StoryEditor
Kulturaredatelj nagrađivanog filma ‘The Show Must Go On’ koji ambiciozno kreće u hrvatska kina

Nevio Marasović: Snimit ću dalmatinsku komediju o klapama

Piše PSD.
24. travnja 2011. - 01:55

 Marasović o svom prvijencu: Film nije akcijska
pucačina, ali je zadnja polovica vrlo dinamična,
tako da ne izostaje faktor uzbuđenja i emocija,
a radnja je naslonjena na reality show
Reality show  iz filma “The Show Must Go On“, vrlo zanimljivog igranog prvijenca redatelja Nevija Marasovića, nije aktualni “Big Brother“. No, fiktivni “Housed“ nedvojbeno je inspiriran njegovom formom i sadržajem. U kući tog showa boravi šest ljubavnih parova koji i ne slute što se događa izvan njihova sigurna četiri zida.

Nakon što u vanjskome svijetu izbije nuklearna kataklizma i Europu pretvori u bojno polje, ambiciozni producent showa Filip Dogan (Sven Medvešek) pod svaku cijenu želi sakriti istinu od ušiju i očiju “stanara“. Jeste li spremni na posljednji reality show na svijetu?

U osnovnoj školi počeli ste pisati knjigu čija je radnja identična naknadno snimljenim spektaklima “Armagedon” i “Žestoki udar”, odnosno godinama poslije scenarij za film “Vrpca” koji je dosta sličan kasnijoj “Vještici iz Blaira”.

- Da, bilo je više takvih podudarnosti... Jednom smo prijatelj i ja u srednjoj školi razvijali dva komična lika koji su trebali imati zlog negativca sa svojom minijaturnom verzijom. Onda su godinu dana poslije izašli Austin Powers i Mini Me, minijaturna verzija njegova neprijatelja doktora Evila...

Filmove katastrofe volim pogledati iz čiste zabave, makar mi nijedan nije bio super osim “Dana nezavisnosti”. Naravno da je i to glup film, ali je stvarno zabavan i ne pravi se da je nešto više od onoga što uistinu jest. “Deep Impact“ i “Armagedon“ su dva prilično loša filma, čak i po standardima filmova uništenja.

Kako ste se osjećali što je upravo vaš debi “The Show Must Go On“ otvorio prošlogodišnju Pulu i to pored filmova Rajka Grlića, Dalibora Matanića, Ognjena Sviličića?

- Kako nisam želio uopće razmišljati što će film postići i gdje će završiti (da se ne bih razočarao), moram reći da sam oduševljen događajima na Puli i osvojenim nagradama. Nagrada kritike za najbolji film godine bila mi je potpuni pozitivni šok.

Smatrate li da će publika koja, na osnovi populističkog foršpana, očekuje spektakl biti razočarana filmom?

- Mislim da neće. Film nije akcijska pucačina, ali je zadnja polovica vrlo dinamična, tako da ne izostaje faktor uzbuđenja i emocija. Ako netko očekuje spektakl poput “Invazija svijeta: Bitka Los Angeles“, moram ponosno reći da će se razočarati, isto kao što sam se ja razočarao gledajući taj film.

Izjavili ste da je ovo film za Facebook generaciju. Očekujete, dakle, mahom mlađu populaciju u kinima?

- Pa, da. Imamo mnogo fanova na Facebooku koji su mahom između 15-20 godina i jedva čekaju pogledati film. Ja sam mlad, priča je moderna i film prirodno privlači mlađu publiku u kina.

Kakva vam je bila Fincherova “Društvena mreža“?

- Uf... Znao sam da će mi se jednom obiti o glavu što nisam još pogledao taj film...

Radnja filma odvija se u budućnosti, nekoliko godina nakon što je Hrvatska primljena u Europsku uniju. To je dodatno zanimljivo u svjetlu aktualnih događaja...

- Kako bi pokojni Boris Dvornik rekao - neću politiku u moju butigu! Šalu na stranu, film već godinama na ovaj ili onaj način proriče budućnost. Ugradili smo u ovaj film iPad tri godine prije nego je izašao na tržište, ženu premijerku dvije godine prije Jadranke Kosor i Hrvatsku u NATO savezu godinu dana prije stvarnog ulaska. Okej, ovo zadnje nije bilo teško predvidjeti, ali prikaz budućnosti u “The Show Must Go On“ u nekim je stvarima ispao točan. Toplo se nadam da se neće ostvariti najcrnji dijelovi filma...

Zašto je trebalo ovoliko (devet mjeseci) čekati na kinodistribuciju filma od njegove službene premijere?

- Bio je splet nesretnih okolnosti, od toga da je velik dio ekipe radio na seriji “Instruktor“ do nekih problema vezanih uz TV prava, distribuciju itd... Kako smo radili, a i dalje radimo, bez znatnih financija, cijeli proces trajao je dulje nego što je to uobičajeno.

Kako bilo, distribucija se poklapa s emitiranjem nikad popularnijeg “Big Brothera“. Slučajno ili namjerno?

- Nismo ciljali termin prikazivanja “Big Brothera“. Krenuli smo čim smo dobili uvjete za distribuciju, a poklapanje emitiranja čista je slučajnost. Iskreno, gotovo uopće ne gledam televiziju.

Mislite li da BB može pomoći ili odmoći komercijalnosti filma?

- Pa, mislim da može jer je to sada aktualno. Kako kažem, poklapanje kinodistribucije filma i emitiranja “Big Brothera“ je slučajnost, no smatram da je to jako pozitivno za uspjeh filma u kinima.

 Zgodno poklapanje s emitiranjem ‘Big Btothera’ - prizor iz filma ‘The Show Must Go On’
Kakvu gledanost očekujete s obzirom na, nažalost, niske brojke posljednjeg hrvatskog filma u kinima (“2 sunčana dana“)?

- Jako puno radimo na temeljitom, modernom i inovativnom PR-u. Budući da imamo manje nego minimalan budžet za oglašavanje, tim ljudi predano radi na tome da dovedemo što veći broj gledatelja u kina. Sve je ovo manje-više neistražen teritorij.

Prvi smo film koji ide u kina potpuno digitalno, od 28. travnja prikazujemo se paralelno u najviše gradova nego i jedan drugi hrvatski film do sada... No, kao što prije Pulskoga festivala nisam želio razmišljati, prognozirati i kalkulirati o uspjehu koji ćemo postići, ne želim ni sada predviđati rezultate kinodistribucije. Mogu samo reći da sam vrlo optimističan, a za koji tjedan ćemo vidjeti jesam li bio u pravu...

U prošlom našem razgovoru najavili ste da će vam se idući film odvijati u Dalmaciji, biti čistokrvno dalmatinski i - “voila!“ – spremate komediju o dalmatinskim klapama?

- Da, film koji ću, nadam se, snimati za koju godinu bit će čistokrvni dalmatinski film o klapama. Radi se o komediji u koju planiram ubaciti velik broj poznatih klapskih skladbi, a uz to i pokoju novu, originalnu. Pritom ne mislim da će film biti mjuzikl. O samoj radnji mi je malo prerano govoriti jer sam tek u procesu razvijanja priče, ali mogu reći da će se raditi o zabavnoj, dirljivoj priči prožetom klapskom pjesmom i dalmatinskim ljepotama.

Film će biti odlična primidžba Dalmacije i dalmatinske kulture. Ja sam velik zaljubljenik u klapsku pjesmu i redovito pratim sva klapska događanja, a kako i sam volim pjevati i svirati, ta tema mi je jako bliska i draga.

marko njegić
snimila: biljana gaurina

Male zanimljivosti

- radnja filma “The Show Must Go On” odvija se desetak godina u budućnosti, odnosno sedam nakon ulaska Hrvatske u EU

- ovo je prvi hrvatski mainestram film SF žanra od devedesetih naovamo, odnosno treći uopće, nakon Papićeva “Izbavitelja“ (1976.) i “Gostiju iz galaksije“ (1981.) Dušana Vukotića

- film je na Puli osvojio Zlatnu arenu za najbolji scenarij i specijalne efekte, odnosno nagradu kritike Oktavijan za najbolji film i Brezu za najboljeg debitanta

- za film koji posjeduje 300 kadrova sa specijalnim efektima (od ukupno njih 450) koji, među ostalim, uključuju Cibonin toranj u plamenu, budžet je iznosio samo 200.000 kuna

- na soundtracku su sudjelovali TBF i Lolobrigida

- razvedeni par u filmu glume Sven Medvešek i Nataša Dorčić, inače bivši supružnici i u pravome životu

- svečana premijera filma bit će upriličena u splitskom Cineplexxu 26. travnja

Rođeni Zagrepčani kao fetivi Dalmatinci

“Za seriju “Instruktor“, čiji ste koautor, nitko nije mogao vjerovati da su je radila dva rođena purgera. - Stjepan Perić i ja smo kreatori, pisci i autori “Instruktora“, čistokrvnog Dalmatinca kojeg Stjepan glumi, makar smo rođeni Zagrepčani.

No, obojica smo porijeklom iz Dalmacije - on iz Splita, a ja s Visa, tako da nam je Dalmacija i dalmatinski mentalitet nešto vrlo poznato i blisko. I dandanas mnogi ljudi misle da je Stjepan Dalmatinac, a ima i onih koji i dalje misle da je “Instruktor” stvarni lik s Visa!

#NEVIOMARASOVIć

Izdvojeno