StoryEditor
Auto motoPORSCHE 911 TURBO S

Dolazi kao coupe i cabriolet verzija i vrh je ponude ovog proizvođača sportskih automobila s agregatom od 650 KS

Piše Zdravko Juričko
25. ožujka 2020. - 06:22
Porsche 911 Turbo S

Nova generacija Porscheova modela 911 Turbo S, popularnog “elfa”, koja dolazi kao coupe i cabriolet verzija, vrh je ponude ovog proizvođača sportskih automobila s agregatom od 650 KS.

Kod obje verzije srce je novi 3,8-litreni 6-cilindarski bokser motor s dva VTG punjača koji ima 70 KS više od prethodnika. Maksimalni okretni moment sada iznosi 800 Nm, što je plus od 50 Nm. Ubrzanje od nule do 100 km/h skraćeno je s Turbo-specifičnim PDK mjenjačem, s osam stupnjeva i dvije spojke, za 0,2 sekunde, s 2,9 na 2,7 sekundi, dok je maksimalna brzina ostala nepromijenjena i ostaje 330 km/h.

Dimenzije modela 911 Turbo S, u skladu s povećanom dinamikom, znatno su narasle. Karoserija prednjom osovinom, promatrajući širinu, sada zauzima 45 milimetara više prostora na cesti (1840 mm), a ukupna širina preko stražnje osovine sada iznosi 1900 milimetara (plus 20 mm). Promijenjene geometrije kotača, daljnji razvoj aerodinamike i novi mješoviti pneumatici pridonose agilnosti i sportskom osjećaju. Na prednjoj osovini geometrija kotača povećana je za 42 milimetra, a na stražnjoj osovini za 10 milimetara.

Povećano stražnje krilo konstruirano je za dodatan negativan uzgon. Pritom 911 Turbo S svoju snagu prvi put na cestu prenosi preko pneumatika u dvije dimenzije. Sprijeda se kotrlja na 20-inčnim gumama u zasebnoj dimenziji 255/35 za 911 Turbo, a straga na 21-inčnim gumama dimenzija 315/30. Nove opcije za opremu naglašavaju znatno više sportski usmjeren karakter ove “jedanaestice” s pogonom na sve kotače. Tu spada sportsko vozno podvozje Porsche Active Suspension Management (PASM), koje je spušteno za 10 milimetara, te sportski ispušni sustav čiji podesivi poklopci osiguravaju markantan sportski zvuk.

Skok nove generacije u performansama posebno je vidljiv kod sprinta s mjesta na brzinu od 200 km/h. Tu novi 911 Turbo S s ubrzanjem od 8,9 sekundi nadmašuje svojeg prethodnika za cijelu sekundu. Zahvaljujući daljnjem razvoju pogona na sve kotače Porsche Traction Management (PTM), prijenosna kutija može prenijeti znatno veći okretni moment.

Pritom do 500 Nm dospijeva do prednjih kotača. Pojačan sportski dojam dolazi i s novom generacijom serijskog PASM voznog postroja. Brži i još egzaktnije regulirajući amortizeri osiguravaju stabilnost, povezanost s cestom, ponašanje upravljača i brzine u zavojima, za prednosti s aspekta dinamike vožnje.

Novi prednji dio s proširenim otvorima za dovod zraka kao tipični Turbo ima dvostruka prednja svjetla i serijska LED matrix prednja svjetla. Novooblikovani pneumatski promjenjivi prednji spojler i povećane stražnje krilo dosežu 15 posto veći negativni uzgon. Ukupan dojam sa stražnje strane zaokružuju dvostruke završne cijevi u tipičnom uglatom dizajnu Turbo modela u crnoj boji visokog sjaja. Interijer donosi visokokvalitetnu i sportsku opremu.

Nasloni sportskih sjedala, prilagodljivi u 18 smjerova, prošiveni su u počast prvom 911 Turbo (tip 930). Visokokvalitetni grafički detalji i natpisi na instrumentnoj ploči upotpunjuju specifična obilježja Turbo S modela. Sada se, zahvaljujući novom poretku, 10,9-inčnim središnjim zaslonom sustava PCM može upravljati brzo i bez ometanja. Nadalje, tvornički dolaze i GT sportski volan, paket Sport Chrono s novom integriranom aplikacijom Porsche Track Precision App ili BOSE® Surround Sound sustav.

Model 911 Turbo S Coupé, uključujući opremu specifičnu za pojedinu zemlju, kao i PDV (19 posto), u Njemačkoj košta 216.396 eura, dok cijena za 911 Turbo S Cabriolet iznosi 229.962 eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

24. rujan 2020 11:30