StoryEditor

Benzin plus plin dobitna su kombinacija: svjedočimo sve većem broju automobila sa serijski ugrađenim dvogorivnim motorom

21. listopada 2021. - 06:33

Dacia je trenutno jedni proizvođač automobila koji u svim svojim modelima nudi benzinski motor u kombinaciji s tvornički ugrađenom plinskom instalacijom. Riječ je dvogorivnom motoru oznake TCe 100 ECO-G, koji uz benzin kao pogonsko gorivo koristi ukapljeni prirodni plin (UNP), premda je poznatiji kao LPG (eng. Liquefied petroleum gas). Riječ je o gorivu čije kvalitete nisu previše poznate, premda je ekološki prihvatljivo, pristupačno i sigurno. Ima i smisla s obzirom na rastuće cijene goriva i globalne napore da se smanje emisije CO2.

Dacia je učinila LPG pristupačnijim rješenjem tako što ga je ponudila u svim svojim modelima – Sanderu, Sanderu Stepway, Loganu, Dusteru i novom Joggeru, prepoznatljivima po oznaci ECO-G. LPG doživljava eksplozivan rast. U Francuskoj se, primjerice, prodaja učetverostručila u prvoj polovini 2021. u usporedbi s 2020., a u usporedbi s 2019. čak je 15 puta veća. Za ovaj znatan rast zaslužna je prvenstveno Dacia. Godine 2020. Dacijina vozila činila su 78 posto svih novih vozila s pogonom na LPG prodanih u Francuskoj. U Hrvatskoj je na primjer prodaja plinskih inačica na Daciji skočila s tri posto u 2019. na 64 posto u 2021. To je fantastičan rezultat koji puno govori o tome kako su LPG i Dacijina filozofija idealan spoj.

Činjenica da se Dacijin provjereni LPG sustav ugrađuje na motor TCE 100 ECO-G već na proizvodnoj liniji znak je sigurnosti i pouzdanosti. Može se pohvaliti istim trajanjem jamstva proizvođača (3 godine ili 100.000 km), troškovima održavanja i servisnim intervalima te obujmom prtljažnika kao i benzinska inačica. Spremnik za LPG optimalno je smješten na mjestu gdje se obično nalazi rezervni kotač.

Inače, većina automobila pokretanih dvogorivnim motorom naknadno je opremljena potrebnom opremom. Riječ je o procesu koji zahtijeva suradnju sa specijaliziranim prerađivačima koji nisu dio proizvođačeve mreže. No, u protekle je dvije godine LPG-u porasla popularnost. Prodaja je u jeku rasta cijena benzina i dizela doživjela pravi procvat pa danas svjedočimo sve većem broju vozila sa serijski ugrađenim dvogorivnim motorom, o čemu najbolje svjedoči Dacija kao marka.

Dacijina ponuda inačica ECO-G je praktična, ekonomična, jednostavna i ekološki prihvatljiva. Obujam prtljažnika ostaje isti, bez obzira na dodatni spremnik za plin. Otvor za punjenje spremnika LPG-a nalazi se na istom mjestu gdje i onaj za punjenje benzina. Motor troši više LPG-a nego benzina, ali prosječna je cijena LPG-a u Hrvatskoj gotovo 50 posto niža.

Kupovna cijena inačica Dacia ECO-G brzo se isplati. Zbog dvogorivnog motora automobil ima dva spremnika za gorivo pa je doseg s jednim punjenjem veći od 1000 km. Primjerice, pogonjen LPG-om, novi Sandero ECO-G nudi 1300 km dosega. Kad ih pokreće LPG, Dacijini automobili ispuštaju 10 posto manje CO2 od benzina, a pritom razvijaju više snage i okretnog momenta. Doseg sa svakim spremnikom jasno je istaknut na instrumentnoj ploči. Automobil se automatski prebacuje na benzinski pogon kad se spremnik LPG-a isprazni.

Brojni novi kupci osjećaju se sigurnijima zahvaljujući originalnoj opremi i jamstvu proizvođača te u velikom broju prihvaćaju Dacijinu ponudu. Inačice s pogonom na LPG činile su 20 posto Dacijine prodaje 2020. U prvoj polovini 2021. činile su 28 posto ukupne prodaje. To je prava priča o uspjehu, posebno kad se u obzir uzmu brojne prednosti.

item - id = 1136680
related id = 0 -> 1148091
related id = 1 -> 1147786
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. prosinac 2021 17:05