Na sjeveru Europe vremenski uvjeti su po našim standardima idilični samo u sredini ljeta. Pa opet, tamo se iz razonode plovi čak i više nego u Sredozemlju gdje se izvan sezone na moru mogu sresti uglavnom ribolovci. Navikli na oštriju klimu, Šveđani, Danci i Norvežani s dugom pomorskom tradicijom ne ustručavaju se nakon posla odvezati cimu i s društvom ćakulati grijući se toplim čajevima.
Upravo za takve prigode je napravljen Nimbus W9, devetmetarski gliser proglašen motornim brodom godine.
Sličnog koncepta kao uspješni Axopar i XO, niskog profila, s uskim trupom i snažnim motorom, Nimbus je ponudio još više komfora u kokpitu i kabini, te rješenja za ugodan dnevni ili vikend izlet. Upravo to znači slovo W u imenu (Weekender).
Modularna tehnika gradnje kod Nimbusa posebno dolazi do izražaja, pa se devetka može odabrati s unutrašnjim ili vanjskim motorom, a na istom trupu u ponudi su otvoreni model T (Tender) i C (Commuter) sa zatvorenim visokim nadgrađem. U oba ljetna modela se nad kokpitom može naručiti bimini ili T-top, te djelomično ili potpuno zatvoriti s tendom za zimske plovidbe ili spavanje u razvučenom salonu.
Lakoća ubrzanja
Bijela kapa motora se tako lijepo slaže s brodom da se čini malo vjerojatno da će netko ići na ugradbene Volvo Pente. Uza sve draži Z-prijenosa, jednom kad isprobate Veradovih 300 konja teško ćete se vratiti na kompliciraniji pogon. Može se jedino poigrati sa snagom jer trup trpi sve do 350 konja. Naša postignuta 42 čvora i potrošnja od 2 do 3 litre po milji čine se sasvim solidnim rezultatom.
Više od same brzine impresionira lakoća ubrzanja 2800 kilograma teškog plovila. Dobro balansiran oštri trup ne pruža nikakav otpor već samo poput sjekire drži zacrtani pravac. Ono malo valova u Piranskom zaljevu, odnosno Savudrijskoj vali, bili su mu lagan zalogaj.
Zamka kod ovakvih linija zna biti u bočnoj stabilnosti, no spušteno težište i prilično ravna krma širine tri metra odlično rade svoj dio posla. Za svaki slučaj, u serijskoj opremi su Zipwake trim ploče kao i pramčani potisnik. Kako su naveli švedski projektanti, dvije stepenice na trupu osiguravaju zračno podmazivanje, što u prijevodu znači manje trenja, lakše ubrzanje, veću brzinu i nižu potrošnju goriva.
Slična rješenja su kod raznih proizvođača u upotrebi već godinama, no sa svakim novim modelom se rade male preinake, dodaju i oduzimaju stupnjevi i centimetri kako bi se dobio što bolji rezultat. Pogled na donji dio trupa, pogotovo na pramcu, otkriva kompleksnost cijele izvedbe i nastojanje produženja vodene linije koliko je god moguće. I to je jedan od razloga impresivne stabilnosti, kako pri većim brzinama tako i naginjanju.
Visina u kabini
Uz hidrodinamičke uvjete, projektanti su dobili još jedan, mogućnost sigurnog nasukavanja, što je praksa raširena na pješčanim obalama Atlantika. Nisu zaboravili ni na kamenite obale pa je sidro u trupu povučeno prema natrag kako bi pramčani bokoštitnik uvijek ostvario prvi kontakt. Taj dio inače oštrog Nimbusa je jedini tup i kroz široko razmaknutu ogradu može se komodno silaziti na kraj.
Sidreni prostor s električnim vinčem je velik pa unutra bez problema stanu i bokobrani. Uz udobno sunčalište za dvoje povišeno zbog visine u kabini, vrijedi istaknuti široki desni prolaz razvučen sve do krme. I s lijeve strane se može proći, ali je put puno uži pa se treba držati za rukohvate na okviru nadgrađa.
Tvrdi krov nad njim dođe kao poklopac, no dobro se uklopio i osigurao dodatnu zaštitu od sunca i vjetra. Spomenimo samo jedan detalj; dok smo plovili na punom gasu od 6400 okretaja mogli smo razgovarati bez vikanja što je zaista pohvalno. Pritiskom na dugme platneni dio krova se lagano skupio i kokpit se okupao suncem.
U slučaju lošijeg vremena ili noći, u utore se jednostavno navuku prednja, stražnja i bočne stranice. Jednostavnim spuštanjem naslona krmenog sjedala dobije se pomoćni ležaj i za spavanje još samo iz spremnika treba izvući posteljinu.
Široka kuhinja
U kokpitu se komodno može smjestiti četvero ljudi, a najefektniji detalj je trapezoidni stol od punog drva koji se preklapa poput salvete. U takvom stanju ne smeta u prolazu i otkriva rukohvat integriran u postolje. Rukohvat je postavljen i cijelom dužinom kuhinjske plohe kućnih dimenzija sa sudoperom i hladnjakom od 65 litara.
Nad radnom pločom je drvena pregrada za policu kao nadopuna za duboke ladice. Opći dojam kuhinje je vrlo visok, kao i ostalih materijala u kokpitu, od tikovih podnih obloga do mesnatih sportskih sjedala.
Duboki kokpit je od prelijevanja zaštićen pregradom visine 15 cm, ali ako more slučajno i uđe unutra spremne su još tri razine s odvodima. Osjetljivost na valove s krme bi bila jedina loša strana niske platforme, no putnici će je obožavati jer je prostrana i pruža izravan kontakt s morem.
Uz njezine bokove su tuš i dva praktična mokra pretinca za kostime, odijela i druge morske igračke. Sigurnosno najvažniji dio je visoki rukohvat kao formalna pregrada između motornog prostora i kokpita.
Skipersko mjesto je vrlo udobno i pregledno s velikim Garminovim višenamjenskim ekranom dijagonale 25 cm za nadzor svih funkcija. Gotovo svi prekidači su postavljeni ispod sjedala. Na položaj kožnog sportskog volana i elektronske ručice gasa se nema što prigovoriti.
Jednostavan wc
Zatamnjena klizna vrata vode u kabinu s drvenim ormarom i odvojenim toaletnim prostorom.
Ugodno tapeciran prostor ima bočni i stropni otvor, te dovoljno visine za ugodno sjedenje. Ležaj širine 180 cm do samog pramca ima čak 250 cm pa bi se s roditeljima tu moglo smjestiti i jedno dijete.
Wc-kabina je funkcionalna i ima dosta svjetla, ali je za razliku od ostatka broda preobična, kao da se dizajneri tim dijelom nisu previše bavili.
S novom generacijom uskih i oštrih trupova Šveđani su svakako pogodili i sada se samo moraju natjecati sa susjedima u oplemenjivanju unutrašnjeg životnog prostora. Iako je dobar dio rješenja preuzet s nekih ranijih modela, ogroman trud se primjećuje na svakom koraku.
S laskavim priznanjem broda godine u klasi do 35 stopa, Nimbus će sigurno biti tražena roba unatoč cijeni od 200 tisuća eura. Testirani model je na sajmu ponuđen za 158 tisuća.