StoryEditor
Auto motougodno iznenađenje

Najbolji mjesec po broju prodanih novih automobila: u srpnju registrirana 5132 nova vozila

12. kolovoza 2020. - 06:23
Ilustracija AFP

Pandemija koronavirusa opasno je urušila tržište novih automobila u Hrvatskoj koje je u prvih šest mjeseci doživjelo pad od čak 54,4 posto, najviši u cijeloj Europskoj uniji. Međutim, ovogodišnji srpanj donio je ugodno iznenađenje što se tiče broja novoregistriranih automobila te su prodana 5132 nova vozila ili samo 17,4 posto manje nego u istom mjesecu lani.

U srpnju prošle godine, prema podacima agencije Promocija plus, registrirano je 6212 novih automobila, što znači da je u ovogodišnjem istom mjesecu zabilježen minus od 1080 primjeraka. Srpanj je daleko najplodniji mjesec u 2020. godini s 5132 nove registracije, dok je lipanj bio nešto slabiji s 4150 prodanih novih automobila.

Na ovaj rezultat u srpnju najviše su utjecale registracije flota, pri čemu su najaktivnije bile rent-a-car kuće koje su morale zadovoljiti neočekivano veliku potražnju za automobilima zbog dolaska puno većeg broja turista negoli se to očekivalo s obzirom na pandemiju koronavirusa.

Zahvaljujući prilično dobroj prodaji u srpnju ublažen je i pad tržišta u prvih sedam mjeseci tako da je minus nakon šest mjeseci s 54,4 posto pao na 49,1 posto. U razdoblju od siječnja do kraja srpnja ove godine zabilježeno je 22.568 novih registracija, dok je u istom razdoblju lani prodano 44.368 novih automobila. To je minus od 21.800 novih vozila ili 49,1 posto.

U prvih sedam mjeseci ove godine najprodavaniji brend je Volkswagen s 3478 novih registracija, što predstavlja 15,45 posto tržišnog udjela, dok je na drugom mjestu još jedan brend iz VW grupacije – Škoda koja je prodala 3068 novih automobila s 13,59 posto tržišnog udjela. Na trećem i četvrtom mjestu su Renault koji je pronašao put do 2120 novih kupaca uzevši 9,39 posto tržišnog udjela, te Dacia s 1442 nove registracije ili 6,39 posto tržišta.

Na petom mjestu je Kia koja je prodala 1193 nova automobila (5,29 posto tržišnog udjela), dok je Suzuki šesti sa zabilježene 1122 nove registracije (4,97 posto). Na sedmom mjestu je Hyundai s 1014 registriranih primjeraka (4,49 posto), dalje slijede Peugeot s 1002 nova automobila (4,44 posto) i Toyota s 949 komada (4,21 posto), te na desetom mjestu Opel s 890 novih registracija (3,94 posto).

U samom srpnju najuspješnija marka po broju registracija ponovno je bio Volkswagen sa 721 primjerkom, što je 14,05 posto tržišnog udjela, dok je druga Škoda sa 639 primjeraka ili 12,45 posto tržišnog udjela. Na trećem mjestu je Renault s prodanih 540 primjeraka (10,52 posto), četvrti je Peugeot s 337 novih registracija (6,57 posto), dok je peta Dacia s ravno 300 prodanih primjeraka (5,85 posto).

Drugi dio najuspješnijih deset marki u srpnju prevodi Citroën s 282 nove registracije (5,49 posto), a slijede ga Opel s 271 primjerkom (5,28 posto), Suzuki s 254 (4,95 posto), Kia s 236 komada (4,60 posto) i Citroën kao deseti s 220 prodanih primjeraka (4,29 posto).

U prvih sedam mjeseci ove godine najprodavaniji model je Škoda Octavia koja je našla put do 1417 novih kupaca što predstavlja 6,28 posto tržišnog udjela. Iza Octavije je Renault Clio koji na svom kontu ima 933 nove registracije (4,13 posto), dok je treća Dacia Sandero sa 675 prodanih novih jedinica (2,99 posto). Samo četiri registracije manje ima Volkswagen Polo, točnije 671 primjerak ili 2,97 posto tržišnog udjela, dok je na petom mjestu Dacia Duster sa 615 prodanih novih primjeraka (2,73 posto).

Na šestom mjestu je Volkswagen T-Cross s 594 nove registracije (2,63 posto), sedma je Kia Stonic – 575 primjeraka (2,55 posto), dok preostala tri mjesta među deset najuspješnijih drže Volkswagen Golf na osmom s 573 prodana komada (2,54 posto), Renault Captur s 549 (2,43 posto) i Volkswagen T-Roc na desetom s 466 prodanih vozila (2,06 posto).

Kada su u pitanju rezultati isključivo iz ovogodišnjeg srpnja, Škoda Octavia je nedodirljiva s 328 novih registracija ili 6,39 posto tržišnog udjela. Renault Captur je drugi najprodavaniji model u srpnju s 212 primjeraka (4,13 posto), a Volkswagen Polo treći s 202 komada (3,94 posto). Među prvih pet modela u srpnju još su Renault Clio sa 195 komada (3,80 posto) i Opel Corsa sa 176 primjeraka (3,43 posto).

Na šestom mjestu je Dacia Duster sa 148 novih registracija (2,88 posto), sedmi je Citroën C3 sa 128 novih registracija (2,49 posto), osmi je Volkswagen T-Cross sa 117 primjeraka (2,28 posto), te Dacia Sandero – 114 (2,22 posto) i Volkswagen T-Roc sa 113 prodanih primjeraka (2,20 posto).

U odnosu između benzinaca i dizelaša u pogledu broja registracija ovi potonji i dalje zaostaju za automobilima s benzinskim agregatima. Tako je u prvih sedam mjeseci ove godine zabilježeno 12.829 novih registracija vozila s benzinskim motorom, što je tržišni udio od 56,8 posto. Istodobno je prodano 8016 novih automobila s dizelskim agregatom, što je 35,5 posto tržišnog udjela. Automobila s hibridnim pogonom registrirano je 1336 primjeraka ili 5,90 posto tržišta, među kojima dominira Toyota.

Broj električnih automobila i dalje je minimalan. Registrirana su samo 123 primjerka, što predstavlja skroman tržišni udio od tek 0,5 posto. Nešto bolji rezultat s 264 prodana primjerka imaju vozila s tvornički ugrađenom plinskom instalacijom uz postotak od 1,2 posto.

Zagrebačka regija najjača

Prodaja po regijama i županijama i dalje pokazuje da je Zagrebačka regija najsnažnija po tom pitanju. Naime, na širem području Zagreba tijekom prvih sedam mjeseci ove godine prodano je 42,53 posto svih vozila u državi ili 9599 primjeraka. Na drugom mjestu je Šibensko-kninska županija gdje su prodana 1794 nova vozila (7,95 posto).

Primorsko-goranska županija je treća s 1572 nova vozila ili 6,97 posto tržišnog udjela, dok je Splitsko-dalmatinska županija i dalje na četvrtom mjestu s 1569 novih registracija (6,95 posto). Kao i obično dvije najgore županije po broju registracija su Virovitičko-podravska i Ličko-senjska. U Virovitičko-podravskoj županiji prodana su 133 nova automobila (0,59 posto), dok je u Ličko-senjskoj županiji registrirano 98 novih automobila (0,43 posto).

Kia u najmanjem minusu

Od 15 najprodavanijih marki novih automobila u razdoblju siječanj-srpanj 2020. nema ni jedne marke koja ne bilježi negativan rezultat, pri čemu neki imaju čak četverocifreni minus. Najveći gubitnik je Opel na čijem kontu u odnosu na prvih šest mjeseci lani nedostaje čak 3629 novih registracija, a do njega je Renault s mnogo manjim minusom – "samo" za 2189 primjeraka.

Treći najlošiji rezultat ima Volkswagen kojem nedostaje 1953 nove registracije da bi dosegli prošlogodišnju razinu. Peugeot je u minusu za 1764 primjerka, Suzuki 1448, Dacia 1347, Citroën 1169, Hyundai 1068, Škoda 946, Toyota 884... Najmanji minus u prvih sedam mjeseci ove godine ima Kia kojoj nedostaje tek 81 prodani primjerak da dohvati prošlogodišnji rezultat.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

18. rujan 2020 11:20