
Kia, korejski proizvođač automobila, otkrila je slike dizajna eksterijera i interijera potpuno novog EV9, svog prvog električnog vodećeg SUV-a s tri reda sjedala, koji “objedinjuje odvažan stil i sofisticiranu eleganciju iznutra i izvana”. Kia EV9 predstavlja ključni korak naprijed na putu tvrtke prema tome da postane pružatelj rješenja za održivu mobilnost.
Vođeni dizajnerskom filozofijom marke “Opposites United”, Kijini dizajneri nastoje stvoriti vozila s neviđenom vizualnom privlačnošću. Konkretno, stup ideologije “Odvažno za prirodu”, koji nadahnjuje kombinaciju elemenata iz prirodnog i materijalnog svijeta, odigrao je ključnu ulogu u oblikovanju vanjskog dizajna EV9. Rezultat je vozilo koje bez napora kombinira nedvojbenu auru robusne sposobnosti za sve uvjete, sa spokojnom mirnoćom sofisticiranog EV-a koji utire nove putove za budući električni SUV dizajn.
Prednji dio EV9 označavaju jednostavne jasne linije i površine karoserije, koje u jednakoj mjeri odišu samopouzdanjem, jasnoćom i smirenošću. Naglašen “Digital Pattern Lighting Grille” i upečatljivim okomitim prednjim svjetlima, potpis EV9 “Digital Tiger Face” daje vizionarski i futuristički izgled i dojam. Digital Tiger Face ima dvije skupine malih kockastih lampica unutar karoserije uz svako prednje svjetlo. Inovativna “Star Map LED dnevna svjetla (DRL)” modela EV9 stvaraju novo iskustvo osvjetljenja i isporučuju sofisticirani animirani uzorak osvjetljenja koji će označavati Kijino digitalno “lice tigra” za buduće EV modele marke.
Oblikovan iz poligonalnog dizajnerskog jezika, bočni profil EV9 bez napora kombinira snažan i neosporan SUV identitet s iznimnom aerodinamičkom učinkovitošću. Dinamične trokutaste strukture blatobrana i izrazito naglašeni geometrijski lukovi kotača kombiniraju se s tijelom trupa, ujedinjujući poligonalne elemente u kohezivnu strukturu koja predstavlja odlučan izgled. Ručke na vratima u ravnini i sužena stražnja linija krova daju osjećaj glatkog i učinkovitog kretanja.
Stup filozofije dizajna Kia “Opposites United” “Tehnologija za život” osigurava da se stvaraju samo tehnologija i inovacije koje promiču pozitivne, intuitivne interakcije između ljudi i strojeva – ostvarujući nove mogućnosti za mobilnost. Ove su vrijednosti odigrale ključnu ulogu u stvaranju interijera EV9. Omogućili su Kijinim dizajnerima da daju prednost prostoru, udobnosti i tehnologiji za sve putnike, ponovno osmišljavajući ono što obiteljski SUV može ponuditi.
Izgrađen na Kijinoj električnoj globalnoj modularnoj platformi (E-GMP), dugi međuosovinski razmak, niska linija pojasa i potpuno ravna arhitektura električnog vozila EV9 omogućili su stvaranje izdašnog prostora za sve putnike za povezivanje i opuštanje uz udobnost u stilu salona u sva tri reda sjedala. U ponudi u formatima sa šest i sedam sjedala, Kia je prikupila povratne informacije od obitelji kako bi procijenila konfiguraciju sjedala i značajke kako bi osigurala da EV9 pruža jednakost prostora, udobnosti i iskustva za sve putnike bez stavljanja svog fokusa na vozača.
Kroz prostranu, laganu, prozračnu kabinu, EV9 utjelovljuje elegantno jednostavan dizajn vrhunske kvalitete, iznimno jednostavan za korištenje. Otvorena, lebdeća panoramska nadzorna ploča proteže se od upravljača do središta vozila. Dva 12,3-inčna zaslona osjetljiva na dodir integrirana s jednim 5-inčnim segmentnim zaslonom poboljšanog digitalnog iskustva, nudeći kontrolu nad funkcijama vozila bez napora i osiguravajući da su fizički gumbi svedeni na minimum.
Središnja konzola opremljena je brojnim mogućnostima za pohranu, uključujući prostrani pretinac koji se nalazi u dnu. Vrata središnje konzole dodatno su dizajnirana kako bi doprinijela općoj profinjenosti unutarnjeg prostora. EV9 audio-vizualni, navigacijski i telematski (AVNT) zaslon visoke razlučivosti s proširenim zaslonom stvara bogato i impresivno iskustvo. Povećava sposobnost stanara da se neprimjetno uključe i komuniciraju s digitalnim svijetom. Ispod AVNT zaslona, niz skrivenih tipki osjetljivih na dodir pruža funkciju start/stop zajedno s AVNT i kontrolom grijanja, ventilacije i klimatizacije (HVAC).
Iako je automobil u potpunosti otkriven iznutra i izvana, Kia ostaje škrta na riječima o performansama i tehničkim specifičnostima, iako s obzirom na ciljani maksimalni domet od 540 kilometara - i činjenicu da ima oko 200 mm više prostora između kotača od EV6 – očekuje se da će maksimalni kapacitet baterije biti u području od 100 kWh od lansiranja. Tako barem kažu iz britanskog Autocara.
Budući da EV9 dijeli svoju 800-voltnu E-GMP platformu s EV6 i srodnim modelom Hyundai Ioniq 5, bit će sposoban za brzo punjenje na 350 kW kako bi omogućio domet od 100 km u samo šest minuta, a doći će kao standard s funkcijom obrnutog punjenja “vehicle-to-load”.
EV9 će biti dostupan od lansiranja s izborom opcija pogona na stražnje i četiri kotača kroz jednostavan odabir razina opreme - očekuje se da će od lansiranja biti ograničen varijantom GT-Line S s dva motora s predviđenim vremenom 0-96,5 km/h od 5 s. Snažniji EV9 GT slijedit će potencijalno povećavajući snagu iznad 585 KS najpopularnijeg EV6.