjećaj napetosti i iznimne preciznosti. Čini se kao da je cijeli Land Cruiser proizveden iz jednog jedinog komada metala. Širina automobila, prošireni prednji i stražnji lukovi kotača i elegantan oblik karoserije zajedno naglašavaju stabilne performanse vozila.

Stražnja svjetla ponovno su grupirana u okomito postavljene kombinirane jedinice.

Ovisno o modelu, novi Land Cruiser isporučuje se s aluminijskim naplatcima od 18 ili 20 inča s novim izgledom. Bogata ponuda boja uključuje klasične nijanse Smoky Blue i Sand u kombinaciji sa svijetlosivim krovom. Širok izbor dodataka za karoseriju omogućuje kupcima da vozila prilagode svojim potrebama i dodaju krovne nosače, bočne stepenice i podizni stražnji otvor.

Prepoznatljiv dizajn vanjštine uključuje niz elemenata koji poboljšavaju aerodinamične performanse vozila.

Značajke koje pomažu smanjiti otpor zraka uključuju poklopac na gornjoj rešetki koji se zatvara pri velikim brzinama da bi spriječilo prodiranje zraka u odjeljak motora, čime se smanjuje otpor zraka i sila podizanja. Ispred prednjih kotača nalaze se pokrovi koji smanjuju količinu zraka koji udara u gume i usmjeravaju ga na kočne diskove radi hlađenja. Pokrovi se mogu savijati po potrebi kako bi izdržali vožnju po neravnim površinama.

Ostale značajke uključuju manju razliku u visini između prednjih nosača krova i kanala za odvod kišnice te precizno određen kut retrovizora prema karoseriji i profil kućišta radi suzbijanja turbulencija. Također su dodani posebni okviri za vrata kako bi se ispravio protok zraka duž bočne strane vozila, a stražnji spojler pomaže usmjeriti zrak podalje od stražnjeg dijela vozila i smanjuje silu podizanja.

image
Jayson Fong/Toyota

Dizajn unutrašnjosti zaslužan je za siguran i funkcionalan izgled vozila prikladnog za terensku vožnju, s naglaskom na izdržljivost, visoku kvalitetu i značajke koje pomažu smanjiti umor vozača.

Instrumentnu ploču i gornje okvire vrata krase naglašene vodoravne linije koje olakšavaju orijentiranje vozila u izazovnim uvjetima i zaokružuju otvorenu kabinu s izvrsnim pregledom okoline sa svih sjedala. Poprečni dio ploče spušten je ispred suvozača kako bi se poboljšao osjećaj otvorenog prostora.

Izvori informacija, kao što su vozačev kombimetar i multimedijski zaslon, postavljeni su visoko radi bolje vidljivosti, a široka konzola svojstvena za Land Cruiser jamči brzo i intuitivno upravljanje vozilom jer su sve kontrole pri ruci vozača. Digitalna instrumentna ploča (veličine 9 ili 12,3 inča, ovisno o razini opreme) savršeno jasno prikazuje mjerače i podatke o vozilu koji ostaju čitljivi u svim uvjetima osvjetljenja. Multimedijskom sustavu pristupa se putem zaslona osjetljivog na dodir visoke razlučivosti (veličine 8 ili 12,3 inča). Paket uključuje navigaciju temeljenu na oblaku s najnovijim informacijama o stanju u prometu i pomoćnikom „Hey Toyota” za glasovno upravljanje višestrukim funkcijama i sustavima.

Također su usklađeni fizički oblik prekidača i način njihova funkcioniranja – jednostavno prebacivanje između stanja ili pritiskanje prekidača omogućuje vozaču da ih jednostavno upotrebljava bez odvraćanja pogleda od upravljača ili promjene položaja u sjedalu. Savjetovali smo se s profesionalnim vozačima reli utrka kako bismo utvrdili koji je dizajn kombinacije birača i prekidača najbolji za razne funkcije sustava vozila kao što je biranje vrste terena.

image
Jayson Fong/Toyota

Jastučići za koljena i obloge za vrata pružaju zaštitu pri vožnji po neravnim površinama, a gornji dio vrata zaobljenog je profila tako da vozač ima dovoljno prostora za slobodno pomicanje lakta. Novi dizajn upravljača odražava robustan i stabilan vanjski izgled vozila sa širokim otvorima među krakovima koji pomažu spriječiti ozljede prstiju u slučaju naglog pomicanja upravljača. U središtu se nalazi klasični logotip TOYOTA, a prekidači za upravljanje funkcijama intuitivno su organizirani na lijevom i desnom dijelu središnjih krakova.

Osjećaj preciznosti i kvalitete proizlazi iz skladnog dizajna upravljačkih prekidača i detalja kao što su nazubljeni elementi oko ventilacijskih otvora i birača načina vožnje, debeli materijali presvlake koji su usklađeni s isprepletenim rubovima te ukrasni elementi koji izgledaju kao da su izrađeni od strojno obrađenog metala.

Za jedinstven i usklađen izgled unutrašnjosti zaslužna je dosljedna kvaliteta materijala koji osjetom i izgledom daju vozilu snažan karakter. Funkcionalne površine ravne su i tvrde, a površine koje se često dodiruju meke su i obložene da bi se stvorio osjećaj zaštite i sigurnosti. Primijenjene su tehnike digitalnog dizajna za kombiniranje različitih dijelova u jednu jedinicu, primjerice vozačev kombimetar i središnji zaslon objedinjeni su unutar velike instrumentne ploče kako bi se izbjegla nepotrebna segmentacija.

Novi, jednostavniji oblik krova poboljšava osjećaj prostranosti, a dostupan je i krovni prozor koji se može otvoriti ili veliki, fiksni panoramski krov koji se proteže iznad sjedala u drugom redu.

Novi Land Cruiser dostupan je u dvije izvedbe unutrašnjosti s pet i sedam sjedala. Oblik novih prednjih sjedala osigurava odličnu potporu pri terenskoj vožnji, a za sjedala je dostupna i dodatna značajka električnog podešavanja. Sjedalo vozača s električnim podešavanjem u osam smjerova dostupno je i s (ručno) rasklopivim jastukom koji produžuje potporu za bedra za dodatnih 50 mm. Zahvaljujući dizajnu ne dolazi do stvaranja brazde između produžetka i glavnog jastuka da bi se osigurala besprijekorna potpora za korisnika.

Nova prednja sjedala imaju tanje naslone koji oslobađaju još prostora za noge i koljena putnika na stražnjim sjedalima, a dostupna su s funkcijama grijanja i prozračivanja. Deblji uretanski jastuci raspoređuju pritisak na veći dio tijela putnika i posebno su oblikovani za postizanje optimalnog kuta zdjelice pri sjedenju, čime se smanjuje opterećenje struka i mišića. Jastuk je postavljen na tvrdom donjem sloju koji pomaže spriječiti nagle promjene položaja tijela pri skretanju ili promjeni traka. Bočni podupirači sada strše još više i pomažu zadržati putnike na mjestu pod utjecajem vodoravnih sila koje se često javljaju tijekom vožnje po neravnim površinama.

image
Jayson Fong/Toyota

Sjedala u drugom redu podijeljena su u omjeru 60:40, a model sa sedam sjedala ima dodatni treći red koji se sastoji od dvaju sjedala koja se mogu ručno ili električno preklopiti.

Izbor presvlaka uključuje pravu i umjetnu kožu te novu, otpornu tkaninu pod nazivom SUMITEX koja je izrađena od jake pređe dobivene od reciklirane PET plastike iz Toyotinih pogona u Japanu.

Teretni prostor s ravnim podom u novom Land Cruiseru s pet sjedala duži je i širi od trenutačnog modela; širina teretnog prostora u izvedbi sa sedam sjedala je veća, ali duljina ostaje ista ako se upotrebljavaju sjedala u trećem redu.

Iza trećeg reda sjedala ima dovoljno prostora za dva kofera veličine 55 cm. Preklapanjem trećeg reda dobiva se dovoljno mjesta za tri kofera veličine 86 cm, jedan kofer veličine 81 cm i jedan od 69 cm. U modelu s pet sjedala ima nešto više prostora pa se umjesto kofera od 69 cm može smjestiti kofer veličine 75 cm.

Novi Land Cruiser također ima stražnja vrata s gornjim ovjesom u osnovnoj opremi koja olakšavaju pristup prtljažnom prostoru, a dostupni su i mogućnost električnog upravljanja te prozor na stražnjim vratima koji se neovisno otvara.

Novi Land Cruiser dolazi na zapadnoeuropsko tržište s 2,8-litrenim turbodizelskim motorom koji je iznova proizveden da bi se osigurala bolja vozna svojstva i ravnoteža između učinkovite potrošnje goriva i performansi.

Redni četverocilindarski DOHC motor s više ventila i izravnim ubrizgavanjem, zapremnine 2755 cc, proizvodi maksimalnih 204 DIN KS/150 kW pri 3000 o/min i dolazi u kombinaciji s novim automatskim mjenjačem Direct

Shift s osam stupnjeva prijenosa. Zahvaljujući maksimalnom okretnom momentu od 500 Nm kojeg stvara pri brzini motora od 1600 do 2800 o/min, Land Cruiser može vuči terete mase do 3500 kg.

Tijekom razvoja nove jedinice na prvom je mjestu bila kontrola ubrzanja koja omogućuje uživanje u vrhunskim performansama uz optimalnu upravljivost, na cesti ili izvan nje, pri vožnji gradskim ulicama ili na otvorenoj autocesti. Namjera je bila stvoriti osjećaj neposrednog upravljanja vozilom, kao pri upotrebi ručnog mjenjača. Tim inženjera objedinio je znanja i vještine koji su nastali tijekom razvoja modela Land Cruiser 300 te kvalitetu, izdržljivost i pouzdanost trenutačnog modela Land Cruiser Prado. Analizirali su i povratne informacije kupaca o svakodnevnoj upotrebi vozila.

Na taj su način uspjeli poboljšati performanse ubrzanja i vozna svojstva, smanjiti razinu buke i vibracija te unaprijediti upravljanje vozilom u zahtjevnim uvjetima vožnje. Pogonski sklop projektiran je tako da omogući linearno ubrzanje sa snažnim početnim odzivom, dok funkcija blokiranja automatskog mjenjača s osam stupnjeva prijenosa ublažava nagle skokove broja okretaja motora.

image
Jayson Fong/Toyota

Redizajnirani i učinkovitiji turbopunjač ključan je za brže postizanje okretnog momenta zahvaljujući rotoru s kompaktnim lopaticama i manjem promjeru jedinice. Novi raspored remena oslobodio je prostor za novi sustav električnog servoupravljača (pogledajte informacije u nastavku), a ugradnjom alternatora veće izlazne snage (200 A) ispunjeni su zahtjevi kupaca kojima je potreban dodatni izvor električne energije.

Mjere za ublažavanje utjecaja na okoliš uključuju bolju učinkovitost selektivnog redukcijskog katalizatora i veći spremnik za ureu zapremnine 17 litara.

Pogonski sklop dolazi u kombinaciji s novim automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa koji poboljšava vozna svojstva, štedi gorivo i jamči tihi rad uz odlične performanse. Zahvaljujući manjim omjerima prijenosa, novim i kompaktnim pretvaračem okretnog momenta i optimiziranim sastavnim dijelovima, mjenjač omogućuje precizniju kontrolu blokiranja, skladno mijenjanje brzina i vrhunski osjećaj ubrzanja bez naglih skokova u broju okretaja.

Pretvarač okretnog momenta ima spojku za blokiranje s više lamela i proširenim rasponom, što pridonosi osjećaju neposrednog upravljanja tijekom vožnje i smanjuje potrošnju goriva. Kontrola blokiranja može se implementirati već pri malim brzinama kako bi se povećala kvaliteta vožnje.

Pogonska jedinica također ima novi dinamički prigušivač koji smanjuje varijacije okretnog momenta na pogonskom vratilu. Pretvarač okretnog momenta prilagođen je zajedno sa strukturom prigušivača kako bi se smanjila njihova veličina, ali i masa.

Za bolju učinkovitost i izdržljivost zaslužan je kompaktan i lagan zupčasti prijenosni mehanizam. Mali omjeri prijenosa primjenjuju se pri većim brzinama kako bi se osigurao skladan osjećaj pri dosljednim, malim promjenama broja okretaja i prebacivanju među višim stupnjevima prijenosa. Omjer prvog stupnja prijenosa snižen je kako bi se poboljšalo početno ubrzanje i performanse vozila tijekom terenske vožnje, a osmi stupanj prijenosa ima povećani omjer radi tišeg rada pri velikim brzinama uz manji broj okretaja i manju potrošnju goriva.

Odziv mijenjanja stupnjeva prijenosa poboljšan je za 25 % u usporedbi s trenutačnim automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa zahvaljujući upotrebi novog linearnog solenoida koji je 29 % lakši od prethodne jedinice. Tiši rad i bolju potrošnju goriva također omogućuje pumpa za ulje manjeg promjera.

Toyota će 2025. godine u Europi predstaviti blagu hibridno električnu verziju Land Cruisera koja objedinjuje 2,8-litreni dizelski motor s električnim motorom-generatorom od 48 V, kompaktnu litij-ionsku bateriju od 48 V i sustav start-stop. Ta kombinacija značajno poboljšava vozna svojstva i jamči tišu vožnju uz vrhunske performanse te odličan odziv vozila bez narušavanja njegove sposobnosti da savlada iznimno zahtjevne uvjete.

image
Jayson Fong/Toyota

Za pogonski sklop Land Cruisera koji omogućuje stalni pogon na sve kotače upotrebljava se prilagođeno kardansko vratilo koje osigurava izdržljivost i tiši rad. Promjene su napravljene i na diferencijalima marke Torsen: središnja jedinica prilagođena je kako bi se omogućile bolje performanse i učinkovitija potrošnja goriva, a opcionalni stražnji diferencijal ojačan je radi dodatne pouzdanosti. Oba diferencijala prilagođena su kako bi se postigla najbolja ravnoteža između trakcije pri terenskoj vožnji i stabilnosti na cestovnim površinama.

Jedinica prijenosa također je poboljšana radi bolje izdržljivosti, većeg okretnog momenta aktuatora i otpornosti na koroziju. Novi prekidač za odabir raspona prijenosa H4 ili L4 i novi prekidači za blokadu diferencijala smješteni su na središnjoj konzoli, odmah pored ručice mjenjača.

Prepoznatljiva kvaliteta Land Cruisera kao vozila koje vas može „odvesti bilo gdje i vratiti natrag bez ikakvih problema” uključuje sposobnost savladavanja izazovnih uvjeta pri terenskoj vožnji. Nakon donošenja odluke da će novi model Land Cruisera biti inspiriran svojim naslijeđem i tradicijom, Toyota je osigurala da vozilo ima dovoljno snage da ispuni ovo obećanje umjesto oslanjanja na složene tehnologije.

Jednostavno upravljanje također je bila jedna od ključnih stavki razvoja: vozilo je prilagođeno za terensku vožnju, no zapravo je vrlo jednostavno i udobno te prikladno za svakog vozača i za svakodnevnu upotrebu. Vidljivost je dobra, mjenjač jednostavan i intuitivan, a reakcije vozila na naredbe brze su i sukladne namjerama vozača.

Novi model ispitan je do krajnjih granica izdržljivosti u okviru programa razvoja. Toyota je izgradila novu stazu za ispitivanje terenskih sposobnosti vozila, odnosno izazovnu stazu F na poligonu Shibetsu u Japanu koja vjerno imitira brojne izazovne uvjete vožnje iz cijelog svijeta.

Staza se sastoji od padina, blatnih dijelova, makadamskih cesta i divljih krajolika, a svaki dio predstavlja različit izazov za vozilo. Ispitivanje vozila na ovoj stazi ne samo da je pomoglo potvrditi i poboljšati terenske performanse novog Land Cruisera koji je „jednu stepenicu iznad” trenutačnog modela, već je unaprijeđena njegova prikladnost za svakodnevnu upotrebu i funkcionalnost.

Opsežna ispitivanja također su provedena na Bliskom istoku i u Australiji.

Autentičan terenski karakter Land Cruisera vidljiv je u zadržavanju konstrukcije karoserije na okviru, ali njegova sposobnost na većoj je razini od trenutačnog modela. Performanse se temelje na novoj platformi i okviru GA-F koji se također nalaze u novom Land Cruiseru 300.

To strukturi vozila daje znatno veću čvrstoću i krutost koja je postignuta kombinacijom određenih tehnika proizvodnje. Novi model ima 84 dodatne zavarene točke s kratkim razmakom oko bočnih vrata i donjih rubova karoserije i po prvi se put upotrebljava konstrukcijsko ljepilo (ukupno 11,9 m) kako bi se povećala krutost na mjestima gdje se dodiruju dijelovi lima. Na bočne šine i poprečni nosač stavljeni su zavareni dijelovi umjesto pojačanja, čime je zadržana željena krutost i smanjena masa vozila. Debeli čelični lim i materijali visoke vlačne snage upotrebljavaju se na strateškim mjestima po cijelom okviru kako bi se osigurala odlična čvrstoća.

image
Jayson Fong/Toyota

Novi Land Cruiser prvi je model iz te skupine vozila opremljen sustavom električnog servoupravljača (EPS).

U usporedbi s hidrauličkim sustavom smanjena je količina povratnog trzaja do kojeg može doći tijekom vožnje po neravnim površinama te je omogućeno jednostavnije i izravnije upravljanje i lakša upravljivost pri svim brzinama. EPS također omogućuje novom Land Cruiseru da upotrebljava sustav pomoći za zadržavanje u voznom traku kao dio paketa aktivne sigurnosti i pomoći za vozača Toyota Safety Sense.

Novi sustav kočenja s elektroničkim upravljanjem nudi bolji osjećaj i performanse koje odgovaraju namjerama vozača. Kontrole, performanse i krutost posebno su optimizirani kako bi se dobio prirodan i linearan osjećaj kočenja.

Tlačni sustav jedinice VSC za opće namjene djeluje paralelno standardnom tlačnom sustavu i poboljšava osjećaj pri kočenju. Objedinjena kontrola kočenja kombinira hidrauličku kočnu silu s regenerativnom kočnom silom iz motora, čime se maksimizira upotreba regenerativne kočne sile i smanjuje potrošnja goriva.

Upotrebljavaju se sljedeće disk kočnice: promjera 340 mm sprijeda; 335 mm straga. Elektronička parkirna kočnica djeluje na stražnje kotače.

Sustav pomoći pri vožnji nizbrdo (DAC) automatski osigurava stabilno kočenje bez blokiranja kotača uz održavanje niske brzine vozila na strmim nizbrdicama. Sustav je razvijen tako da se može upotrebljavati kao funkcija tempomata pri brzinama između 4 i 30 km/h u rasponu prijenosa H4 i L4.

Funkcija kontrole sporog kretanja Land Cruisera može se upotrebljavati za održavanje niske brzine tijekom terenske vožnje/kretanja nizbrdo. Funkcija prilagođava okretni moment motora i pritisak kočnice kako bi se spriječilo proklizavanje i blokiranje kotača i omogućilo vozaču da se usredotoči na upravljanje vozilom.

Kontrola sporog kretanja radi u načinu prijenosa L4. Vozač može birati željenu brzinu s pomoću birača na konzoli. Postoji pet različitih postavki brzine koje su primjerene za širok raspon različitih površina i nagiba tijekom vožnje.

Prednji ovjes ima novi neovisni sustav dvostrukih poprečnih ramena s produženim hodom kojim se poboljšavaju prianjanje uz cestu i terenske sposobnosti vozila. Izrađen je od vrlo čvrstih i laganih komponenti kojima se jamči izdržljivost i pouzdanost.

Stabilan pogon podržan je uzdužnim nagibom osi zakretanja kotača, dok je stabilnost pri kočenju poboljšana smanjenjem kuta pomaka osovine i povećanjem kuta poniranja prednje osovine.

Kruta osovina s četiri karike na stražnjoj strani vozila također je promijenjena kako bi se postigla neometana i linearna izvedba, smanjila masa i povećala pouzdanost. Šipka stabilizatora izrađena je od lakšeg i čvršćeg materijala, dok je masa dodatno smanjena zahvaljujući upotrebi osovine s tanjim poprečnim presjekom i optimiziranom debljinom stijenke nosača, što također poboljšava pouzdanost. Veći kut protiv podizanja pomaže spriječiti odvajanje stražnjih kotača od podloge. Također je optimizirana cjelokupna geometrija tako da je kretanje svake karike sada glatko i linearno, čime se jamči udobna vožnja.

Novi Land Cruiser prvi je Toyotin model za koji se upotrebljava mehanizam za odvajanje stabilizatora (SDM) kako bi se poboljšale terenske performanse vozila i osigurala udobnija vožnja po standardnim cestama.

Pritiskom prekidača na središnjoj konzoli vozač može odvojiti prednju šipku stabilizatora kako bi povećao hod ovjesa. Pri kretanju malim brzinama po neravnim, kamenitim površinama, poboljšana artikulacija kotača pomaže zadržati sva četiri kotača na tlu, čime se olakšava upravljanje vozilom. U uobičajenom načinu rada novi Land Cruiser ima 10 % veću artikulaciju kotača u usporedbi s trenutačnim modelom; artikulacija se povećava za dodatnih 10 % uključivanjem funkcije SDM.

Zahvaljujući ovjesu koji se može nesmetano izdužiti i skupiti smanjuju se krutost prevrtanja i kretanje karoserije u svim smjerovima, što omogućuje udobniju vožnju za sve putnike po vrlo neravnom terenu. Šipka stabilizatora automatski se ponovno blokira kada se poveća

Funkcija biranja vrste terena (MTS) prilagođava upravljanje vozilom, pogonsku silu i kontrolu hidrauličkih kočnica da bi se ispunili uvjeti različitih slučajeva terenske vožnje. Sustav sada nudi i dodatni automatski način rada tako da vozač ne mora mijenjati postavku ovisno o uvjetima, a može se upotrebljavati kada je automobil u visokom ili niskom stupnju prijenosa.

MTS se jednostavno uključuje s pomoću prekidača za upravljanje pogonskim sklopom i višenamjenskog birača na središnjoj konzoli. U niskom stupnju prijenosa dostupni su načini rada Mud (Blato), Sand (Pijesak), Rock (Kamen) i Auto (Automatski); u visokom stupnju prijenosa dostupni su načini rada Mud (Blato), Sand (Pijesak), Dirt (Zemlja), Deep Snow (Duboki snijeg) i Auto (Automatski).

image
Jayson Fong/Toyota

Funkcija panoramskog prikaza (PVM) u novom Land Cruiseru pruža potpuni pregled područja neposredno oko vozila, a funkcija praćenja terenske vožnje (MTM) i područja ispod vozila omogućuje vozaču da što preciznije upravlja vozilom po zahtjevnim terenima. Vozač može birati između četiri kamere za provjeru mrtvih kutova; videosignali s kamera također se mogu kombinirati kako bi se stvorila kompozitna slika. Prikaz terena ispod vozila prikazuje položaj stražnjih kotača i vozne površine. Nove mogućnosti funkcije MTM uključuju prikaz terena ispod stražnjeg dijela vozila sa smjernicama koje pokazuju položaj vozila i guma. Slike na zaslonu mogu se proširiti s pomoću dodirnih kontrola za dobivanje još detaljnijeg prikaza.

Funkcija PVM može se upotrebljavati pri brzinama do 12 km/h i, po prvi put u Land Cruiseru, može se aktivirati glasovnom naredbom i prekidačem na konzoli. Također je dostupna funkcija pranja stražnje kamere da bi se u svakom trenutku dobila jasna slika okoline.

Novi Land Cruiser s lakoćom može savladati najekstremnije uvjete i terene, ali to ne znači da pritom ne možete uživati u tihoj i udobnoj vožnji. Poduzete su brojne mjere za izbjegavanje i suzbijanje buke i vibracija.

Tijekom razvoja vozila smanjen je broj mjesta na kojima zvuk može ući u kabinu i stvorena je platforma karoserije na okviru koja proizvodi manje buke. Također su otkriveni i utišani brojni izvori neželjenih zvukova.

Za razliku od trenutačnog modela, u ovaj model postavljena je deblja obloga za smanjenje buke motora s međuslojem koji pokriva veću površinu. Materijal za prigušivanje zvukova također je dodan na pod vozila. Veća krutost nove karoserije i okvira GA-F također učinkovito prenosi rezonancije pojedinih dijelova i time prigušuje vibracije. Uveden je sustav aktivne kontrole buke koji osigurava tišu okolinu za putnike dok je vozilo u praznom hodu ili ubrzava, a pritom se zvučni valovi koji potiskuju buku odašilju iz zvučnika u kabini.

Dodatne mjere pridonose udobnosti vožnje i povećavaju krutost nove platforme i okvira GA-F. Daljnja poboljšanja postignuta su upotrebom sustava kontrole nagiba za neometanu vožnju, novim dizajnom nosača motora, jastučićima za ublažavanje vibracija između karoserije i okvira te izravnim povezivanjem okvira sjedala s karoserijom vozila umjesto s nosačem.

Robusna konstrukcija novog Land Cruisera 250 osigurava odličnu zaštitu putnika u slučaju sudara. Osim temeljne snage samog vozila, za Land Cruiser upotrebljavaju se sveobuhvatne značajke Toyota Teammate koje pomažu spriječiti sudar i štite sve putnike u vozilu ako je sudar neizbježan.

Paket uključuje najnoviju generaciju sustava Toyota Safety Sense s poboljšanim hardverom koji povećava opseg otkrivanja rizika od sudara. Nove značajke Land Cruisera uključuju proširenje sustava zaštite prije sudara koji sada nudi podršku za izbjegavanje sudara u raskrižju, funkciju ograničavanja ubrzanja koja reagira na nagla ubrzanja pri vožnji malom brzinom i funkciju zakretanja upravljača u nuždi. Sustav proaktivne pomoći u vožnji pruža dodatnu podršku vozaču pri malim brzinama putem otkrivanja opasnosti kao što su parkirana vozila i pješaci na kolniku te omogućuje neometano upravljanje i usporavanje kada se približavate vozilu ispred ili prolazite kroz zavoj.

Nove značajke također uključuju sustav za zaustavljanje u nuždi. Kada je aktiviran sustav pomoći za zadržavanje u voznom traku, prepoznaje kada je vozač prestao upravljati vozilom, kočiti i ubrzavati tijekom određenog razdoblja i šalje upozorenje vozaču. Ako i dalje nema nikakve promjene, vozilo se polako zaustavlja i aktiviraju se svjetla u slučaju opasnosti. Pomoć pri sigurnom izlasku upozorava vozača da postoji opasnost od otvaranja vrata prema drugom vozilu ili biciklu koji se približava sa stražnje strane.

Sustavi Toyota Safety Sense mogu se ažurirati softverskim nadogradnjama koje se preuzimaju bežičnim putem, čime se izbjegava odlazak u servisni centar.

image
Jayson Fong/Toyota
image
Jayson Fong/Toyota
image
Jayson Fong/Toyota
image
Jayson Fong/Toyota
image
Jayson Fong/Toyota
image
Jayson Fong/Toyota
image
Jayson Fong/Toyota
image
Jayson Fong/Toyota
image
Jayson Fong/Toyota
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. srpanj 2024 20:51