StoryEditor
Auto motoMERCEDES-BENZ EQE

E-klasa na električni pogon: zahvaljujući bateriji kapaciteta od 90 kWh ima doseg do 660 kilometara

15. rujna 2021. - 06:30

Elektrifikacija je opasno zahvatila autoindustriju, a u tom smjeru velikom brzinom ide Mercedes-Benz, koji je nakon modela EQS na IAA Mobility u Münchenu (7. – 12. rujna), na svjetskoj razini predstavio model EQE. Riječ je o električnom pandanu iznimno popularne i uspješne E-klase, ali i izravnom konkurentu Teslinu S Modelu, koji do sada nije imao ozbiljnijeg protivnika. EQE je nakon modela EQS drugi model nastao na EVA2 platformi namijenjenoj premium klasi električnih modela, s tim što je broj manji od S-klase pokretane strujom.

Električna E-klasa kompaktnija je od modela EQS, a što potvrđuje i međuosovinski razmak koji je kraći za devet centimetara te iznosi 3120 milimetara. Što se tiče vanjskih dimenzija, odnosno izgleda, novi je model usporediv s CLS-om. Kao i potonji, nema vrata prtljažnika, već fiksno stražnje staklo te poklopac Hypercreen prtljažnika. EQE broji 4946 milimetara duljine, širok je 1961 mm te visok 1512 mm.

Nasuprot tome unutarnje dimenzije premašuju dimenzije današnje E-klase. Primjerice, prostor za ramena sprijeda donose dodatnih 2,7 cm, ali i unutarnja duljina je veća za punih 8 cm. Položaj sjedenja je viši i sigurniji (+65 cm), dok je na raspolaganju prtljažnik obujma 430 litara, a što je 110 litara manje u odnosu na aktualnu E-klasu.

Uz opcionalno dostupan MBUX Hyperscreen, cijela ploča s instrumentima je jedan, vrhunski široki zaslon. To određuje estetiku čitavog kokpita i interijera. Zasloni visoke rezolucije naizgled se besprijekorno spajaju pod zajedničkim staklenim poklopcem. Grafički izgled njihova MBUX sadržaja savršeno je usklađen. MBUX Hypercreen je minimalistički integriran u ploču s instrumentima. 12,3-inčni OLED zaslon za suvozača daje im vlastiti zaslon i kontrolno područje. Iste je veličine i ekran ispred vozača, koji "glumi" instrumentnu ploču, dok je na središnjem grebenu 17,7-inčni zaslon (u osnovnoj verziji 13-inčni).

Prvi model koji će biti dostupan kupcima je EQE 350 s elektromotorom snage 215 kW i 530 Nm okretnog momenta. Poslije slijede daljnje verzije, a svi modeli EQE-a dolazit će s električnim pogonom (eATS) na stražnjoj osovini. Kasnije 4Matic verzije također će biti opremljene eATS-om na prednjoj osovini. Elektromotori su sinkroni s trajnim uzbudom (PSM). S PSM-om, rotor izmjeničnog motora ima stalne magnete i stoga ga nije potrebno napajati. Prednosti ovog elektromotora uključuju veliku snagu, visoku učinkovitost i veliku postojanost snage. Motor na stražnjoj osovini posebno je snažan zbog svoga šestofaznog dizajna: ima dva namota sa po tri faze.

U modelu EQE je litij-ionska baterija koja se sastoji od deset modula i ima korisni sadržaj energije od 90 kWh. Inovativni softver za upravljanje baterijama omogućuje bežično ažuriranje (OTA). Tako upravljanje energijom EQE-a ostaje ažurirano tijekom cijelog životnog ciklusa. U slučaju baterije, postignut je veliki korak u smislu održivosti kemije stanica: optimizirani aktivni materijal sastoji se od nikla, kobalta i mangana u omjeru 8:1:1. Time se sadržaj kobalta smanjuje na manje od deset posto.

Kontinuirano optimiziranje mogućnosti recikliranja dio je Mercedes-Benzove holističke strategije baterija. Ovako opremljen EQS 350 ima doseg do 660 kilometara, a što je više u odnosu na Teslin S Model Long Range. Mercedes EQE imat će sposobnost punjenja baterije AC strujom do 22 kW, ali i snažnim DC punjačima do 170 kW. Tako će za doseg od 250 kilometara biti potrebno punjenje u samo 15-ak minuta.

Mercedes-Benz izdaje certifikat o bateriji za svoje visokonaponske baterije, a time i jamstvo performansi za kupce. Naime, napravljen je korak naprijed u odnosu na brojnu konkurenciju pa u Mercedesu s ponosom ističu kako vjeruju u vrhunske performanse 10 godina ili do 250.000 prevaljenih kilometara.

Poslije se očekuje i baterija od 108 kWh.

Pametno upravljanje baterijom i snagom

Visoke performanse i brojna snažna ubrzanja bez pada snage karakteriziraju filozofiju pogona modela EQE. To se može zahvaliti sofisticiranom toplinskom konceptu i nekoliko varijanti uporabe energije pomoću rekuperacije. U tom se procesu visokonaponska baterija puni pretvaranjem mehaničkog rotacijskog gibanja u električnu energiju tijekom usporavanja ili kočenja.

Vozač može ručno odabrati usporavanje u tri stupnja (D+, D, D-), kao DAuto. ECO Assist nudi oporavak optimiziran za svaku situaciju – usporavanje je toliko jako ili slabo da u konačnici rezultira najučinkovitijim stilom vožnje. Ako je moguće, rekuperativno usporavanje također se koristi za vozila koja su otkrivena ispred vas. To se događa čak i dok se ne zaustave, na primjer na semaforima.

Navigacija s električnom inteligencijom planira najbržu i najprikladniju rutu, uključujući zaustavljanje zbog punjenja, na temelju brojnih čimbenika i dinamički reagira na prometne gužve ili promjenu stila vožnje. To uključuje vizualizaciju u MBUX infotainment sustavu kako bi se vidjelo je li raspoloživi kapacitet baterije dovoljan za povratak na početnu točku bez punjenja.

item - id = 1127368
related id = 0 -> 1127078
related id = 1 -> 1126242
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. rujan 2021 06:34