
Maestro Mihail Sinkevič bio je gost 14. epizode podcasta Casting Hrvatskog narodnog kazališta Split.
Sinkevič je dugogodišnji dirigent glasovitog Marijinskog teatra iz Sankt Petersburga, gdje je bio najbliži suradnik umjetničkog ravnatelja kazališta, karizmatičnog Valerija Gergijeva.
Nastupao je u najvećim svjetskim opernim kućama kao što su njujorška Metropolitan Opera i londonska Kraljevska opera u Covent Gardenu, a u Splitu ravnao je Orkestrom HNK Split na izvedbama posljednje baletne premijere Class Concert/Šeherezada.
U razgovoru s urednikom i voditeljem podcasta Davorom Vukovićem govorio je o svom pogledu na glazbu, o ulozi i važnosti dirigenta. Dirigent ne svira ništa, dirigent mora u orkestru pobuditi duh koji će glazbenike potaknuti da sviraju. Samo u kazalištu možete slušati živu glazbu, žive glasove, gledati živu izvedbu u kojoj može biti i grešaka ali zvuk živog orkestra nikakva tehnika snimanja ne može prenijeti, može je spremiti kao u neku konzervu. Kazalište je sasvim druga emocija”, kaže maestro Sinkevič na hrvatskom koji je naučio gostujući više puta u zagrebačkom HNK. “Hrvatski mi se jako sviđa i ponosan sam na to što mogu pričati hrvatski kada dođem ovdje”, kaže maestro Sinkevič.
Na neizbježno pitanje o ratu u Ukrajini, maestro Sinkevič koji je porijeklom Bjelorus, rođen i veliki dio karijere ostvario u Rusiji, oženjen za Ukrajinku, kaže: “Veliku bol osjećam za svakog tko je stradao u ratu. Imam duboke veze na svim stranama, 23 godine sam radio u Marijinskom, žena pa i djeca su mi iz Ukrajine. Na političarima je da to razriješe, zadatak nas umjetnika je stvarati ljepotu.”
Razgovor s maestrom Sinkevičem može se pogledati na linku
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....