StoryEditor
KulturaŠOK I NEVJERICA ISPOD TAJICA

Superheroji baš i nisu super: Superman i Kapetan Amerika se zasigurno krste zbog šokantnih scena superjunačkog nasilja i seksa anarhične serije 'The Boys', jednog od iščekivanijih TV proizvoda ovog ljeta

4. kolovoza 2019. - 00:37
The-Boys-2

Pilot epizoda (anti)superjunačke serije "The Boys" kreatora Erica Kipkea, Evana Goldberga i Setha Rogena nešto je najbolje što se televiziji dogodilo 2019. godine, uz uvodnik "Euphorije". U prvih sat vremena redatelj Dan Trachtenberg (film "10 Cloverfield Lane") uspijeva odškrinuti vrata svijeta superjunaka iz serije stripova Gartha Ennisa i Daricka Robertsona, predstaviti takoreći sve ključne likove i načeti podpriče.

Trachtenberg navlači publiku brendovskim manufakturiranjem superjunaka, brutalnošću egzekucije i presvlačenjem boljki stvarnog svijeta u superjunački lateks. Neka dva klinca raspravljaju koji im je (fiktivni) superjunački film bolji - "Invisible Force 1" ili "2".

Najednom u kadar uleti pomahnitali oklopni kamion i u bijegu od zakona pojuri prema njima. Par trenutaka prije nego što će pomesti momčiće, ispred njih staje "wonderwomanska" superheroina Queen Maeve (Dominique McElligott) i u spektakularnom "slow motionu" preuzme (s)udar na sebe, prokrčivši tijelom unutrašnjost kamiona, zgužvanog i prepolovljenog na pola.

Naoružani banditi izlijeću napolje, a na scenu dolijeće Homelander (Anthony Starr), nekakav spoj Supermana, Kapetana Amerike i Ozymandiasa iz "Čuvara". Laserom u očima Homelander za tren istopi oružje u rukama lopova. Njihove ruke također, kad smo već kod toga. Superman i Captain America se negdje krste, dok klinci hitaju prema "celebrityju" Homelanderu po "selfie".

Nekoliko ulica ili blokova dalje, mladić Hughie (solidni Jack Quaid) rastaje se od djevojke Robin (Jess Salgueiro). Nesretnicu najednom u melasu krvi, kostiju i iznutrica u superbrzom trku nehotice pretvori superheroj A-Train (Jessie T. Usher), križanac Flasha i Quicksilvera. A-Train je doslovce protrčao kroz Robin i ona je posljedično prsnula kao buba na autocesti.

Ostale su samo njezine ruke u rukama užasnuta Hughieja. Kad mu pristupi kvazi FBI-ovac Billy Butcher (Karl Urban, uvjerljivo najbolji u glumačkoj ekipi), Hughie doznaje da su slične kolateralne štete učestale i da (svi) superjunaci baš i nisu tako dobri kako ih se prikazuje, ne samo obične seronje kao neki, već pravi pravcati gadovi, sociopati i psihopati, ali teško ih je optužiti, kao i pripadnike zakona.

Razlog tome jest što su superheroji, poput članova Avengers/Justice League/Watchmen tima zvanog The Seven, ujedno i društveno-politički, ne samo filmsko-televizijski franšizirani, dodijeljeni američkim gradovima kao osobna zaštita, njih "200 plus".

Napravila je to korporacija "Voight" na čelu s Madelyn Stillwell (Elizabeth Shue) koja, pod sloganom "we make heroes super", brendira superjunake preko filmova sa zaradom "nešto manjom od 1.7 milijardi dolara", TV-a, tematskih parkova, videoigara, svakog zamislivog "merchandisinga".

"To je multibilijunska dolarska globalna industrija podržana od korporativnih lobija i političara na obje strane", Butcher tumači Hughieju dok se nalaze na trgu ispod filmskih i inih plakata superheroja. U takvom "quid pro quo" svijetu sve negativno u vezi superjunaka se gura pod crveni "celebrity" tepih jer "ljudi trebaju (super)heroje", a prosječan čovjek to ni ne želi znati.

Njemu je drago da netko doleti s neba i spasi stvar umjesto njega, sve dok netko njemu bližnji ne padne kao "collateral damage" ili iskusi negativnost na svojoj koži. Negativnost koju će iskusiti i mlada, poštena i naivna superheroina Starlight, pravim imenom Annie January (mlada nada Erin Moriarty), kad bude odabrana u tim Seven.

Naime, kad Annie kaže The Deepu (Chace Crawford), Aquamanu za siromašne, da je držala njegov poster i bila u njega zaljubljena kao tinejdžerica, ovaj će početi masturbirati ispred nje i iskoristiti svoju poziciju jednog od vodećih "sevenovaca", tj. ucijeniti je za seks.

U tom trenutku u glavi nam se listaju naslovi vezani za seksualne predatore iz stvarnosti i pali se svjećica #MeeToo pokreta. Na to "The Boys" i računa dok plete neudobni kostim superjunaka prema obliku onoga kakav su nosili "Kick-Ass" i "Deadpool", (ipak nedostižni) filmski uzori ove prilično sinematične serije od kojih preuzima štafetu superjunačkog materijala kakvog zaslužujemo, ako ne i trebamo.

Potencijal iz izvrsnog "pilota" bio je golem, ali serija ga u konačnici ne ispunjava. Čitavo vrijeme nam se obećava nešto važno i istinski subverzivno, što se nažalost gubi tijekom narednih sedam-i-kusur sati režijski, ritmički, idejno, slikovno, tonalno i glumački neujednačena "hit and miss" materijala s nizom "fillera" (osam epizoda od 60-ak minuta) i preforsiranih scena nasilja "R" predikata, snimljenih čisto da se o seriji može govoriti na društvenim mrežama.

S jedne strane, okrutna demonstracija superjunačke moći načelno ima nekog unutarnjeg "smisla", tipa da Bucther koristi lasere iz očiju superbebe da sasiječe protivnike na fete ili jedna superheroina spešta glavu nekom nesretniku sjedeći na njegovu licu tijekom oralnog seksa.

Opet, s druge, zar moramo vidjeti dupina kako u usporenom pokretu izlijeće kroz vjetrobransko staklo i pada na asfalt gdje će ga pregaziti kamion u naletu? Serija je dojmljivija kad potencira na momente sjajnu žanrovsku ili političku subverziju/anarhiju osnovne ideje.

"Živi" superjunaci su gotovo kao filmski/serijski likovi u rukama scenarista/korporacije ("vraga odabrani od boga"), a njihova superherojstva unaprijed isplanirani PR "stuntovi" za njihovo dobro ili dobro Amerike i svijeta, bolje reći loše. U upečatljivim prizorima pete epizode, s očitim aluzijama na 9/11 i "rat protiv terora", arapski teroristi otimaju zrakoplov.

Nakon što sredi otmičare, Homelander odbija spasiti putnike i žrtvuje ih kako bi ispalo da je "Amerika napadnuta" i da se može uzvratiti protu-udarom sa superjunacima u vojsci koji će sprovoditi "John Wayne frontier justice". "Sad imamo negativce diljem planeta protiv kojih se možemo boriti u nastavcima nastavaka", najavljuje Homelander. I hoće. Druga sezona "The Boysa" je već odobrena.

Izbačena scena masturbiranja

Jedna scena je ipak izbačena jer je Amazonu bila "too much" To je scena u kojoj Homelander lebdi iznad New Yorka, onanira i svrši po gradu. "The Boysi" su tu bili uškopljeni od korporativne politike s kakvom se, ironično, serija sprda.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. svibanj 2022 10:10