StoryEditor
Auto motodoktore, pomozite

Je li nužno servisirati plinski uređaj svake godine, koliko košta? Ako turbodizelaš mijenja zvuk, izgorio je ventil

Piše Željko Marušić
12. kolovoza 2022. - 16:00

Imam Audi A6 3.0 V6. Trebam li svake godine posebno servisirati plinsku instalaciju i kolika je cijena?

Zoran B.

Kako bi sustav koji plin (LPG) dovodi u cilindre radio ispravno, nužno je jedanput godišnje (ili na 15.000 km) servisirati plinsku instalaciju. Štetno je zanemariti servis dok nema poteškoća. Kako bi se izbjegla toplinska preopterećenja vitalnih dijelova motora, zbog rada sa siromašnom smjesom (višak kisika potiče oksidaciju – izgaranje), odnosno gubitak snage, treba u svim uvjetima osigurati ispravan omjer plina i kisika. Jedanput godišnje ili svakih 15.000 km mjernom "njuškom" treba provjeriti ima li curenja plina na spojevima, priključcima i cijevima, jer pogoršava performanse i povećava potrošnju. Treba provjeriti ima li curenja rashladne tekućine motora, koja grije isparivač, jer ako curi motor će ostati bez hlađenja i oštetiti se. Potom treba provjeriti pad tlaka isparivača pri povećanju snage, jer ako je prevelik, motoru se, zbog nedovoljne količine plina, smanjuju performanse. Važan dio servisa su izmjene filtra tekuće faze, uz uklanjanje nečistoća kod elektroventila te filtra plinovite faze, jer nečistoće, vlaga, katran i parafin zaostaju i izazivaju blokiranje.

Renault Clio 1.5 dCi iz 2004. sa 294.000 km ima problema pri ubrzanju, jer mu se mijenja zvuk motora (postaje glasniji i viši) i povećava dimljenje…

Neven K.

Motor serije Renault K-Type, uveden 1995., izvorno je bio benzinski, s blokom od sivog lijeva, obujma 1390 ccm (provrt 79,5 mm, hod 70 mm) i 1598 ccm (79,5 mm, 70 mm). Iz njega je 2002. izveden turbodizelaš 1.5 dCi, uzimanjem dužeg hoda (80,5 mm), a zbog većih mehaničkih i toplinskih opterećenja provrt je smanjen s 79,5 na 76,5 mm. Nastao je, već slavni, obujam 1461 ccm. Za razliku od 16V benzinaca, ima jedno bregasto vratilo, pokretano zupčastim remenom i osam ventila. Pokazao se pogođenim, premda je u startu imao problema s ubrizgavanjem Delphi (kuglasti Common-rail), što je riješio Bosch. U vašem se slučaju radi o već dotrajalom motoru. Kad se uz nemiran rad u leru mijenja zvuk motora (u području usisne grane) pri dodavanju gasa, riječ je o ozbiljnijem kvaru. Vjerojatno je izgorio jedan ili više ispušnih ventila (usisni su zbog nižih temperatura manje na udaru) te će trebati skidati glavu i izmijeniti ventil (ventile). Ovisno o stupnju istrošenja trebat će doraditi/izmijeniti sjedište/a ventila.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. listopad 2022 21:30