
Poznato je da je Njemačka najveće tržište za uvoz rabljenih automobila u Hrvatsku. Svako četvrto vozilo koje se uvozi u Hrvatsku dolazi s tog tržišta.
No koje su marke i modeli vozila najpopularniji kod domaćih vozača, pokazalo nam je istraživanje platforme Auto-uvezi. Cijelu prošlu 2022. godinu njihov kalkulator za izračun troškova uvoza automobila iz EU-a aktivno se koristio, te su na temelju toga prikupili zanimljive podatke o vozilima koja ste pretraživali za uvoz iz Europske unije.
Kroz istraživanje prezentirali su statistiku najčešće pretraživanih marki i modela vozila za uvoz, prosječne kilometraže i cijene vozila na temelju više od 80.000 izračuna koje su njihovi posjetitelji napravili koristeći besplatan kalkulator za uvoz automobila. Analizirajući vrstu vozila koja su se htjela uvesti, očekivano je kako su se pretežno pretraživala rabljena vozila za uvoz, i to u čak 98,32% pretraga naspram 1,68% novih vozila.
Kad su u pitanju nova vozila kupljena direktno u Hrvatskoj, u 2022. godini se preokrenuo trend te su se više kupovala nova vozila na benzinski i hibridni pogon nego na dizelsko gorivo. U slučaju uvoza vozila, ipak je još uvijek najveći interes za vozila koja kao pogon koriste dizelsko gorivo. Pretraga uvoza električnih vozila zastupljena je sa skromnih 2,37%, a vozila na hibridni pogon s 3,38%
Jedan od temeljnih razloga zbog kojeg se Hrvati odlučuju uvoziti vozilo jest što smatraju da je to povoljnije nego kupiti ga u Hrvatskoj. Često zbog toga i pretražuju vozila koja imaju veći broj prijeđenih kilometara kako bi prošli što povoljnije.
Na prikazanom grafu može se vidjeti koji je najučestaliji raspon cijena vozila koja su se željela uvesti. Možemo vidjeti kako se najčešće radi o automobilima kojima je cijena do 30.000 eura, dok je medijan cijene za uvoz vozila iznosio 15.000 eura. Cijena koja je prikazana je ona u državi uvoza, dakle bez troškova uvoza. Što se pak tiče prijeđenih kilometara, pretraživana vozila u prosjeku su prešla oko 125.000 kilometara, dok medijan iznosi oko 110.000 km.
Pitanje koje većinu zanima jest koja se marka vozila, te ujedno i model, najviše pretraživala za uvoz.
Iz grafa je vidljivo kako su njemačke marke najpopularnije prilikom pretrage, što je i očekivano s obzirom da se većina vozila uvozi iz Njemačke. Na vrhu se ističe BMW kao najpopularniji odabir za uvoz, a slijede ga Audi, VW i Mercedes. Nakon toga dolaze i proizvođači iz drugih država, kao što su Renault i Ford.
Kada gledamo točan model uz marku vozila, BMW je ponovno na vrhu, i to s čak dva modela. Najpopularniji model vozila za uvoz u 2022. godini bio je BMW Serije 3, a odmah iza njega BMW Serije 5. Nakon toga slijede i ostali modeli drugih njemačkih proizvođača, kao što je Mercedes E-klasa, Audi A4, VW Golf 7 i Mercedes C-klasa.
Prvi model nekog ne-njemačkog proizvođača je Mazda CX-5, na 12. mjestu.
Prema zadnjem istraživanju, prosječna starost voznog parka u Hrvatskoj je 14,3 godine. Međutim, kupnjom i uvozom rabljenih vozila koji su mlađi od toga, ta brojka bi se mogla popraviti. Iz podataka možemo vidjeti kako je medijan godišta vozila koje se htjelo uvesti 2016., dok je prosječno godište bilo 2014., što znači da je prosječna starost vozila za uvoz oko osam godina.
Električna vozila postaju sve popularnija kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj. Postoji rastući trend kupnje novih električnih vozila, a isto tako i sve više raste trend uvoza električnih vozila, pogotovo s obzirom na troškove ekološke komponente koja je nepostojeća u njihovu slučaju. Kada gledamo najpopularniju marku električnih vozila za uvoz, možemo vidjeti kako se na vrhu uvjerljivo nalazi Tesla, a slijede ga Renault, BMW, VW, Smart i Nissan.
Analizirajući dodatno modele električnih vozila koji su najtraženiji za uvoz, na prvom mjestu je očekivano Tesla, i to njihov Tesla Model 3. Iza njega slijedi BMW i3 i Renault ZOE, a zatim se na četvrtom mjestu najpopularnijih električnih modela za uvoz nalazi Tesla Model S.
Na kraju, treba uzeti u obzir da ova statistika predstavlja ono što su posjetitelji pretraživali. Međutim, na platformu Auto-uvezi uvjereni su da se statistika vozila koja su uvezena ne razlikuje mnogo od one koja su pretraživana.