
U prostoru Prokulture na Peristilu postavljena je izložba "Katedrala" akademskog slikara Marina Baučića s fokusom usmjerenim na crkvenu arhitekturu.
Govoreći na otvaranju, Tonći Šitin je primijetio da se Baučićevo slikarstvo u ovom ciklusu uklanja uličnoj buci i napadima kolerične kakofonije te skriva u osamu intimističkih frekvencija da bi se slobodno prepustilo stvaralačkom dijalogu s novim slikarskim poljem koje ga čeka poput poslastice na visokim prozorima duhovnog svetišta.
- Njegov govor nije opisan, ne bavi se dekorativnim predmetima i ikonama, već u slikarstvu imaginativne poetike njegov odabir dodiruje dublji emocionalni i transcendentalni sloj.
U konfesionalnoj intimi i gustoći slike Baučić, koji vlada slikarskim metjeom, nastoji slijediti Leonardove upute kako se svjetlo i tama u nastalom sfumatu miješaju bez crta i granica, kako spleen i vedrina, ne manje sivilo u tišini katedrala komprimiraju dio ljepote i bola svijeta u kojemu se sve manje radujemo - kazao je dr. Šitin.
Mirela Duvnjak je istaknula da je mladi slikar ideju za "Katedrale" razvijao putujući po europskim kulturnim i kršćanskim središtima poput Pariza, Utrechta, Amsterdama, ali i posjetima šibenskim, splitskim, dubrovačkim crkvenim zdanjima.
- Efekt iznenađenja, ali i vizualne ugode stvara "slučaj" izvrnutog kadra, podsjećajući nas na one rijetke ljude koji imaju čudesnu sposobnost da vide stvari iz vlastitog i tuđeg gledišta, koji zrcale nebo na zemlju i naravno, znaju voljeti. Baučić svojim "kontemplativnim" slikarstvom podsjeća na temeljni sadržaj crkvenih građevina, na činjenicu potiskivanja i banaliziranja duhovnosti, na letargiju zaborava istinskih vrijednosti, koje su jedine izvori pravoga života i istinske radosti.
Svjestan je da bez te utemeljenosti svaki drugi sadržaj gubi snagu, vjerodostojnost i učinak. Upravo u ovom segmentu očituje se Baučićevo pripadanje sadašnjem trenutku i po mom mišljenju grupaciji mladih umjetnika koji su predstavljeni javnosti kao Novi hrvatski realisti – zaključila je Duvnjak.