StoryEditor
Auto motopredstavljamo

Najveći Toyotin hibridni SUV s pogonom na sve kotače i sedam sjedala

20. svibnja 2020. - 06:20
Toyota

Toyota će početkom 2021. godine europskom tržištu prvi put ponuditi svoj najveći SUV Highlander koji će dolaziti isključivo s hibridnim pogonskim sklopom od 244 KS i sa sedam sjedala.

Highlander je uz RAV4 iz D segmenta, te C-HR iz C segmenta i Yarisa Crossa koji je u dolasku u B segmentu najnoviji dodatak Toyotinoj paleti SUV-ova u Europi.

Zahvaljujući Toyotinoj platformi GA-K, Highlander objedinjuje sve odlike Toyotinih SUV-ova, kao što su udobnost, vozna svojstva i sigurnost, s potrošnjom i emisijom štetnih plinova hibridnog pogonskog sklopa. Tu je i inteligentni pogon na sve kotače (All-Wheel Drive) uz obilje prostora u unutrašnjosti i sposobnost vuče prikolice težine do dvije tone.

Četvrta generacija potpuno hibridnog pogonskog sklopa u Highlanderu kombinira 2,5-litreni benzinski motor s Atkinsonovim ciklusom, te prednji i stražnji elektromotor, pri čemu stražnji elektromotor daje Toyotinu SUV-u inteligentni pogon na sve kotače (AWD-i - All-Wheel Drive-intelligent).

Neizostavan dio hibridnog sklopa je snažna nikal-metal-hidridna baterija smještena ispod drugog reda sjedala. Ukupna izlazna snaga Toyotina hibridnog sedmerosjeda je 244 KS u kombinaciji s emisijom CO2 od samo 146 g/km, te potrošnju od 6,6 l/100km po WLTP ciklusu ili 117 g/km i 5,2 l/100 km (usklađeno s normom NEDC), te predstavlja najbolji omjer snage i emisije CO2 u tom segmentu.

Prekidač za odabir načina vožnje omogućava izbor jednog od sljedećih programa: Eco, Normal, Sport i Trail. Sva četiri programa je moguće koristiti kada vozilo djeluje u električnom programu (EV) kojim se zasebno upravlja.

S dužinom od gotovo pet metara, točnije 4,95 metara i dojmljivim aluminijskim naplatcima od 20 inča Highlander Hybrid kombinira elegantan, dinamičan i profinjen izgled vrhunskoga gradskog SUV-a s čvrstoćom, snagom i trajnošću istinskog pogona na sve kotače.

Zahvaljujući akustičkom vjetrobranu i prednjim staklima, uz korištenje zvučne izolacije u krovu, prednjoj armaturi i podu, kao i oblogama u lukovima kotača i prtljažniku, Highlander ima značajno smanjenje buke uz prirođenu mirnoću i bešumni rad potpuno hibridnog pogonskog sklopa. Na Highlanderovu platformu GA-K je postavljena lagana školjka velike krutosti te, uz nisko težište, zajedno pružaju ovom novom SUV-u okretnost u vožnji te udobnost u vožnji po autocesti.

U vozilu, unutrašnjost je oblikovana tako da nudi praktičnost, trajnost i prostranost koja se očekuje od SUV-a sa sedam sjedala, dajući udobno, vrhunsko okruženje za sve putnike. Highlander Hybrid istinski raspolaže sa sedam sjedala. Hod uzdužnog pomicanja sjedala u drugom redu je 180 milimetara, što osigurava dovoljno prostora za dvoje odraslih u trećem redu, te olakšava ulazak i izlazak.

Poklopac prtljažnika pokreće se na električni pogon uz aktiviranje pokretom noge, a prtljažnik nudi 658 litara prostora s dodatnim pretincem u podu, pri čemu se ukupni obujam može značajno povećati potpunim preklapanjem i drugog i trećeg reda sjedala te se dobiva ukupno 1909 litara.

Unutrašnjost dostupna u dvije sheme boja, crna i grafitna, odlikuje se i brojnim pretincima koji su raspoređeni posvuda, što je upotpunjeno USB utičnicama za napajanje u prostoru oko prvog i drugog reda sjedala.

Vrhunske razine opreme uključuju središnji zaslon multimedijskog sustava 12,3 inča sa satelitskom navigacijom, virtualni zaslon, Apple CarPlay i Android Auto, bežično punjenje telefona, ventilaciju sjedala i digitalni retrovizor na kojem se prikazuje široka slika bez ometanja naslona za glavu ili drugih putnika.

Highlander Hybrid je opremljen sustavom Toyota Safety Sense koji objedinjava tehnologije aktivne sigurnosti usmjerene na sprječavanje ili ublažavanje sudara u velikom broju prometnih situacija.

Paket Toyota Safety Sense u Highlanderu uključuje sustav predsudarne zaštite (PCS) s aktivnim zakretanjem upravljača radi izbjegavanja sudara, s otkrivanjem pješaka danju i noću te otkrivanje biciklista danju, prilagodljivi tempomat punog raspona (ACC), ACC s čitanjem prometnih znakova (RSA), održavanje vozila u prometnom traku (LTA), upozorenje za nenamjerno prestrojavanje (LDA), automatska duga svjetla (AHB) i čitanje prometnih znakova (RSA).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

27. listopad 2020 07:11