StoryEditorOCM
Auto-motoPREMIJERA

Cupra pokazala novi Born VZ, fantastični spoj između elektrifikacije i performansi

Piše Robert Radica
24. veljače 2024. - 17:00

Cupra Born je prvi potpuno električni model marke, a sada ova španjolska marka sportskih automobila podiže ovaj savršen spoj između elektrifikacije i performansi dalje s modelom Born VZ. Ovaj najnoviji dodatak u liniji vozila tvrtke Cupra iz Barcelone je proširen novom i snažnijom verzijom koja će, prema proizvođaču, nadahnuti svijet.

Wayne Griffiths, glavni izvršni direktor Cupre, je rekao: ‘Cupra Born bila je prekretnica za marku kada smo lansirali model 2021. kao naše prvo 100 posto električno vozilo. I isporučuje se izvanredno, s 45.300 prodanih primjeraka prošle godine, što je povećanje od 44,4 posto u usporedbi s godinom prije. S modelom Cupra Born VZ donijet ćemo još više performansi ovom modelu, dokazujući još jednom da su elektrifikacija i performanse savršen spoj.‘

Treba reći i kako će Cupra Born VZ biti lansiran u trećem kvartalu 2024., a cijene i specifikacije će biti potvrđene u ljeto.

Cupra Born VZ isporučuje 240 kW (326 KS) snage i 545 Nm okretnog momenta, primijenjenih na cestu putem poboljšane geometrije postavki ovjesa, sportski podešenog upravljanja i poboljšanog osjećaja kočenja. Ovi aspekti u kombinaciji daju vrhunske performanse u liniji Cupra Born i čine ga jednim od najdinamičnijih automobila u svom segmentu. Preuzima naprednu tehnologiju pogonskog sklopa Cupre Born i povećava performanse: potpuno električni sustav daje 40 posto više u odnosu na verziju e-Boost. Okretni moment je također povećan za 75 posto više od bilo koje druge Born verzije. To znači da Cupra Born VZ može postići 100 km/h iz mjesta za samo 5,7 sekundi, što je za sekundu brže od verzije e-Boost. Najveća brzina je također povećana i sada je ograničena na 200 km/h, što je 40 km/h više od verzije e-Boost.

image
Cupra

Novi DCC sportski ovjes, osjetljivo ponašanje upravljanja i poboljšani osjećaj papučice kočnice, kao i robusna stražnja kočnica, zajedno stvaraju vrhunsku dinamičku izvedbu. Na stražnjoj strani Borna VZ, novi amortizeri i opruge kombiniraju se s ažuriranim postavkama ventila amortizera i dizajnom opruga sprijeda, kao i ažuriranim stabilizatorima, kako bi se stvorio DCC Sport ovjes koji pruža bolju kontrolu karoserije vozila. Dinamička poboljšanja tehnologije kočenja vozila daju VZ-u čvršći, robusniji osjećaj kočenja, povećavajući njegovu izravnost i smanjujući mekoću u usporedbi sa standardnim varijantama Cupra Born.

Performanse se ne postižu žrtvovanjem učinkovitosti, a Cupra Born VZ može prijeći do 570 kilometara. Baterija je poboljšana i sada nudi 79 kWh neto kapaciteta (+2kWh). Tehnologija ostaje praktična; može se puniti kod kuće koristeći AC sustav od 11 kW ili na mjestu za brzo punjenje od 170 kW istosmjerne struje, što znači da bi brzo punjenje od 10 do 80 posto trajalo 30 minuta.

Estetika susreće performanse uz uvođenje dvaju novih 20-colnih aluminijskih kotača, s različitim tehnologijama poput 3D bakrenih umetaka ili kovane tehnologije, kako bi se naglasio njegov sportski duh. Šire gume visokih performansi pomažu u prijenosu snage i okretnog momenta Born VZ-a na cestu preko stražnjih kotača. Automobil također dolazi sa širim kotačima (8Jx20‘‘) umjesto trenutne verzije Borna (7.5Jx19‘‘ i 7.5Jx20‘‘). Dimenzije guma su 215/45R20, a na slikama se vidi da se radi o izrazito sportskim gumama Bridgestone Potenza S001.

image
Cupra

Cupra Born VZ također uključuje regenerativne poluge za mijenjanje stupnjeva prijenosa na upravljaču, omogućujući odabir između tri različite razine rekuperacije energije. Kada se papučica gasa otpusti, motor djeluje kao generator koji vraća energiju natrag u bateriju gurajući energiju natrag u pogonski sklop i smanjujući trošenje i habanje kočnica. Za veću kontrolu nad regenerativnim karakteristikama, vozači mogu koristiti ručice mjenjača za kruženje kroz tri različite razine dok su u načinu rada ‘D‘, pomažući prilagodbi svom stilu vožnje. Jednostavno pomoću lopatica odaberite kada vam je potrebno veliko usporavanje.

Parkiranje je sada nevjerojatno jednostavno, novi Remote Park Assist omogućuje vozaču da dovrši manevre parkiranja sa svojim pametnim telefonom, dok Trained Parking Assist omogućuje vozilu da nauči parkirati na redovita mjesta pohranjujući karakteristike i putanju na karti. A za svakodnevno parkiranje bez obzira na lokaciju, Top View kamera daje vozačima pogled od 360° na vozilo i njegovu okolinu. Paket tehnologija za sigurnost i udobnost također uključuje Side Assist za zaštitu od vozila u mrtvim kutovima ili koja se brzo približavaju; Front Light Assist automatski kontrolira funkciju prednjih svjetala; Dinamički prikaz prometnih znakova tumači prometne znakove; i Exit Warning će upozoriti na prepreke tijekom izlaska kada je parkiran.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
01. lipanj 2024 08:28